Volumpedal

Her diskuteres det backline

Moderator: Mads Størkersen

Brukeravatar
John Idar Bakke
Pro Member
Innlegg: 391
Registrert: 10 jun 2003, 12:52
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Volumpedal

Legg inn av John Idar Bakke »

Og selvsagt er jo master den største og mest glinsende pedalen;)
God helg og spell høit.
Hvorfor skal alle på død og liv være så Jævlig anonyme her!? Tørr dere ikke stå for meningene deres? (Det holder ikke med bare fornavn...!!!)


Sjekk http://www.johnib.no
Brukeravatar
JAS
Active Member
Innlegg: 298
Registrert: 14 sep 2006, 15:06
Sted: Sandefjord

Re: Volumpedal

Legg inn av JAS »

master, grupper og aux pedaler må ha forskjellige farger, ja. det sier jeg jo selv!
"Speed has never taken a single life,
suddenly becomming stationary, THAT`S the killer" - Jeremy Clarkson
Brukeravatar
Dag Blix
Active Member
Innlegg: 210
Registrert: 09 nov 2006, 21:51
Sted: Veitvet Oslo

Re: Volumpedal

Legg inn av Dag Blix »

jeg trudde volumpedal til keyboars bare var et controllersignal basert på en variabel motstand som får en spenning fra keybordet, men det var bare spekulasjoner fra min side. Roland EV-5
Uannsett så vil jeg ikke tro at lyd ut fra et keyboard ville blitt lagt på noe under linjesignal i hvertfall og det er vel minst 2V, en gitar leverer jo bare noen få hundre milivolt så det skulle da passe meget dårlig sammen rent voltmessig. Hvilken spenning som faktisk beveger seg i systemene er jo ikke heller uavhenging av den sammensatte størrelsen impedans. En gitar er jo et ynkelig instrument elektrisk sett så det koples gjerne opp mot noe rimelig høyohmig impedansemessig, gjerne 20Kohm.
Et keyboard kan tyte så mye strøm og spenning ut av preampene sine som det måtte passe produsenten og da er det vel sannsynlig at de velger noe hissigere enn 300mV. KOrg exp-2 er jo en typisk sak, som jeg må få handla snart. Dette er jo ikke en volumpedal men en expression, som altså er en controller of sorts.
Boss FL-500L er en LAVimpedanse pedal og da har jeg jo dekt de store merkene så jeg begynner å ane at volumpedaler til keyboard ikke er nær optimale for gitarbruk, de vil sikkert virke, men de vil ikke gjøre et gitarsignal noen tjenester.

Dette var kun noen kjappe tanker, jeg VET ikke om det er sånn og slik, jeg bare deduserer litt fra generell kunnskap.
Danmon Norge AS

ingeniør - teknisk avd

Queen fan.
Svar