Yamaha PM 4000

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
Brukeravatar
Truls G. Skjæveland
Active Member
Innlegg: 187
Registrert: 23 jun 2003, 17:03
Sted: Stavanger

Yamaha PM 4000

Legg inn av Truls G. Skjæveland »

Er PM 4000 En kurrant og ridervenlig mikser?

vurderer og kjøpe?

synspunkter?

eller er det noe jeg bør kjøpe i stedenfor?
Truls G. Skjæveland
Knottpøbel
West Audio AS
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Legg inn av lydonen »

Disse bordene har mange venner ute i verden men det finnes få her på berget. Har selv aldri tatt i en, men er vel et ryddig bord med mange funksjoner, litt i klasse med H2000 men ikke så vellydende, ikke så god eq men solid og godt bygget.
Svært og tungt, begynner å bli en dinosaur.

Hva gir man for noe slikt? Ville nok heller vurdert en MH4, samme funksjonalitet, minst like bra lyd, hardwire splitter, bedre eq?
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
ketil nicolaysen
Active Member
Innlegg: 139
Registrert: 12 jun 2006, 02:30
Kontakt:

Legg inn av ketil nicolaysen »

pm 4000 er et fint bord...ikke like fin lyd som i en stor midas mikser,men er kjent for å tåle etpar turneer og vel så det uten å bryte sammen...absolutt ridervennlig.
det finnes endel brukte ute i europa,men mange av disse er gamle og har opplevd 3 verdenskriger og det som værre er...pris,alder og tilstand ville vært avgjørende vis jeg sku kjøpt en slik..er ikke sikker på om eq'en/lyden i en mh4 er noe bedre men det er også en bra og ridervennlig sak...
Kenneth Jensen
Pro Member
Innlegg: 640
Registrert: 15 jul 2003, 16:27
Sted: lillestrøm
Kontakt:

Legg inn av Kenneth Jensen »

Jeg er venn med dette bordet! synes det er ett fin fint bord med god lyd :) Er jo gammelt og svært. Men om tillstanden er bra så er det ikke noe i veien med dette bordet. Tar heller en pm 4000 enn feks en Midas Legend 3000!
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

Enig med du jeg Kenny!
PM4k er en klassiker av ett drog. Men dagens Midaser er ikke noe særlig mindre er de?
Spessielt liker jeg muligheten til å plassere stereostriper der du vil, bare og flytte moduler til f.eks OH. Keys etc hvor du vil på bordet.
Låter Yamaha på sitt beste. Liker også 3500 godt.
Mvh
Joachim Venberget
Svar