Kvitte meg med et HK Audio-anlegg?

Her diskuteres alt innen PA

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
Tore Kaupang
Newbie
Innlegg: 11
Registrert: 02 des 2007, 12:23

Kvitte meg med et HK Audio-anlegg?

Legg inn av Tore Kaupang »

Jeg "sitter på" et PA-anlegg fra HK Audio. Det er en aktiv basskasse/sub og to satelitter. Det står kun HK Audio LUKAS på det. Vi bruker det noe på jobben (barneskole), men kombinert med den 8-spors Behringer mikseren vi har synes jeg ikke det er noen spesielt hensiktsmessig kombinasjon. Til "store" forestillinger og konserter har vi tilgang på et større og bedre Mackie-anlegg, så dette HK Audio-anlegget står kun på musikkrommet. Er det fornuftig å kvitte seg med dette for å bytte det ut med en powermikser og et par høyttalere? Hva kan jeg evt. få for HK-anlegget? Jeg tror det er 6-7 år gammelt.
Kenneth Jensen
Pro Member
Innlegg: 640
Registrert: 15 jul 2003, 16:27
Sted: lillestrøm
Kontakt:

Re: Kvitte meg med et HK Audio-anlegg?

Legg inn av Kenneth Jensen »

Det er jo vanskelig å si hvor mye anlegget er verdt om du ikke har noe mere informasjone enn dette.
Det finnes flere "typer" av HK L.U.K.A.S og det er stor forskjell i pris på dem så vidt jeg har skjønt.
Det finnes HK audio LUKAS smart, HK audio XT, HK audio 1000 osv..

Litt mere info (om det finnes) så kan man lett finne prisen på tinga du vurderer å kvitte deg med.
Lydforum Administrator/Pensjonist
Tore Kaupang
Newbie
Innlegg: 11
Registrert: 02 des 2007, 12:23

Re: Kvitte meg med et HK Audio-anlegg?

Legg inn av Tore Kaupang »

Det står faktisk ikke så mye mer. 4 Ohm 150 watt står det på satelittene. Jeg har ikke klart å finne noe modellnavn annet enn L.U.K.A.S.
Men jeg kan ta et par bilder og legge ut, så er det kanskje noen som kan hjelpe :)
Sign.
Brukeravatar
John Idar Bakke
Pro Member
Innlegg: 391
Registrert: 10 jun 2003, 12:52
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Kvitte meg med et HK Audio-anlegg?

Legg inn av John Idar Bakke »

Ring Belco. De har importen på HK.
Hvorfor skal alle på død og liv være så Jævlig anonyme her!? Tørr dere ikke stå for meningene deres? (Det holder ikke med bare fornavn...!!!)


Sjekk http://www.johnib.no
Tom Erik Stokness
Pro Member
Innlegg: 497
Registrert: 25 nov 2004, 07:30
Sted: Nøtterøy

Re: Kvitte meg med et HK Audio-anlegg?

Legg inn av Tom Erik Stokness »

Den første utgaven av LuCas altså
http://www.hkaudio.com/products.php?pty ... prod&id=47

jeg TROR du burde klare å få rundt 10 laken for det anlegget, men ikke siter meg på det! :lol:
toraabe

Re: Kvitte meg med et HK Audio-anlegg?

Legg inn av toraabe »

Jeg ville ha behldt det til mindre småjobber og hvis det skal være to opsetninger samtidig ..
Dessuten kan det være greit å ha et system i bakhånd hvis det andre skulle få en feil.
Øyvind
Active Member
Innlegg: 164
Registrert: 12 apr 2007, 14:34
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Kvitte meg med et HK Audio-anlegg?

Legg inn av Øyvind »

Vurdert å bytte ut den Behringer-mikseren og kjøpe en Soundcraft EPM/EFX, evt. også en liten DBX EQ? Hvor vidt du får et bedre anlegg med powermikser og 2 høyttalere til kr 10 000 (sett at du selger anlegget), stiller jeg meg kritisk til.
Mvh Øyvind Bjørge
Svar