Fremtidig russ

Her diskuteres alt innen PA

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Balare
Newbie
Innlegg: 11
Registrert: 26 mai 2006, 14:32
Sted: Oslo

Legg inn av Balare »

Heihei Pål!

Takk for svar! Ja, dere har vunnet mange lydkåringer opp gjennom og det står det respekt av! Dette har gjort at det er veldig mange som vet om dere, og følger godt med på hva dere har å tilby. Jeg hører hva du sier, men er ikke helt enig i at kvalitet kommer til å ta helt over for kvantitet. Det viser seg jo visst at ørene lar seg lure. Dersom det man ser på, ser veldig bra ut er det også lettere for hjernen å tro at det man hører er fint. Men nok om det..

Creds til Åttende Underverk for seieren i Stavanger, men selv synes jeg at anlegget kunne trøkket en del mer uten at det ville vært farlig. Jeg hørte det på et av Tryvanntreffene i år(ikke som russ naturligvis) og ble egentlig litt skuffet over lyden. Selvfølgelig spilte anlegget renere enn de fleste andre anleggenene, men det hjelper så lite når man blir overdøvet av bussene som står rundt deg. Nå skal ikke dette høres altfor negativt ut for jeg skulle gjerne likt å ha anlegget til Åttende underverk på taket, men siden det koster så INSANE mye føler jeg(vi) at det kanskje ikke er verdt det. Gjengen jeg er sammen med sitter også med et inntrykk av at leverandører som konsertsystemer, discotek og bærumlyd begynner å ta av når det gjelder priser! Leie av anlegg er så til de grader selgers marked, og jeg føler at det er lett å gå i "fella" ved at man leier av de mest kjente leverandørene. Samtidig skjønner jeg hvorfor, dere får jo leid ut(ihvertfall dere!) det meste som er av forslag til anlegg for russen. Ikke noe mot jenter eller noe, men det er lett for at en gjeng som ser prisene deres på siden bare sier: "åja, det er så mye det koster!?". Du må gjerne argumentere for at prisene deres er fornuftig satt, men denne kid'en ved bedre :lol:

Er egentlig derfor jeg lagde en tråd på denne siden, i håp om å få noen gode tips om leverandører/privatpersoner som ikke er like kjente som de jeg nevnte tidligere.(i håp om bittelitt mer fornuftige priser)
Brukeravatar
Jens Tore Fremmegård
Active Member
Innlegg: 290
Registrert: 15 okt 2005, 02:35
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av Jens Tore Fremmegård »

Om du tenker hvor mye disse anleggene koster å kjøpe så er ikke leia "insane".

Leier du annlegg for et par hundre tusen får du ofte anlegg som koster millionen å kjøpe. Ergo tar det fem år før utleiefirmaet tjener noe særlig på det.
Jens Tore Fremmegård
Teknikkhuset AS
http://teknikkhuset.no
Balare
Newbie
Innlegg: 11
Registrert: 26 mai 2006, 14:32
Sted: Oslo

Legg inn av Balare »

All respekt til dem som gidder å leie ut dyre anlegg til diverse drita russ som kanskje ikke helt vet hvordan de skal skal ta vare på ting, men leverandørene er kanskje de siste jeg synes synd på! De gnir seg nok godt i henda etter en russetid de skal du se..

Hadde man ikke tjent på det så hadde det aldri vært noen som hadde giddet å drive med den type forretninger! Ikke i 2006..
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

Balare vet du hva ett profesjonellt lydannlegg koster?

Trur ikke russen har begrep om hva slags verdier det er snakk om.

For å spille ymse CDR og mp3 shite kan de like gjerne leie Cervin Vega til 1/10 av prisen spør du meg.

Jeg vet om mange som ikke leier ut til russ pga at de herper utstyret.

Jeg har selv vært med på å serve rigger som er kommet tilbake fra russ og det er ikke no hyggelig jobb.

De er nødt til å kalkulere med ymse kostnader.
Mvh
Joachim Venberget
Brukeravatar
RAK
Newbie
Innlegg: 29
Registrert: 25 mai 2005, 15:44
Sted: OSLO

Legg inn av RAK »

Leier selv ut til russ, føler ikke at Konsertsystemer og de andre overpriser produktet sitt.

Arbeidsplassen er trossalt 2,40 bred og kunden er dritings. Slitasjen på utstyret er maksimal både inni og utapå. Dette koster!

