ac30

Her diskuteres det backline

Moderator: Mads Størkersen

Svar
hkh
Active Member
Innlegg: 110
Registrert: 11 jun 2007, 00:30
Sted: Bergen
Kontakt:

ac30

Legg inn av hkh »

Ser det selges 2 utgaver av vox ax30 for tiden

er begge godkjent ridermat eller foretrekkes den dyre?

http://marios.no/portal/asp/produktdeta ... kt_ID=5127
http://marios.no/portal/asp/produktdeta ... kt_ID=5129
Håkon Holmås
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Re: ac30

Legg inn av Joachim »

Du bør nok gå for den dyreste med alnico blue elementene om du vil ha klassisk AC30 lyd. Begge alternativene er AC30 men det er veldig forskjell på disse i re-issue og selvom greenback har sin historie så er nok ikke det i AC30 med åpent kabinett, mere Marshall o.l. :D Har vært borti noen AC30 som ikke låter særlig kult og litt research på spm ditt bekreftet veldig mye rundt det og det er nok varianter av elementene i re-issue.

Eller hur, anyone?
Mvh
Joachim Venberget
Ytter
Active Member
Innlegg: 63
Registrert: 05 nov 2004, 11:47
Sted: Nittedal

Re: ac30

Legg inn av Ytter »

Garantert: du får IKKE bedre betalt om du kjøper den dyre,tror heller ikke du får problemer m å leie ut; "må ha AC30 m/blues/green-elementer"? nope,kjøp da heller en til for differansen mellom de to...
To amper på utleie er garantert mere penger inn enn en "litt bedre/spesiell".
E.
Mvh
Einar Ytrelid

"Who said that size doesn`t matter? Hmmm? Look at XL4? Hmmm?"
hkh
Active Member
Innlegg: 110
Registrert: 11 jun 2007, 00:30
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: ac30

Legg inn av hkh »

Ytter skrev: To amper på utleie er garantert mere penger inn enn en "litt bedre/spesiell".
E.
godt poeng det, men jeg vil jo helst ha kvalitet
så om den billigere låter merkbart kjipere er den ikke egentlig aktuell, selv om jeg fint kunne leid den ut til samme pris som den dyre

Får finne en butikk som har begge, teste litt :)
Håkon Holmås
Ole Hansen
Pro Member
Innlegg: 423
Registrert: 18 apr 2008, 13:26
Sted: Kvinesdal

Re: ac30

Legg inn av Ole Hansen »

hkh skrev: Får finne en butikk som har begge, teste litt :)
Da bør du også kjøpe ampen i denne butikken hvis du benytter deg av butikken til testing.
Ellers enig med Einar. Har selv den rimelige utgaven og den har vært bra til de få jobbene jeg har brukt den til.
Har gitaristene selv den dyreste versjonen stående hjemme de som forlanger den på rideren?
Gud sa: Bli lys! (Men han sa ingenting om lyden).
Brukeravatar
Tom Hansen
Pro Member
Innlegg: 367
Registrert: 19 jan 2006, 22:06
Sted: 9325 Bardufoss
Kontakt:

Re: ac30

Legg inn av Tom Hansen »

Snakket med en gitar-kompis som spiller i flere store band her oppe, og han sier det er myyye bedre lyd i c2x. Selv cc2 er kjip i forhold. Og det er vel den de fleste har? Jeg ville da gått for c2x.
Tom Hansen
_________________
he-he. Hadde vært artig å testa basstromma på anlegget til Pink Floyd......mens Eddie hørte på.
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Re: ac30

Legg inn av Joachim »

Ytter skrev:Garantert: du får IKKE bedre betalt om du kjøper den dyre,tror heller ikke du får problemer m å leie ut; "må ha AC30 m/blues/green-elementer"? nope,kjøp da heller en til for differansen mellom de to...
To amper på utleie er garantert mere penger inn enn en "litt bedre/spesiell".
E.
Bra holdning yttern. Sier du det samme om du selv får levert en anerkjent PA du har forventninger til men med ymse lowbudget elementer?

"Så bra, heller det enn halve riggen, eller så bra da kan de jo ha en rigg til på en annen jobb å tjene mer penger"?

Forslaget ditt funker nok fint til UKM. 8)
Mvh
Joachim Venberget
Ytter
Active Member
Innlegg: 63
Registrert: 05 nov 2004, 11:47
Sted: Nittedal

Re: ac30

Legg inn av Ytter »

Joachim skrev:
Ytter skrev:Garantert: du får IKKE bedre betalt om du kjøper den dyre,tror heller ikke du får problemer m å leie ut; "må ha AC30 m/blues/green-elementer"? nope,kjøp da heller en til for differansen mellom de to...
To amper på utleie er garantert mere penger inn enn en "litt bedre/spesiell".
E.
Bra holdning yttern. Sier du det samme om du selv får levert en anerkjent PA du har forventninger til men med ymse lowbudget elementer?

