Trådløse blåsemic'er?

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Kenneth Jensen
Pro Member
Innlegg: 640
Registrert: 15 jul 2003, 16:27
Sted: lillestrøm
Kontakt:

Legg inn av Kenneth Jensen »

Jøss? Funker dårlig på tammer??.. hmm.. den har jeg ikke hørt før og er helt uenig.. En tam låter jo selvlfølgelig ikke bra uansett mic om den ikke er stemt bra/riktig (les:relativt..??!!)
Men 98 har alltid gjort jobben for min del.. kan ikke tenke meg noe som er bedre.. men kan klare å tenke meg endel mikker som sidestilles vel og merke..
Lydforum Administrator/Pensjonist
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Legg inn av lydonen »

Egentlig er det Beyer Opus87 sin skyld at jeg ikke er noe glad i B98, en mye billigere mikk med et bedre festesystem og som utklasser den lydmessig også, men jeg var ikke noe happy med 98 før den kom heller, jeg.
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Brukeravatar
Eivind Steinholm
Active Member
Innlegg: 219
Registrert: 13 mai 2004, 18:57
Sted: Tromsø

Legg inn av Eivind Steinholm »

Er det flere enn meg som, klok av skade, sjekker at kapselen er skrudd orntli til før man tør å gå løs på konsert med B98'er?

Jeg har opplevd minst to (!!) ganger at kapselen har skrudd seg løs inni vindhetta under konsert, og dere kan jo tenke dere den sinnsykt tøffe tam-lyden man får da!!! Not!!!

Nei takke meg til e604, eller forsåvidt Opus87
Mvh
Eivind Steinholm
Knottpøbel
E-mail: eivind@steinholm.com
Web: http://www.steinholm.com
MySpace: http://www.myspace.com/eivindsteinholm
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold
Innlegg: 1208
Registrert: 07 mar 2004, 16:03

Legg inn av Helge A. Bentsen »

Det er vel en stor dose smak og behag inne i bildet. Jeg får en skikkelig dårlig følelse av å bruke Opus 87, men foretrekker Beta 98 og e504. Hvorfor aner jeg ikke, men jeg klarer fint å jobbe på alle tre, så lenge jeg har overheads på trommesettet.

Uten overhead er beta 98 litt kulere fordi jeg får med litt mere cymbaler. Har blitt en standard hos meg på 90% av de jobbene jeg gjør å bruke beta 98 på tammer også droppe overhead og gater.
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Legg inn av lydonen »

He-he Helge, litt selvmotsigende da, å si "får en skikkelig dårlig følelse- men klarer fint å jobbe"
Uansett, dette er smak og behag. Jeg har ikke noe til overs for e604 heller, dustete feste og medioker lyd.
Dave Matthews band har tammelyd de! Ser at de bruker DPA4021, kanskje Anders har et bra tilbud på en 3-4 stykker :D
DET HADDE VÆRT NOE!
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Kenneth Jensen
Pro Member
Innlegg: 640
Registrert: 15 jul 2003, 16:27
Sted: lillestrøm
Kontakt:

Legg inn av Kenneth Jensen »

Blackfire 604 og 605 er da helt fete tammmikker! Funker helt fett.. på pop og rock hvertfall. Og festet er da ikke dustete? sitter det.. mere knot med andre ting!
604 er forresten ikke dum på blås.. :wink:

Dave matthews har fin trommelyd forresten ja.. hehe
Lydforum Administrator/Pensjonist
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Legg inn av lydonen »

Hmmm, jeg klarer ikke å få plassert mikken der jeg vil ha den med E604-klypa. Du har jo dette snu-tricket men selv da er det knotete. Funker jo, men ikke den store lykken..Har ikke testet den på blås.
Takke meg til Opus! Den nye 88en har en løsning som funker veldig bra på tammer.

Forresten, May-systemet, har det noen fans her? Fint som supplement i skarpen og basstromma men ikke alene, tenker jeg. Har noen prøvd fullt sett?
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold
Innlegg: 1208
Registrert: 07 mar 2004, 16:03

Legg inn av Helge A. Bentsen »

lydonen skrev:He-he Helge, litt selvmotsigende da, å si "får en skikkelig dårlig følelse- men klarer fint å jobbe"
Uansett, dette er smak og behag. Jeg har ikke noe til overs for e604 heller, dustete feste og medioker lyd.
Dave Matthews band har tammelyd de! Ser at de bruker DPA4021, kanskje Anders har et bra tilbud på en 3-4 stykker :D
DET HADDE VÆRT NOE!
Litt vanskelig å forklare, men du skjønner essensen :wink:

Får lyd i opusene, men noe blir feil. Hva det noe er, har jeg ikke peiling på. Det noe er såpass lite at det ikke er verdt å sette himmel og jord i bevegelse for å skaffe noen andre mikker hvis jeg får de på jobb, men stort nok til å irritere meg. Skal vi si det sånn? 8)

604 på blås og Leslie er fine saker.
Kenneth Jensen
Pro Member
Innlegg: 640
Registrert: 15 jul 2003, 16:27
Sted: lillestrøm
Kontakt:

Legg inn av Kenneth Jensen »

Har prøvd may system på alt untatt skarp.. og det funka ikke såå veldig bra! Bortsett fra i basstromma.. den sitter som ei kule.
Tammene ble litt "rart" bare..
Men i basstromma sitter den ja, uten noe supplement. Nå er riktignok dette på en tromme som ikke er på tur.
Og da mener jeg både at den låter bra og at den står fast på ett sted.. har hørt endel klaging over at systemet ikke er stabilt mht. reising osv.
Den går ut av posisjon
Lydforum Administrator/Pensjonist
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Legg inn av lydonen »

En kar jeg kjenner hadde satt en Maybrakett med en Sennheiser E602 på i den lekre DW basstromma si, uten hell, det låt ikke bra (nå er det dette med meg og Sennheiser da, jeg liker nesten ingen av dem, untatt E609 som er bra på gitaramp og E865 som er bærre lekker, de andre vokalmikkene er jo også fine)

Det var en a-ha opplevelse for meg når jeg fikk prøve Opus87, sikkert noe med måten man liker å skru på og hva som gir resultatet man er ute etter.
Hvis jeg måtte velge 3 mikker og de var de eneste jeg kunne ha i stallen og ingen kunne koste over 1000,- på eBay ville jeg valgt Oktava MK012, Shure B58A og Beyer Opus 87. Da hadde jeg manglet en riktig basstrommemikk og en vokalkondis men ellers hatt det jeg trengte :D :D :D
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Svar