Allen&Heath GL 2400

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
Ludde
Active Member
Innlegg: 77
Registrert: 14 jan 2007, 12:05

Allen&Heath GL 2400

Legg inn av Ludde »

Hvilken erfaring har dere med denne blanderen?
Brukeravatar
Øyvind Fjeldstad
Newbie
Innlegg: 9
Registrert: 20 mar 2007, 21:13
Sted: Rundhaug

Re: Allen&Heath GL 2400

Legg inn av Øyvind Fjeldstad »

Hei.
Jeg har brukt denne mikseren mye.
Mener at det er mye mikser for relativt lite penger. :D
Er det for høyt er du for gammel.
Brukeravatar
Rune Skramstad
Active Member
Innlegg: 156
Registrert: 26 aug 2006, 01:27
Kontakt:

Re: Allen&Heath GL 2400

Legg inn av Rune Skramstad »

Personlig liker jeg veldig godt A&H miksere, og har skrudd en del lyd på 2400, og mener den er et helt fint alternativ til det meste annet med tilsvarende specs innenfor nogenlunde samme prisklasse.
Logisk brukergrensesnitt er også en fordel, liker også veldig godt at de har alle auxutgangerer på skrupoter samlet i en gruppe i stedet for "vilkårlige" plasseringer fordelt på fadere og skrupoter slik som på feks Venice (kastet bort ca. halve sounchecken på å finne fx send første gang jeg møtte 320, så den albuen i siden føler jeg er berettiget selv om noen kanskje syntes jeg burde tatt en IQ test;)

Eneste minus jeg mener bør nevnes med 2400 mikseren er at EQen gjør en del merkelige ting med lyden når du trekker fra eller legger til veldig mye.
Eksempel: når jeg feks har kuttet bort så mye som mulig under feks 400Hz, så har jeg fått en merkelig frekvensrespons som høres litt berg og dalbane ut.
Har ikke hatt mulighet til å måle dette, men har følelsen av at faseresponsen forandres ganske mye og at frekvensresponsen ikke ligner nevneverdig på det jeg visuelt kan se at jeg har skrudd.
Noen som har en god forklaring eller et måleresultat på 2400 EQen?
The speakers were made more efficient by hornloading.
toraabe

Re: Allen&Heath GL 2400

Legg inn av toraabe »

Har selv endel jobber på den mikseren og den er helt ok.
Synes at det er litt bedre respons i en Midas Venice.
Synes da at man hvis en har anledning bør legge inn litt mere penger å skaffe seg en Gl 4000
Svar