danseband og danskebåtforum?

Her diskuteres alt innen PA

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Kenneth Jensen
Pro Member
Innlegg: 640
Registrert: 15 jul 2003, 16:27
Sted: lillestrøm
Kontakt:

Legg inn av Kenneth Jensen »

Hei Kjart.. du får sende meg en meld så fjerner jeg det du angrer på vettu :)
Lydforum Administrator/Pensjonist
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold
Innlegg: 1208
Registrert: 07 mar 2004, 16:03

Legg inn av Helge A. Bentsen »

John Idar Bakke skrev:Er vel på tide å få denne tråden å banen igjen. Hva er dette? Er alle ute på tur uten nettilgang for tiden eller har dette forumet utspilt sin rolle i lydverdenen??.. :shock:
Jeg har 110% ustabil nettforbindelse, men klarer å snike meg innom her en gang i ny og ne. Grunnen til at det er litt lite liv her er vel at forumets mest aktive poster ikke har internettforbindelse for tiden, men han jobber med å få linje.
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold
Innlegg: 1208
Registrert: 07 mar 2004, 16:03

Legg inn av Helge A. Bentsen »

Siden jeg faktisk har klart å snike meg på nett for andre gang i dag så kan jeg legge ut en link til en artikkel, for å skape litt aktivitet her :wink:

http://www.prosoundweb.com/sr/tech/live/latency.php
Kjartan Meinseth
Active Member
Innlegg: 122
Registrert: 03 aug 2004, 05:01
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av Kjartan Meinseth »

Hei Kenneth. Takk for det! Men det er nok ikke her på forumet jeg tenker på. Hehe. Men det er en litt snedig problemstilling. Tenk å lese hva man mente for 10 år siden feks. Ikke alltid like bra. Velvel
Kjartan Meinseth
Kenneth Jensen
Pro Member
Innlegg: 640
Registrert: 15 jul 2003, 16:27
Sted: lillestrøm
Kontakt:

Legg inn av Kenneth Jensen »

he he..nei kanskje ikke alltid like lett å forsvare! Man utvikler seg jo forhåpentligvis :)
Lydforum Administrator/Pensjonist
Brukeravatar
Hallgeir
Active Member
Innlegg: 261
Registrert: 26 okt 2003, 19:06
Sted: Oslo

Legg inn av Hallgeir »

Veldig bra artikkel Helge!
Har faktisk tenkt på denne problemstillingen selv mange ganger. Det sier seg jo selv at digital prossesering fører med seg ekstra delay, og jeg har lenge lurt på hvor mye det er snakk om. Etter å ha lest artikkelen kan man vel si at det er andre ting å bekymre seg for en akkurat dette. Sælig i livesammenheng vil den lille delyen som kommer ikke utgjøre stort og så lenge delyen i in-ear ikke er mer enn 10-15 ms vil det ikke bli noe problem for de aller fleste. (Kanskje Morten Harket vil grine litt men... :)
H_a_l_l_g_e_i_r V_i_g_e heter jeg. Jeg ER paranoid!
Svar