Behringer iNuke

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
Tord
Active Member
Innlegg: 67
Registrert: 22 mar 2009, 00:08

Behringer iNuke

Legg inn av Tord »

Er det noen som har erfaring med Behringer iNuke serien?

Det er snak om fast installasjon så det at chassis er spinkelt og platikkaktig har ikke så mye å si, det er først og fremst ytelsen jeg tenker på.

http://www.behringer.com/EN/Products/NU6000DSP.aspx

De er billige og ser ganske simple ut men de har fått endel oppmerksomhet i utlandet grunnet vistnok meget bra ytelse utifra pris. Enkelte har også hevdet at de er på høyde med Crown XTi ytelsesmessig.
Tord Askvig
Harald Solbakk
Newbie
Innlegg: 19
Registrert: 17 jul 2008, 03:15
Sted: Mosjøen

Re: Behringer iNuke

Legg inn av Harald Solbakk »

Jeg har nå gått til anskaffelse av to stk. iNuke6000DSP og er fornøyd så langt. Mitt 6U amprack har gått fra ca 45 kg til bare ca 15. :D
DSP'en var veldig lett å programmere via PC, og jeg er ikke misfornøyd med lyden.

Mitt gamle DBX driverack PA står fremdeles i racket, slik at jeg forholdsvis raskt kan ta det i bruk i tilfelle problemer som kan oppstå. Regner med at ikke begge ampene ryker samtidig (Behringer har jo et rykte som ikke er helt bra).

Mine gamle amper skal nå legges ut for salg. :)
mvh.
Harald Solbakk
En glad amatør
Tord
Active Member
Innlegg: 67
Registrert: 22 mar 2009, 00:08

Re: Behringer iNuke

Legg inn av Tord »

Jeg glemte å "oppdatere" denne med min erfaring... for jeg kjøpte meg en NU6000DSP jeg også men den ble returnert med en gang, rett og slett pga ekstremt dårlig lydkvalitet :( Fungerte greit nok på suber men til fullrange var det ikke i nærheten av holdbar lydkvalitet desverre. Synd i grunn for ellers hadde det vært kjekke amper med mye effekt og mulighet for pengene.
Tord Askvig
Dovent_Ekorn
Active Member
Innlegg: 126
Registrert: 24 mai 2010, 15:39

Re: Behringer iNuke

Legg inn av Dovent_Ekorn »

PKN, Powersoft, LAB og FFA. Lette amper som gir mye watt og god lydkvalitet.
Mvh
Erlend Blom
toraabe

Re: Behringer iNuke

Legg inn av toraabe »

Appropos Behinger forsterkere.. EPX 4000 er vel den mest udugelige forsterkeren jeg har vært borti.. Først en som henger seg opp i protection. Blir byttet med en ny... Siden det ble montert to i bridge til å drive to subber hver i 4 ohm som det står at den skal klare så går de rett i protection om en ønsker litt skyv. Begge oppfører seg helt likt... Uavhengig av limiter -setting.. De blir byttet i disse dager med noe annet...
Svar