Lykke til m russetiden, og nyt hver krone.
Rolf-André Kamsvåg
Brukeravatar
Pål Michael Bratås
Active Member
Innlegg: 178
Registrert: 15 feb 2005, 11:26
Sted: Oslo

Legg inn av Pål Michael Bratås »

Har aldri fått høre fra folk at vi er dyre. Snarere tvert om!
PM, tlf +47 951 00 515
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Legg inn av lydonen »

Denne går ut til både de som leverer riggene og ikke minst de som leier dem:
DETTE SKJØNNER JEG F-A-E-N IKKE AT DERE GIDDER Å HOLDE PÅ MED
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

Good one lydonen :lol: :lol: :lol: :lol:
Mvh
Joachim Venberget
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Legg inn av lydonen »

Joachim er enig, BRA!
Hadde jeg vært russ og hatt noen ti-tusener for mye skulle jeg tatt første fly til Bahamas og sølt bort pengene på parasolldrinker og hula-hula fremfor å krype rundt drita i Oslo og prøvd å innbille noen at en avdanka bybuss med høyttalere på taket var meningen med livet.
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

Jens Tore Fremmegård skrev:Om du tenker hvor mye disse anleggene koster å kjøpe så er ikke leia "insane".

Leier du annlegg for et par hundre tusen får du ofte anlegg som koster millionen å kjøpe. Ergo tar det fem år før utleiefirmaet tjener noe særlig på det.
Hva slags kalkulator bruker du?
Sånn vil jeg og ha.
Mvh
Joachim Venberget
Kjartan Meinseth
Active Member
Innlegg: 122
Registrert: 03 aug 2004, 05:01
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av Kjartan Meinseth »

Jeg er helt enig lydonen! Hva med å kjøpe øl og brennevin for penga som i gamle dager. Hvem søren er det som gidder å styre med PA.anlegg/ masse strøm og skit når en rødmalt Transit og noen stuehøytalere hadde gjort nytten! Utrolig dårlig prioritering.
Kjartan Meinseth
Balare
Newbie
Innlegg: 11
Registrert: 26 mai 2006, 14:32
Sted: Oslo

Legg inn av Balare »

Joa..Jeg skjønner hva dere sier, men dere må vel samtidig klare å vise litt forståelse!?

Man er ferdig med skolen og er temmelig klar for å feste litt. Om du synes det er bra eller dårlig prioritering er det svært få av alle de på buss(og russen ellers) som bryr seg om! Har hatt den diskusjonen tusen ganger før med foreldre, og det viser seg at det som må til er at de har egne barn som gjør mye ut av russetiden! Enkelte lærer en god del av arbeidet frem til russetiden og mesteparten av dette er positiv erfaring som man kan ta med seg videre! Dessuten er man(vi) en gjeng på nesten 30stk. som blir mer og mer sammensveiset! Enkelte kan vise seg å bli venner for livet..

Så kan dere bare kose dere i Bahamas med brennevin og paraplydrinker! For meg høres det dritkjedelig ut, med tanke på at resten av 88 kullet opplever sin livs fest på Tryvann, i Stavanger(evt. Lillehammer), og ellers på rulling rundt omkring!
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

Har ikke så mye forståelse jeg Balare, sorry.
Drita full russ med ymse CDR og mp3 hører ikke ett snev forskjell på Meyer, LAcoustics, cervin vega eller no jalla ljudia hemmebygd bare det sier dunk dunk.

Du snakker om systemer beregnet på å lyddekke store arenaer i konsertsammenheng. er tatt helt ut av sunn fornuft.
Mvh
Joachim Venberget
Brukeravatar
Hallgeir
Active Member
Innlegg: 261
Registrert: 26 okt 2003, 19:06
Sted: Oslo

Legg inn av Hallgeir »

Joachim skrev: Du snakker om systemer beregnet på å lyddekke store arenaer i konsertsammenheng. er tatt helt ut av sunn fornuft.
Du snakker om sunn fornuft i en tråd som dreier seg om russ. Liten bommert der kanskje :?

Når det gjelder det å leie ut til russ er det markedet som styrer. Så lenge det er russ som er villige til å betale for et produkt vil det være noen som vil tilby dette produktet. Jeg har jobbet mye med russ gjennom PAC og jeg har stort sett positive erfaringer. Det er et skjærsilden å jobbe med en gjeng fulle fjortiser som tror de har peiling på høytalere og utstyr, men det er like ille å jobbe med drit fulle 40-åringer som kommer og klager på at det er lite symbal i monitor...

Vel er det dyrt utstyr. Vel er det stor slitasje og stor sannsynlighet for at noe går i stykker, men det er jo derfor man priser som man gjør. Det er ikke tvil om at russen sikkert må betale mer enn den lokale menigheten ved leie av kasser, men det er jo fordi slitasjen og risikoen er større. For de som er villige til å ta denne rissikoen er jo dette et lukerativt marked...
Sist redigert av Hallgeir den 30 mai 2006, 16:31, redigert 1 gang totalt.
H_a_l_l_g_e_i_r V_i_g_e heter jeg. Jeg ER paranoid!
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

ye ye Hallgeir.
Forumet her er PA. Ikke disco så helt ut av sunn fornuft er jeg vel ikke?

Hadde jeg jobba med russ og drita fulle 40 åringer som skal ha mer cymbal i monitor hadde jeg finni meg anna yrke forlengst.
Mvh
Joachim Venberget
Svar