Feedback exterminators

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

BSS Varicurve er 2 x 6 para stereo eller 12 para mono!
Den ser digital ut helt til du titter inni:)
Den er 2u men du får 1u slaver og en fet remote du kan rusle rundt med.
Britannia Row har hatt pallevis av dette systemet og brukt i alle år. Om de fremdeles bruker det vet jeg ikke, men de har sikkert noe igjen fremdeles. det jeg savner på den er hi og lo pass.
Den har også inngang for målemic som du ser i displayet sammen med eq-kurven. Også noe auto eq fjas men det har jeg aldri brukt.
Finner den ikke på BSS sine sider , har den gått ut av produksjon Flemming? Kommer det noe nytt?
Mvh
Joachim Venberget
Krisgitar
Active Member
Innlegg: 71
Registrert: 11 jan 2004, 01:14
Sted: Grimstad Rock City

Legg inn av Krisgitar »

Frodelyd skrev:Den eneste destroyer saken som funker, som jeg har testet er TC 1128 med search and destroy.
Det at boksen har en funskjon som heter search and destroy er vel egentlig god nok grunn til å kjøpe den. Enda en god grunn til å kjøpe en slik er at den er laget av en håndfull geniale/trivelige dansker hos TC.

Løøøøøøøøp og kjøøøøp!
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

Krisgitar skrev:
Frodelyd skrev:Den eneste destroyer saken som funker, som jeg har testet er TC 1128 med search and destroy.
Det at boksen har en funskjon som heter search and destroy er vel egentlig god nok grunn til å kjøpe den. Enda en god grunn til å kjøpe en slik er at den er laget av en håndfull geniale/trivelige dansker hos TC.

Løøøøøøøøp og kjøøøøp!
jaja dere skjønner enda ikke graf kontra para....


Er ikke Search and destroy en tøff iggy låt??? album vaffal..
Er for ung jeg .,...
Mvh
Joachim Venberget
Krisgitar
Active Member
Innlegg: 71
Registrert: 11 jan 2004, 01:14
Sted: Grimstad Rock City

Legg inn av Krisgitar »

Sant nok, Search and destroy er Iggy. Metallica har forøvrig en låt som heter Seek and destroy, så temaet "søk og ødelegg" er et kjent begrep innen hardrock. Du er forresten ikke for ung, man er da aldri for ung til å vite noe om god musikk, eller hva?
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

Krisgitar skrev:Sant nok, Search and destroy er Iggy. Metallica har forøvrig en låt som heter Seek and destroy, så temaet "søk og ødelegg" er et kjent begrep innen hardrock. Du er forresten ikke for ung, man er da aldri for ung til å vite noe om god musikk, eller hva?
Er vel ikke det, har jo levert for han Iggy x antall ganger også. så har jo en å anna story, bl.a en tidligere CAC kollega skjellte han ut på Kalvøya da han tuppa en monitor utfra scenen så den hang i kabelen ned fra scenekanten, han prøvde på det samme på sentrun scene også, det ikke Iggy tok forbehold om der er gummedekket på scenegulvet så monitoren fløtta seg ikke en millimeter. Iggy er vel vant til litt smerte men trur tåa hans kjente det.... Iggy's FOH tekniker Max er også en nice dude, vi jobbet endel sammen i england.
Mvh
Joachim Venberget
Brukeravatar
Flemming Bjerke
Newbie
Innlegg: 7
Registrert: 05 feb 2004, 12:09
Sted: Nesodden

Legg inn av Flemming Bjerke »

BSS Varicurve med og uten remote lages ikke lenger.

BSS Omnidrive høyttalerkontrollere og BSS Soundweb fjernstyres lett over trådløse nettverk med vanlig PC eller "Tablet PC"

Digitalesystemer begge to, Omnidrive Compact styres med SoundBench2 programmvare. Soundweb med SW Designer.
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

Flemming Bjerke skrev:BSS Varicurve med og uten remote lages ikke lenger.

