Mic til fløyte
Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen
-
- Active Member
- Innlegg: 77
- Registrert: 14 jan 2007, 12:05
Mic til fløyte
Hvordan mic ville dere anbefale til tverrfløyte?
- lydonen
- Pro Member Silver
- Innlegg: 1197
- Registrert: 25 apr 2004, 12:34
- Sted: vadsø
- Kontakt:
- Karl-André Tvedt
- Active Member
- Innlegg: 178
- Registrert: 18 apr 2006, 11:26
- Sted: Sogndal
- Kontakt:
- Eivind Steinholm
- Active Member
- Innlegg: 219
- Registrert: 13 mai 2004, 18:57
- Sted: Tromsø
Jeg vil faktisk anbefale DPA 4066....
Mvh
Eivind Steinholm
Knottpøbel
E-mail: eivind@steinholm.com
Web: http://www.steinholm.com
MySpace: http://www.myspace.com/eivindsteinholm
Eivind Steinholm
Knottpøbel
E-mail: eivind@steinholm.com
Web: http://www.steinholm.com
MySpace: http://www.myspace.com/eivindsteinholm
-
- Pro Member
- Innlegg: 497
- Registrert: 25 nov 2004, 07:30
- Sted: Nøtterøy
- thomas hocking
- Active Member
- Innlegg: 54
- Registrert: 14 jun 2006, 21:06
- Sted: bergen/stavanger
- Kontakt:
- Cyberjens
- Active Member
- Innlegg: 101
- Registrert: 04 aug 2003, 01:10
- Sted: Kristiansand
- Kontakt:
Nå må du huske at lyden fra ei tverrfløyte på enormt mange måter er eit resultat av vibrasjonene i selve fløyta. Om du byrjer å feste ting til den så vil du nødvendigvis dempe noe av vibrasjonen og dermed drepe noe av klangen og harmonien i instumentet. På UKM-nivå vil du nok neppe oppleve det som det største problemet for kvelden, men om du jobber med erfarne musikere, eller i studio, så ha det i minnet slik at man kan kompansere for dette. Dette samme gjelder forsåvidt alle andre akkustiske instrumenter også.Karl-André Tvedt skrev:Noen som har prøvd noensinne å feste en 98 eller noe lignende på en fløyte? *bare en tanke som fløy inn gjennom vinduet......
Når det er sagt så kan det jo gjerne være at man må velge mellom fleire onder for å få lyd i fløyta, og kankje er tapet av harmoni og klang en fin pris å betale for å få fløyta fram i eit lydbilde. Det kan godt hende det låter bedre enn ein beta58 også, men det er vel strengt talt ikkje poenget mitt i denne dabatten
-RUBEN LERVÅG-
---
"Musikalske mennesker er så absurd urimelige. De ønsker alltid at man skal være totalt stum når man selv lengter etter å være totalt døv."
Oscar Wilde
---
"Musikalske mennesker er så absurd urimelige. De ønsker alltid at man skal være totalt stum når man selv lengter etter å være totalt døv."
Oscar Wilde
- Karl-André Tvedt
- Active Member
- Innlegg: 178
- Registrert: 18 apr 2006, 11:26
- Sted: Sogndal
- Kontakt:
Først og fremst tenkte jeg på en live setting. Stativbaserte løsninger har jeg litt vondt av i livesammenheng, folk bråker og beveger seg (nå beveger jeg meg i litt rockete miljøer. (tverrfløyte og fele opplever jeg ofte at artisten ikke tenker så mye mikrofonplassering som det jeg gjør) Og blander du inn bråkete elementer som trommer og gitarforsterkere, har du som regel et bra problem. Jeg er dypt enig at har man litt erfarne folk i studio, begynner ikke man å feste stæsj med gaffatape (hydre hydre) på instrumentet deres. Jeg hadde nok gjort en litt franskere løsning med en tverrfløyte.Cyberjens skrev:Nå må du huske at lyden fra ei tverrfløyte på enormt mange måter er eit resultat av vibrasjonene i selve fløyta. Om du byrjer å feste ting til den så vil du nødvendigvis dempe noe av vibrasjonen og dermed drepe noe av klangen og harmonien i instumentet. På UKM-nivå vil du nok neppe oppleve det som det største problemet for kvelden, men om du jobber med erfarne musikere, eller i studio, så ha det i minnet slik at man kan kompansere for dette. Dette samme gjelder forsåvidt alle andre akkustiske instrumenter også.Karl-André Tvedt skrev:Noen som har prøvd noensinne å feste en 98 eller noe lignende på en fløyte? *bare en tanke som fløy inn gjennom vinduet......
Når det er sagt så kan det jo gjerne være at man må velge mellom fleire onder for å få lyd i fløyta, og kankje er tapet av harmoni og klang en fin pris å betale for å få fløyta fram i eit lydbilde. Det kan godt hende det låter bedre enn ein beta58 også, men det er vel strengt talt ikkje poenget mitt i denne dabatten
Noen som har prøvd hodebøylemic på fløyte? På tverrfløyte burde det jo funke fint. Ingen festing/taping på instrumentet, ingen stativ, ingen variasjoner på avstand til mic(kan jo også ha bakdeler). De fleste hodebøyler er vel så fleksible at en kan få plassert mic greit i forhold til fløyte. Har ikke prøvd det selv men det burde vel funke fint?
-
- Newbie
- Innlegg: 16
- Registrert: 30 okt 2003, 19:10
- Sted: Trondheim
Dette funker helt fint. Dpa bøyle som man kan trekke litt tilbake. Nermere øre enn munn, og gjerne litt ut fra kinnet.Ole Hansen skrev:Noen som har prøvd hodebøylemic på fløyte? På tverrfløyte burde det jo funke fint. Ingen festing/taping på instrumentet, ingen stativ, ingen variasjoner på avstand til mic(kan jo også ha bakdeler). De fleste hodebøyler er vel så fleksible at en kan få plassert mic greit i forhold til fløyte. Har ikke prøvd det selv men det burde vel funke fint?
Tut å kjør.
Dette ar jeg også prøvd på fele med positivt resultat.
Å gaffe eller skru fast noe på denne typen instrument er vel nesten regnet som fyfy...
Har jeg ikke bøyle, eller musiker ikke vil ha det, er b87 førstevalget mitt i live sammeneng.
Anders Haugen
Jaja... sånn går no dagan.
Jaja... sånn går no dagan.
-
- Newbie
- Innlegg: 10
- Registrert: 02 okt 2003, 16:43
- Sted: Gjøvik
- Kontakt: