Gjestetekniker

Her diskuteres alt innen PA

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
Brukeravatar
John Idar Bakke
Pro Member
Innlegg: 391
Registrert: 10 jun 2003, 12:52
Sted: Oslo
Kontakt:

Gjestetekniker

Legg inn av John Idar Bakke »

Siden Sys-tech tråden tok av litt kan vi jo kanskje se hva dere mener i forhold til gjesteteknikeren da. Hvordan bør han/hun oppføre seg? Hva forventes av en gjestetekniker?
Hvorfor skal alle på død og liv være så Jævlig anonyme her!? Tørr dere ikke stå for meningene deres? (Det holder ikke med bare fornavn...!!!)


Sjekk http://www.johnib.no
Brukeravatar
TorjeG
Active Member
Innlegg: 83
Registrert: 06 aug 2005, 19:21
Sted: Tromsø
Kontakt:

Legg inn av TorjeG »

Hehe. Forventningene går vel på (fra en leverandør/arrangør/systek sin side) at gjesteteknikeren er en likanes kar/kjei, slik at man kan ha en trivelig dag på jobben.
Er et godt utgangspunkt måtte jeg tru, jah. :)
Torje Helland Graff
Lydproduksjon Tromsø
Borrmann
Newbie
Innlegg: 29
Registrert: 19 sep 2005, 01:16

Legg inn av Borrmann »

Det bør forventes at gjesteteknikeren skrur fin lyd som viser artisten fra sin beste side, og ellers oppfører seg i henhold til vanlig folkeskikk, ansvaret starter og slutter der imho.
Brukeravatar
Jens Tore Fremmegård
Active Member
Innlegg: 290
Registrert: 15 okt 2005, 02:35
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av Jens Tore Fremmegård »

Du har jo dem som kommer med "alt" av utstyr selv og bare trenger to ting av sys-tech: "Hvor finner jeg strøm? Hvor skal jeg koble utstyret mitt på høyttaleranlegget her?"

Var en svensk tekniker som skrudde lyd for ei kjent svensk sangerinne på Folken i Stavanger da jeg var med i Lyd/Lys-gjengen der. Han var visst ikke helt kjent på sitt eget utstyr. Hadde nylig fått seg en ny digital Yamaha-mikser, DM1000 eller.no.

Rett før konserten begynte klarte lydteknikeren på et eller annet vis å slette sine presets. Har aldri sett en lydmann så stressa som han ble da. Konserten var ok den, men lyden ble ikke 100% akkurat.

Og apropos å kunne bruke utstyr. Ikke ha miksebord og outboard du ikke har brukt før i rideren. Sys-tech har da bedre ting å finne på (les: drikke kaffe/cola) enn å måtte lære opp en lydtekniker på ustyr han selv har ønsket i rider.
Jens Tore Fremmegård
Teknikkhuset AS
http://teknikkhuset.no
Lars Voldsdal
Newbie
Innlegg: 4
Registrert: 11 apr 2006, 13:11
Sted: 0187

Legg inn av Lars Voldsdal »

Hei,
Synes det er viktig at vi husker å behandle hverandre med respekt, om vi er gjest eller husets mann på jobb. Jeg har vært mest gjest, og kan av og til bli litt frustrert når husets tekniker ikke er tilstede hele tiden. Det er en viktig jobb man har som systemtekniker, og jeg synes alle burde prøve å tenke seg om en ekstra gang om man virkelig yter sitt beste når man er på jobb. Ellers synes jeg alle bør bli flinkere til å si ifra om man er usikker, enten man er det ene eller det andre.

Lars :)
Kenneth Jensen
Pro Member
Innlegg: 640
Registrert: 15 jul 2003, 16:27
Sted: lillestrøm
Kontakt:

Legg inn av Kenneth Jensen »

i do agree!! Ofte vært borti folk som er usikre og ikke tør å spørre feks.. så ender det med at man gjør en feil..som ikke skulle skjedd! god dialog er viktig.. ikke flaut å forhøre seg om ting.. enten det er systemtekniker eller gjestetekniker..

"ehm.. er det ok å smelle denna 110 v burken rett i dimmerkursen?".. "tåler 480 din vaffelrøre" osv osv..

:lol:
Svar