trenger innspill på patch til amprack

Her diskuteres alt innen PA

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Brukeravatar
Ola Brekken
Active Member
Innlegg: 95
Registrert: 03 jan 2005, 22:15
Sted: Tynset

Legg inn av Ola Brekken »

Lag Harting-system likt det som er på dimmere.
Da har du tre forskjellige tilførselskabler: En trefas stjerne (400V), en trefas delta (230V), og en med 3 x enfas.
Bare å sette på den tilførselskabelen som passer der du er. Enkelt og greit! :D
mvh Ola D. Brekken
knut
Active Member
Innlegg: 83
Registrert: 09 mai 2004, 14:12
Sted: Bergen

Legg inn av knut »

Det jeg mener med at en bare kan trekke ut 1fas når en skal kombinere 230V/400V, er om jeg skulle sende strøm videre til en undersentral så kan det kun gjøres med 1fas ellers må en ha transformator imellom.
Uansett så ser det ut som det blir en løsning ved bruk av harting kontakter som input på strømdistro. men siden de bare tåler 35A så må jeg gå ned fra 125A til 63A pr. skap og heller lage dobbelt så mange skap + at jeg må lage skap fra 125A til 2x63A+1x32A. Så tenker jeg at det blir socapex eller noe fra fra strømskap til amprack. Da blir det superenkelt å koble opp samtidig som en kan kombinere kabler en har mange av fra før- slik at det ikke er krise om en forsvinner. Jeg tror dette begynner å bli en bra løsning som er lett å jobbe med.
Med vennlig hilsen

Knut Harildstad
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

Hva mener du med undersentral?
Mvh
Joachim Venberget
Brukeravatar
Trond
Pro Member
Innlegg: 586
Registrert: 23 jun 2003, 18:21
Sted: Sogndal
Kontakt:

Legg inn av Trond »

Viss du har eit skap med 125 amp tilførsel og 3 stk 64 amp, som du da kan kalle hovedskap/strømdistro, så sender du det vidare til ein ny strøm distro som du kan kalle undersentral. osv osv.
Trond Øyre - Øyre Lyd

Less is more
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Legg inn av lydonen »

om du skal kunne fordele videre til 3-fase 230 eller 400 fra ampracket kan selv ikke trafo redde deg, denne vil uansett bare bli aktuell å bruke ved 400V tilførsel. Problematikken ved at det kobles over fra stjerne til delta vil også gjøre en slik løsning vanskelig eller helt uaktuell.
Men du kan bygge en harting inn og en harting link, for å kunne mate flere rack fra samme tilførsel.

Skal dette racket redde verden eller forsyne noen amper med strøm??
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
knut
Active Member
Innlegg: 83
Registrert: 09 mai 2004, 14:12
Sted: Bergen

Legg inn av knut »

jada, var og så på et av Avaaaab sine strømskap i går. så helt greit ut lizm.
2x35A harting input som du da velger med strømtilførselskabel om du vil ha 230V eller 400V. Som output hadde racket 12 x 16A kurser med enkle schuco kontakter med lysdionde som angir om det er spenning på kursen eller ikke, + 2x socapex i paralell med schuco'ene.
Blir meget sansynlig at vi lager noe lignende. alt pakket i i et 6U rack.
På signalsiden hadde de LKP-37 input med en DIN-kontakt som en kunne koble inn for a velge om racket skulle være mono/stereo.
Med vennlig hilsen

Knut Harildstad
Svar