Trådløs-problem

Her diskuteres alt innen PA

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Brukeravatar
Tom Hansen
Pro Member
Innlegg: 367
Registrert: 19 jan 2006, 22:06
Sted: 9325 Bardufoss
Kontakt:

Re: Trådløs-problem

Legg inn av Tom Hansen »

Normalt blir det ikke støy. Men dette bør sjekkes på hver plass før man tar systemene i bruk. Får man støy, justerer man det bort med scuelch.
Virker egentlig akkurat på samme måte som en jaktradio. Lavere squelch=bedre rekkevidde, men mere støy. Høy squelch=dårligere rekkevidde, men støyfritt
Tom Hansen
_________________
he-he. Hadde vært artig å testa basstromma på anlegget til Pink Floyd......mens Eddie hørte på.
Trollunn
Newbie
Innlegg: 16
Registrert: 24 mar 2008, 23:17
Sted: Meisingset

Re: Trådløs-problem

Legg inn av Trollunn »

Tom Hansen skrev:Normalt blir det ikke støy. Men dette bør sjekkes på hver plass før man tar systemene i bruk. Får man støy, justerer man det bort med scuelch.
Virker egentlig akkurat på samme måte som en jaktradio. Lavere squelch=bedre rekkevidde, men mere støy. Høy squelch=dårligere rekkevidde, men støyfritt
Så kan jeg skru den helt av om det ikke er støy da ?
Torunn Koksvik
Brukeravatar
Tom Hansen
Pro Member
Innlegg: 367
Registrert: 19 jan 2006, 22:06
Sted: 9325 Bardufoss
Kontakt:

Re: Trådløs-problem

Legg inn av Tom Hansen »

Ja, for det gir best rekkevidde. Men det kan endre seg fra plass til plass, så derfor bør denne testen gjøres med alle mottakerne på nye plasser.
Tom Hansen
_________________
he-he. Hadde vært artig å testa basstromma på anlegget til Pink Floyd......mens Eddie hørte på.
Trollunn
Newbie
Innlegg: 16
Registrert: 24 mar 2008, 23:17
Sted: Meisingset

Re: Trådløs-problem

Legg inn av Trollunn »

Vil takke alle for gode råd!!!
Jeg skifta frekvenser, spredte de mer, og justerte ned AF level på mottakerene- har ikke vært noe tull etter det :D
Håper det varer... :lol:
Torunn Koksvik
toraabe

Re: Trådløs-problem

Legg inn av toraabe »

Hvordan sees det på dersom det kjøpes inn trådløst fra tyskland eller andre land som har et støre spekter for frekvenser. DVS at man benytter seg av utstyr som går utenfor det som er gitt tillatelse for inorge.
Brukeravatar
Tom Hansen
Pro Member
Innlegg: 367
Registrert: 19 jan 2006, 22:06
Sted: 9325 Bardufoss
Kontakt:

Re: Trådløs-problem

Legg inn av Tom Hansen »

Brukeren er selv ansvarlig for at man holder seg innenfor de lovlige frekvensene i det landet man er i.
Jeg har derimot ikke hørt om noen som er blitt arrestert for ulovlig bruk av frekvenser.
Tom Hansen
_________________
he-he. Hadde vært artig å testa basstromma på anlegget til Pink Floyd......mens Eddie hørte på.
Brukeravatar
Rune Skramstad
Active Member
Innlegg: 156
Registrert: 26 aug 2006, 01:27
Kontakt:

Re: Trådløs-problem

Legg inn av Rune Skramstad »

Litt på siden denne her, men har hatt en episode med Tyske trådløs mikrofoner som i ettertid har vært morsom:
For åtte-ni år tilbake hadde jeg en teaterjobb utendørs i Drammen med 4 stk Zeck Daisy trådløs systemer. De funket glimrende under øvingene, hadde over 300 meter rekkevidde, fin lyd og hele pakka, men da premieren nærmet seg slutten fikk jeg klar og tydelig beskjed fra flight SK 742 (eller noe slikt) om å klargjøre landingsbanen, for nå var det like før de kom til Fornebu.
Tok bryet og leste bruksanvisningen, og kom til at de frekvensene vi brukte faktisk var beregnet for flytrafikk i Norge;)
The speakers were made more efficient by hornloading.
olegutten
Active Member
Innlegg: 184
Registrert: 21 feb 2004, 20:02
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Trådløs-problem

Legg inn av olegutten »

Har hatt tilsvarende med et system fra USA. Vi hørte politibilen som kjørte forbi utenfor lokalet...........


Ole
Svar