Sennheiser 604 eller 904?

Her diskuteres alt innen PA

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Brukeravatar
Ola Brekken
Active Member
Innlegg: 95
Registrert: 03 jan 2005, 22:15
Sted: Tynset

Legg inn av Ola Brekken »

Tom Erik Stokness skrev:Noen som har prøvd AKG 418 på tammer?
Har ikke prøvd C418, men jeg har et sett med forgjengeren C408, og er ikke voldsomt imponert over den. Da er Sennheiser 604/904 bedre etter min mening.
mvh Ola D. Brekken
Tom Erik Stokness
Pro Member
Innlegg: 497
Registrert: 25 nov 2004, 07:30
Sted: Nøtterøy

Legg inn av Tom Erik Stokness »

har nå prøvd C419 på tammer (samme som C418 , bare med lengre hals)
funker som juling den.var fin attack
Espen Hammer
Pro Member
Innlegg: 441
Registrert: 11 apr 2006, 22:39
Sted: Trondheim

604 - 904

Legg inn av Espen Hammer »

Jeg må innrømme at 904 låter bedre enn 604. absolutt bedre. Men de er jo et 604om triks og da, som Klaastad lærte meg neddig Køben engang. fest dem "bakvendt". Etter jeg begynte med det, så var det faktisk mulig å få fin tam lyd med 604 også. Før jeg begynte med det, så synes jeg det enten låt greit, eller 604. og det er ikke tøft.

Også får å få grei tam lyd med 904, så er det jo bare å klaske dem opp. Å... tror aldri jeg har gått plass til 421 på maks to av 4 tam tams, eller 1 av 2..

Og forøvrig, så synes jeg 903 funker veldig fint på skarp.
Kenneth Jensen
Pro Member
Innlegg: 640
Registrert: 15 jul 2003, 16:27
Sted: lillestrøm
Kontakt:

Legg inn av Kenneth Jensen »

du påstår at 604 ikke låter bra før du setter dem "bak frem" ?? fjerneste jeg har hørt!! De er og vil bli gode mikrofoner konstruert for Tammer! Bakfrem eller orginalt :)
Brukeravatar
John Idar Bakke
Pro Member
Innlegg: 391
Registrert: 10 jun 2003, 12:52
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av John Idar Bakke »

Regner med han mente å sette dem på baksiden på holderen men fortsatt pekende mot tromma Kenny, men det krever da selvsagt de gamle holderne som er krum på...
Hvorfor skal alle på død og liv være så Jævlig anonyme her!? Tørr dere ikke stå for meningene deres? (Det holder ikke med bare fornavn...!!!)


Sjekk http://www.johnib.no
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

Holdere meg her og holdere meg der!
Jeg har 4 x 604 i mic pakka mi. Låter jo drit det....
Mvh
Joachim Venberget
Brukeravatar
Jens Tore Fremmegård
Active Member
Innlegg: 290
Registrert: 15 okt 2005, 02:35
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av Jens Tore Fremmegård »

Enkelt å klipse 604 på tammer, enkelt å få ok lyd av tammer med 604.

Genialt enkelt. Ganske enkelt genialt
Jens Tore Fremmegård
Teknikkhuset AS
http://teknikkhuset.no
Espen Hammer
Pro Member
Innlegg: 441
Registrert: 11 apr 2006, 22:39
Sted: Trondheim

Legg inn av Espen Hammer »

John Idar Bakke skrev:Regner med han mente å sette dem på baksiden på holderen men fortsatt pekende mot tromma Kenny, men det krever da selvsagt de gamle holderne som er krum på...
Yupp, riktig. og det funker desverre ikke på de nye. Men, 904 låter finere synes jeg... (nok engang)
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold
Innlegg: 1208
Registrert: 07 mar 2004, 16:03

Legg inn av Helge A. Bentsen »

Espen Hammer skrev:
John Idar Bakke skrev:Regner med han mente å sette dem på baksiden på holderen men fortsatt pekende mot tromma Kenny, men det krever da selvsagt de gamle holderne som er krum på...
Yupp, riktig. og det funker desverre ikke på de nye. Men, 904 låter finere synes jeg... (nok engang)

Det funker greit på de nye holderne, du må bare vinle mikken litt annerledes.
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Innlegg: 1119
Registrert: 28 nov 2003, 17:52
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Legg inn av Frode Trondahl »

Helt enig 904 er genialt. Har også 905 og 906 dette er helt geniale mikker.

Låter mye bedre en de gamle 604ene mine.
Mvh
Frode Trondahl
Lydtekniker / Prosjektleder

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
Espen Hammer
Pro Member
Innlegg: 441
Registrert: 11 apr 2006, 22:39
Sted: Trondheim

Legg inn av Espen Hammer »

Helge A. Bentsen skrev: Det funker greit på de nye holderne, du må bare vinle mikken litt annerledes.
Oki, kan stemme det.

Noen av dere som har prøvd 903 på skarp tromme da? synes den låter veldig fint. Jeg har brukt mest sammen med clip on system til ett eller annet merke jeg ikke kommer på i farta. Men det var veldig genialt opplegg, var så å si akkurat like fleksibelt som stativ, om ikke mere. Og transporte veldig lite vibrasjoner fra tromma inn til mic`en.
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Innlegg: 1119
Registrert: 28 nov 2003, 17:52
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Legg inn av Frode Trondahl »

Espen Hammer skrev:
Helge A. Bentsen skrev: Det funker greit på de nye holderne, du må bare vinle mikken litt annerledes.
Oki, kan stemme det.

Noen av dere som har prøvd 903 på skarp tromme da? synes den låter veldig fint. Jeg har brukt mest sammen med clip on system til ett eller annet merke jeg ikke kommer på i farta. Men det var veldig genialt opplegg, var så å si akkurat like fleksibelt som stativ, om ikke mere. Og transporte veldig lite vibrasjoner fra tromma inn til mic`en.
Jeg bruker 905 på skarpen. Den er helt genial på skarp. Synes 903 har litt lite bunn. I forhold til 905. Derfor valgt jeg 905.
Mvh
Frode Trondahl
Lydtekniker / Prosjektleder

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
Espen Hammer
Pro Member
Innlegg: 441
Registrert: 11 apr 2006, 22:39
Sted: Trondheim

artig.

Legg inn av Espen Hammer »

I see. kanskje jeg skal prøve å få tak i den, så jeg får prøvd den ut. :)
ketil nicolaysen
Active Member
Innlegg: 139
Registrert: 12 jun 2006, 02:30
Kontakt:

Legg inn av ketil nicolaysen »

904...er ikke det 300 mere enn 604?

nuvel...mistet holdere til 2 stk 421 da jeg var liten...kostet flesk å få kjøpt nye..mister du holderene til 604 osv kan de i det minste brukes med stativ.bruker også en 604 på skarp under,og liker det men kunne vel egentlig tenkt meg en beta98 er da...men 904 har jeg bare prøvd en gang...fikk det til å høres ut som etpar ustemte tam'er da også:-)
Svar