Kjøpe aktive mikkemushøyttalere

Her diskuteres alt innen PA

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
snurrebass
Newbie
Innlegg: 23
Registrert: 24 okt 2010, 23:23

Kjøpe aktive mikkemushøyttalere

Legg inn av snurrebass »

Skal kjøpe inn en liten aktiv (Mikke Mus) PA til en forening, og har fått budsjett på 20k (huff...). Hadde i utgangspunktet planlagt å kjøpe EV Live X topper (ca 6500,- pr topp), og kaanskje en sub om pengene strekker til. Skal også en liten mixer med i bildet... Har fått høre at når vi kommer så langt ned i pris er EV noen av de beste?

Har også fått tilbud på et brukt anlegg fra Stagg(?). Noen som i det hele tatt har hørt om det? Ligger for 5k pr par hos Soundshop...kan vell ikke være bra? Eller kan noen motbevise meg det?

Er selv kjempefan av QSC (K- og KW-serien (Y)), men tror ikke jeg finner noen sånne langt nok ned i pris til at jeg får dem med på budsjettet mitt...

Anlegget skal brukes til rølpefester med masse øl og høy musikk, kanskje noen skal si noen ord om det av og til.

Noen som har noen herlige innvendinger om Mikke Mus-anlegg?
Sindre Tobiassen
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold
Innlegg: 1208
Registrert: 07 mar 2004, 16:03

Re: Kjøpe aktive mikkemushøyttalere

Legg inn av Helge A. Bentsen »

Finn.no


EV Live X hadde jeg styrt unna, de beamer fælt rundt XO.
hokeyh
Newbie
Innlegg: 46
Registrert: 01 aug 2011, 17:02

Re: Kjøpe aktive mikkemushøyttalere

Legg inn av hokeyh »

Hva med EV ELX? Brukte disse på en jobb, låter temmelig ok.. Men blir ganske varme (om det er varmt i lokalet), de er vifteløse.
Håkon Hetland
Brukeravatar
Frode Eide
Active Member
Innlegg: 289
Registrert: 27 jan 2009, 16:42
Sted: Hitra
Kontakt:

Re: Kjøpe aktive mikkemushøyttalere

Legg inn av Frode Eide »

Sjekk ut A-Line serien til Dynacord.
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold
Innlegg: 1208
Registrert: 07 mar 2004, 16:03

Re: Kjøpe aktive mikkemushøyttalere

Legg inn av Helge A. Bentsen »

Frode Eide skrev:Sjekk ut A-Line serien til Dynacord.
Det er en bra serie.
Glenn Andre Carlsen
Active Member
Innlegg: 92
Registrert: 25 feb 2009, 02:05

Re: Kjøpe aktive mikkemushøyttalere

Legg inn av Glenn Andre Carlsen »

Til Dynacord kassene får du også kjøpt FIR filter, dette er kanskje også verdt å prøve ut/evt investere i?
mvh
Glenn Andre H Carlsen
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold
Innlegg: 1208
Registrert: 07 mar 2004, 16:03

Re: Kjøpe aktive mikkemushøyttalere

Legg inn av Helge A. Bentsen »

Fir til Dynacord er tilgjengelig, finnes til PowerH, P64 og dSP260. Har testa en del med og uten FIR, det er en del å vinne på å bruke de.

A-Line er aktiv med FIR-prosessering.
Brukeravatar
Frode Eide
Active Member
Innlegg: 289
Registrert: 27 jan 2009, 16:42
Sted: Hitra
Kontakt:

Re: Kjøpe aktive mikkemushøyttalere

Legg inn av Frode Eide »

Har hatt en 12" A-line på demo. Vet iallfall hva jeg skal ha hvis jeg skal kjøpe aktive kasser senere.
BjørnH.
Newbie
Innlegg: 27
Registrert: 16 des 2006, 19:30

Re: Kjøpe aktive mikkemushøyttalere

Legg inn av BjørnH. »

Ser ut som dynacord og ev har laget samme kasse. Samme høyttalerelement i begge, samme bakplate (forsterker), sannsynligvis bygd på samme fabr.i Kina, bare oppgitt med forskjellige specs, henholdsvis 1000w/132db/ og 500w/ 121db. Ikke så rart kanskje når begge tilhører samme konsern. Disse vil nok låte ganske likt, vil jeg tro, med unntak av event FIR filter på dynacord versjon
Brukeravatar
Frode Eide
Active Member
Innlegg: 289
Registrert: 27 jan 2009, 16:42
Sted: Hitra
Kontakt:

Re: Kjøpe aktive mikkemushøyttalere

Legg inn av Frode Eide »

Har hatt begge på demo, tør å påstå at Dynacord sin låt bedre enn EV.
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold
Innlegg: 1208
Registrert: 07 mar 2004, 16:03

Re: Kjøpe aktive mikkemushøyttalere

Legg inn av Helge A. Bentsen »

BjørnH. skrev:Ser ut som dynacord og ev har laget samme kasse. Samme høyttalerelement i begge, samme bakplate (forsterker), sannsynligvis bygd på samme fabr.i Kina, bare oppgitt med forskjellige specs, henholdsvis 1000w/132db/ og 500w/ 121db. Ikke så rart kanskje når begge tilhører samme konsern. Disse vil nok låte ganske likt, vil jeg tro, med unntak av event FIR filter på dynacord versjon
Med så store forskjeller i spesifikasjoner kan de ikke ha mye felles uten at noen pynter på tallene.
BjørnH.
Newbie
Innlegg: 27
Registrert: 16 des 2006, 19:30

Re: Kjøpe aktive mikkemushøyttalere

Legg inn av BjørnH. »

Tror nok EV har pynta litt på specs, ja. Den passive kassa i serien tåler 250w kont.1000w peak med følsomhet på 94db. Det tilsier nok at ampen i kassa sannsynligvis er 250w rms, 1000w peak. Hvordan denne høyttaleren låter i 132db om den i det hele tatt er i nærheten, det ville jeg ikke likt å hørt :lol:
snurrebass
Newbie
Innlegg: 23
Registrert: 24 okt 2010, 23:23

Re: Kjøpe aktive mikkemushøyttalere

Legg inn av snurrebass »

Takk skal dere ha, godt at man kan skape litt engasjement å få mange svar. Og greit å få innspill fra folk som faktisk har hørt høyttalerne...ja, jeg vet at det ikke blir superlyd, men greit med det beste av det dårlige likevell.

Skal snuske litt på Dynacord å se hva jeg finner ut. Er det foresten vifte i Dynacord A-line?
Sindre Tobiassen
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold
Innlegg: 1208
Registrert: 07 mar 2004, 16:03

Re: Kjøpe aktive mikkemushøyttalere

Legg inn av Helge A. Bentsen »

snurrebass skrev:
Skal snuske litt på Dynacord å se hva jeg finner ut. Er det foresten vifte i Dynacord A-line?
Mener det ikke er vifte der.
Kjell Roger Halberg
Active Member
Innlegg: 176
Registrert: 07 jun 2009, 19:39
Sted: Elverum
Kontakt:

Re: Kjøpe aktive mikkemushøyttalere

Legg inn av Kjell Roger Halberg »

Vi velter da ikke øl på scenen vi Arild 8)
Svar