SOS

Alt innen lydstudio

Moderator: Mads Størkersen

Svar
bullet
Newbie
Innlegg: 22
Registrert: 30 jan 2009, 10:49

SOS

Legg inn av bullet »

Ja, en eller annen gang måtte det jo skje. :?
Innspillingen var ferdig - alle instrumenter og vokal lagt på - knallbra resultat - kun mixing gjensto.
Ny grunnkomp skulle spilles inn på min Zoom HD16CD.
Trøtt etter mange timer i studio klarer jeg selvfølgelig å glemme å etablere "nytt prosjekt".
Resultatet av zombietilstanden er at vi spiller inn en ny grunnkomp over "mesterverket".

Noen som vet om det går an å "recalle" det som ble overspilt på en Zoom hd16cd ?

Et positivt svar hadde vært bedre enn 15 norske gullmedaljer i ski VM.

mvh
Arild
Atle Aamodt
Active Member
Innlegg: 206
Registrert: 13 jul 2004, 18:09

Re: SOS

Legg inn av Atle Aamodt »

Jeg kjenner ikke denne maskinen eller disken som står i den.
Men det er trolig en SATA.
Det kan være en mulighet for at du kun har "ødelagt" deler av File allocation table.
Det kan være en mulighet for at du kan redde prosjektet ved å ta ut disken, sette den i en PC, kjøpe (eller finne) et bra "undelete" program som kan gjenoppbygge det du har ødelagt.

Det ser ut til at maskinen recorder i wav?
Trolig vil du kunne fiske frem disse wav-filene uansett, men dersom det ikke er hele filer som starter på "likt" vil du trolig få et spuslespill fra skjærsilden.

Dersom du har recordet mer ny informasjon på disken, er det stor mulighet for at du har overskrevet "gamle" filer.

Løpet er muligens ikke kjørt, men det begynner å lukte litt IBAS av situasjonen http://www.ibas.no/

Lykke til.....
Atle Aamodt
bullet
Newbie
Innlegg: 22
Registrert: 30 jan 2009, 10:49

Re: SOS

Legg inn av bullet »

Takk for svar.
Det endte opp med en mail til zoom fabrikken. Ingenting å gjøre. Overspilt er overspilt.
Ny grunnkomp er allerede på plass og gutta i bandet begynner å smile igjen. :?
G-Sun
Newbie
Innlegg: 14
Registrert: 14 sep 2011, 19:55

Re: SOS

Legg inn av G-Sun »

Hva med å laste over opptakene til PC neste gang,
og mikse der.

Last ned f.eks. Reaper så har dere det dere trenger.

Og.. ta en backup
Svar