BSS Omnidrive høyttalerkontrollere og BSS Soundweb fjernstyres lett over trådløse nettverk med vanlig PC eller "Tablet PC"

Digitalesystemer begge to, Omnidrive Compact styres med SoundBench2 programmvare. Soundweb med SW Designer.
Ja jeg går nå bare å venter på å bli rik så jeg får bytta ut varicurven med en SW.

Så er det noen som har noen fett betalte jobber til meg så rop ut :lol: :lol:
Mvh
Joachim Venberget
Krisgitar
Active Member
Innlegg: 71
Registrert: 11 jan 2004, 01:14
Sted: Grimstad Rock City

Legg inn av Krisgitar »

Joachim: hvor gammel/ung er du egentlig? :shock:
Kenneth Jensen
Pro Member
Innlegg: 640
Registrert: 15 jul 2003, 16:27
Sted: lillestrøm
Kontakt:

Legg inn av Kenneth Jensen »

Vis jeg kan tillate meg dette så fylte selveste Joachim 29 år på kvinnedagen den 8 .mars
Lydforum Administrator/Pensjonist
Brukeravatar
John Idar Bakke
Pro Member
Innlegg: 391
Registrert: 10 jun 2003, 12:52
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av John Idar Bakke »

Skikkelig ungsau mao...
Hvorfor skal alle på død og liv være så Jævlig anonyme her!? Tørr dere ikke stå for meningene deres? (Det holder ikke med bare fornavn...!!!)


Sjekk http://www.johnib.no
Brukeravatar
soundman
Newbie
Innlegg: 22
Registrert: 09 aug 2004, 14:29
Kontakt:

Legg inn av soundman »

har brukt sabine power-q mye, med feedback xterminator. du har tre typer filtere, en parametrisk som du kan sette selv, en dynamisk, som lissom skal ta feedback underveis, en fixed som du setter under prøvene. den dynamiske funker ikke om du har musikere som holder synth-lyder eller gitartoner for lenge. da tuller den med lyden din, tar vekk ting den tror er feedback, som ikke er det.. men fixed som du setter med et eget program på boksen er veldig funksjonellt, og den parametriske er det vel ikke nødvendig å nevne.

i tillegg har disse boksene delay, limiter, gate, rta, osv. også en funskjon for å sette automatisk "room equalisation" som jeg aldri har fått til å fungere tilfredsstillende. Men en ting jeg liker godt, er muligheten til å lagre kurver for rom man ofte er i. da har man til stadighet gode utgangspunkter..
--
If it sounds good, it is good. If it sounds bad, change something. If that make it sound worse, change it back.
Brukeravatar
Mads Størkersen
Site Admin
Innlegg: 255
Registrert: 05 jun 2003, 16:18
Sted: OSLO
Kontakt:

Legg inn av Mads Størkersen »

soundman skrev:i tillegg har disse boksene delay, limiter, gate, rta, osv. også en funskjon for å sette automatisk "room equalisation" som jeg aldri har fått til å fungere tilfredsstillende.
Det går vel streng tatt ikke ann å EQ'e ett rom, så det er kanskje ikke så rart
Mvh
Mads Størkersen

Lydforum Admin
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold
Innlegg: 1208
Registrert: 07 mar 2004, 16:03

Legg inn av Helge A. Bentsen »

For å sitere en akustiker jeg hadde som lærer:
"Eqaliser e nokke drit" Han mente at mastereqen skulle justeres en gang, når man hadde systemet utendørs på ett stort nok område til at det var tilnærmet refleksjonsfritt i bassen. Da kunne man kompensere for lyden i paen og lage det slik man ville, for deretter å støpe eqen inn i betong. Så skulle man korrigere rommet anlegget skal inn i. :lol:
Erlend Thune
Newbie
Innlegg: 48
Registrert: 25 feb 2004, 03:27

Legg inn av Erlend Thune »

He he. Tenk hvis han fikk det som han ville..
Svar