"Så bra, heller det enn halve riggen, eller så bra da kan de jo ha en rigg til på en annen jobb å tjene mer penger"?

Forslaget ditt funker nok fint til UKM. 8)

Har pr dags dato ALDR sjekket hvilke elementer som står i hverken PA,monitorer eller gitaramper for den saks skyld.Så lenge tingene fungerer som forventet er det fint for meg,har konsert-dagen fylt opp av helt andre ting enn å løpe rundt og sjekke elementer. Derimot; om det IKKE funker er en heeelt annen sak...
Og når du tenker litt over saken Joachim,så vet du også at det er slik det funker for de aller aller fleste av oss reisende...
E.
Mvh
Einar Ytrelid

"Who said that size doesn`t matter? Hmmm? Look at XL4? Hmmm?"
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Re: ac30

Legg inn av Joachim »

Ytter skrev:
Har pr dags dato ALDR sjekket hvilke elementer som står i hverken PA,monitorer eller gitaramper for den saks skyld.Så lenge tingene fungerer som forventet er det fint for meg,har konsert-dagen fylt opp av helt andre ting enn å løpe rundt og sjekke elementer. Derimot; om det IKKE funker er en heeelt annen sak...
Og når du tenker litt over saken Joachim,så vet du også at det er slik det funker for de aller aller fleste av oss reisende...
E.
Nettopp fordi om det står f.eks Meyer på kassene så vet man hva de leverer med mindre du er i Telemark og sånne løsninger vet vi fort får rykter med joggesko å løpe i. En habil gitarist har forventninger til en AC30 akkurat som du har til Meyer og går heller derfor ikke rundt og sjekker elementer. I dette tilfellet her så snakker vi nok ikke bare om nyanser men om natt og dag for hva Vox AC30 faktisk er kjent for. Jeg har selv opplevd dette mysteriet ved ett par anledninger og det slo ikke noen av oss at det kunne være elementene men når denne tråden kom opp så forklarer det alt og litt kjapp research ved hjelp av google underbygde dette ganske godt. Du må gjerne finne artikler som forsvarer at alternativene i AC30 funker likt tilsvarende og at det er tøys å koste på ett par lapper, lykke til. Jeg fant hvertfall så godt som ingen og jeg gikk gjennom endel, og det står veldig i stil med hva Tom Hansen svarer her. Er det ikke AC30 du vil ha kan du like gjerne kjøpe en Behringer så vet folk hva de får spør du meg.

God helg 8)
Mvh
Joachim Venberget
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold
Innlegg: 1208
Registrert: 07 mar 2004, 16:03

Re: ac30

Legg inn av Helge A. Bentsen »

Be gitaristen ta med seg en topp og gi han denne

http://www.palmergear.com/pdi03.shtml

8)
hkh
Active Member
Innlegg: 110
Registrert: 11 jun 2007, 00:30
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: ac30

Legg inn av hkh »

Joachim skrev:
Ytter skrev:
Har pr dags dato ALDR sjekket hvilke elementer som står i hverken PA,monitorer eller gitaramper for den saks skyld.Så lenge tingene fungerer som forventet er det fint for meg,har konsert-dagen fylt opp av helt andre ting enn å løpe rundt og sjekke elementer. Derimot; om det IKKE funker er en heeelt annen sak...
Og når du tenker litt over saken Joachim,så vet du også at det er slik det funker for de aller aller fleste av oss reisende...
E.
Nettopp fordi om det står f.eks Meyer på kassene så vet man hva de leverer med mindre du er i Telemark og sånne løsninger vet vi fort får rykter med joggesko å løpe i. En habil gitarist har forventninger til en AC30 akkurat som du har til Meyer og går heller derfor ikke rundt og sjekker elementer. I dette tilfellet her så snakker vi nok ikke bare om nyanser men om natt og dag for hva Vox AC30 faktisk er kjent for. Jeg har selv opplevd dette mysteriet ved ett par anledninger og det slo ikke noen av oss at det kunne være elementene men når denne tråden kom opp så forklarer det alt og litt kjapp research ved hjelp av google underbygde dette ganske godt. Du må gjerne finne artikler som forsvarer at alternativene i AC30 funker likt tilsvarende og at det er tøys å koste på ett par lapper, lykke til. Jeg fant hvertfall så godt som ingen og jeg gikk gjennom endel, og det står veldig i stil med hva Tom Hansen svarer her. Er det ikke AC30 du vil ha kan du like gjerne kjøpe en Behringer så vet folk hva de får spør du meg.

God helg 8)
Med andre ord så blir det den dyre :)

Takk for hjelpen :)
Håkon Holmås
Svar