Liten aktiv rigg

Her diskuteres alt innen PA

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
BjørnH.
Newbie
Innlegg: 27
Registrert: 16 des 2006, 19:30

Liten aktiv rigg

Legg inn av BjørnH. »

Noen som har lånt øre til de nye RCF Art 700 kassene? Trenger en liten aktiv rigg til trio, 2 topper med 12"+2x15" subber. Noe annet folket kan anbefale?
Brukeravatar
Tom Hansen
Pro Member
Innlegg: 367
Registrert: 19 jan 2006, 22:06
Sted: 9325 Bardufoss
Kontakt:

Re: Liten aktiv rigg

Legg inn av Tom Hansen »

Sjekk ut Dynacord eller JBL. Der finner du det du trenger, og du får en god lyd. Ellers er det flere tråder her med denne type diskusjoner. Bare bla litt så finner du fram.
Tom Hansen
_________________
he-he. Hadde vært artig å testa basstromma på anlegget til Pink Floyd......mens Eddie hørte på.
Bjørn Ove Hagset
Active Member
Innlegg: 93
Registrert: 05 aug 2005, 23:47

Re: Liten aktiv rigg

Legg inn av Bjørn Ove Hagset »

Jeg liker QSC HPR serien
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Innlegg: 1119
Registrert: 28 nov 2003, 17:52
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Re: Liten aktiv rigg

Legg inn av Frode Trondahl »

Om du vil ha en kul aktiv Pa og samtidig spare plass i transport, er dette et godt alternativ :
http://www.outlinearray.com/images/stor ... NET_SP.pdf
Mvh
Frode Trondahl
Lydtekniker / Prosjektleder

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
honnings88
Newbie
Innlegg: 2
Registrert: 26 okt 2008, 20:03
Sted: Oslo

Re: Liten aktiv rigg

Legg inn av honnings88 »

Jeg har selv 322Ai kassene og er kjempefornøyd. Har brukt 722 versjonene et par ganger og de er bare geniale:)

Har nesten dobbelt så stor forsteker (750W kontra 400) og veier vesentlig mye mindre. Har ikke hørt subbene så det kan jeg ikke svare deg på.
Fredrik Honningsvåg
Brukeravatar
Mats
Active Member
Innlegg: 157
Registrert: 07 mai 2008, 13:27
Sted: Ørje
Kontakt:

Re: Liten aktiv rigg

Legg inn av Mats »

JBL PRX er ganske morsom! :wink:
Mats Raknerud

Det er ikke så nøye med god lyd, bare det er høyt!
olegutten
Active Member
Innlegg: 184
Registrert: 21 feb 2004, 20:02
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Liten aktiv rigg

Legg inn av olegutten »

Har hørt Art 7 serien. husker ikke om det var 10 eller 12 tommeren over 15" subber. Var et artig oppsett. 750w i toppen og 1000w i subben. Første forsendelse har kommet til landet men vi fikk ikke mange eks av hver modell..... jeg er ikke sikker på når leveransen blir helt stabil........

Ole
Brukeravatar
Mats
Active Member
Innlegg: 157
Registrert: 07 mai 2008, 13:27
Sted: Ørje
Kontakt:

Re: Liten aktiv rigg

Legg inn av Mats »

Hørte på Eon G3 i går. De låter veldig bra musikalsk i forhold til G2. Men er ikke like kraftige. Men om du ikke skal spille høyt så synes jeg de virket som et godt alternativ. Har hørt litt ymse om EON.subbene, men man kan jo alltids kombinere de med f.eks. PRX subber. Når jeg hørte G3 i går ble de kombinert med vrx-subber.
Mats Raknerud

Det er ikke så nøye med god lyd, bare det er høyt!
BjørnH.
Newbie
Innlegg: 27
Registrert: 16 des 2006, 19:30

Re: Liten aktiv rigg

Legg inn av BjørnH. »

Fikk en liten demo på tirsd. med de nye RCF 700 serien, 10" topp og 15" sub som faktisk spilte meget pent.
CD-musikk låt veldig HiFi og spilte ganske høyt til å være så fysisk lite og ikke minst lett anlegg. 750w i toppen og 1000w i
subben. Vanskelig å si hvordan det ville høres ut med live-band, men ville tro det gjorde jobben greit i mindre pub'er/klubber. Vokal-lyden,
med Audix dyn.mik gjennom en APB Dynasonic analog rackmikser, låt ihvert fall varmt og krispt.
Svar