Mc Cauley

Her diskuteres alt innen PA

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Frode Trondahl
Pro Member Silver
Innlegg: 1119
Registrert: 28 nov 2003, 17:52
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Re: Mc Cauley

Legg inn av Frode Trondahl »

Regner med at RH riggen var korrekt da det var en fra Benum som hadde kalket og flydd den.

Noe var ihvertfall muffens.

Har hatt mange jobber med line array fra bl.a L Acoustic , Outline, D&B , JBL, HK, Martin, Meyer og Clair bros .

Og har aldri hatt noen lignende opplevelse med line array systemer, som med RHen. Måtte rett og slett tune det noe helt avsindig før det låt brukbart.

Det er kun min erfaring etter en 2 ukers periode med arbeid på den.

Fikk det til å låte greit og publikum var fornøyd.
Men makan til tuning har jeg aldri mått gjøre før.
Mvh
Frode Trondahl
Lydtekniker / Prosjektleder

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Re: Mc Cauley

Legg inn av Joachim »

Nå er disse siste Out of topic innleggene veldig irrellevante til systemkvalitet mener nå jeg.. ( ååå jeg hørte en rigg forleden... )
Subjektivitet er greit nok i lydbransjen som alle andre men noe man bør legge igjen hjemme når en skal ut å gjøre en profesjonell jobb.
Nå er ikke jeg oppdatert i bransjen og oppdatert på alle siste linearrays men dette er jo noe som går igjen.
Jeg hadde endel oppdrag for noen år siden hvor jeg reiste rundt og måtte rett og slett nullstille rigger rundtomkring som folk på bøgda med ymse meninger hadde synset og ment at skulle henges sånn og tunes sånn.
Det er bare tøv og tull å si at en av disse "håndfulle" som Lydonen nevner ikke holder mål. er du dum nok til å påstå det så er det deg og din kompetanse det mangler på og da bør du gå inn i deg selv og ikke henge ut merker som blir benytter profesjonellt worldwide.

Jeg trur faktisk mang en tekniker kunne blitt lurt på en A-B test hvor man swapa mellom to systemer, ett pro og ett semi pro hvor du lar det ene systemet jobbe optimalt og vise versa...
Mvh
Joachim Venberget
Kristian Fosshagen
Active Member
Innlegg: 96
Registrert: 23 nov 2003, 21:09
Kontakt:

Re: Mc Cauley

Legg inn av Kristian Fosshagen »

Det virker som det er noe rart med et RH line array. Jeg sier ikke at det gjelder alle systemene dems. Jeg har hørt veldig mye dårlig lyd i fra noen RH linearray og vet at flere av de jeg kjenner som ikke har fått det til å låte noe fint. Men hva er grunnen?
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Re: Mc Cauley

Legg inn av lydonen »

Joachim skrev: Det er bare tøv og tull å si at en av disse "håndfulle" som Lydonen nevner ikke holder mål. er du dum nok til å påstå det så er det deg og din kompetanse det mangler på og da bør du gå inn i deg selv og ikke henge ut merker som blir benytter profesjonellt worldwide.


Nemlig! Dette er Allen & Heath-syndromet du beskriver! (fag)folk som fnyser av en GL2800 men gjerne kan bruke Verona..hehe, LOL!!
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Re: Mc Cauley

Legg inn av Joachim »

lydonen skrev:
Joachim skrev: Det er bare tøv og tull å si at en av disse "håndfulle" som Lydonen nevner ikke holder mål. er du dum nok til å påstå det så er det deg og din kompetanse det mangler på og da bør du gå inn i deg selv og ikke henge ut merker som blir benytter profesjonellt worldwide.


Nemlig! Dette er Allen & Heath-syndromet du beskriver! (fag)folk som fnyser av en GL2800 men gjerne kan bruke Verona..hehe, LOL!!
Nå var ikke det noe bestemt merkesyndrom jeg tenkte på.
Var først og fremst høyttalersystem-komtetanse jeg ville frem til. De fleste klarer vel legge opp en mikser om det er Verona eller A&H og ta av lokket og få lyd gjennom fjøla.
Verre er det når du har en drøss med bokser som skal henges opp riktig, prossesossere skal tunes og amper skal jobbe optmimalt.
Mvh
Joachim Venberget
toraabe

Re: Mc Cauley

Legg inn av toraabe »

Kristian Fosshagen skrev:Det virker som det er noe rart med et RH line array. Jeg sier ikke at det gjelder alle systemene dems. Jeg har hørt veldig mye dårlig lyd i fra noen RH linearray og vet at flere av de jeg kjenner som ikke har fått det til å låte noe fint. Men hva er grunnen?
Nå vet jeg ikke hva slags type RH linearray du har vært borti.
Molde Forum bruker RH pn 102 aktiv type samme som jeg har en drøss med jobber på og de er veldig fornøyde med de.
http://www.renkus-heinz.com/loudspeaker ... array.html

Jge har stort sett kjørt 4 toppper og 1 stk drs 18-2 sub på hver siden sammen med en DBX 260 processor.
Den bvle valgt istedet for Renkus processor siden den aktuelle ikke var tilgjengelig på det tidspuket.
Uanset så fungerer den veldig bra. Benytter den innebygde EQ en og sammen med rett oppsett av delefrekvenser som vi har jobbet oss frem til, så låter dette kanon. Kassene kan også settes opp som egne toppkasser to og to i et mindre rom ( teater ) og det har vært veldig fin lyd.
Men man merker stor forskjell på hva slags mikser man putter på de. Setter man på en soundcraft lx 7 blir det ikke all verden mens en digital yamaha LS 9 blir det gull ;) Man merker en enorm forskjell på lyden....
Mulig det er den erfaringen jeg har på det systemet som gjør at jeg får det til på en fin måte.
Men de er litt sære å jobbe på. Mulig siden tweeterne er av 1" type og det er to av de i hvert kabinett .. og at spredningen er på 150grader
Svar