HK Contour array

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
Brukeravatar
Rune Karlsen
Active Member
Innlegg: 82
Registrert: 22 aug 2005, 03:07
Sted: midt troms
Kontakt:

HK Contour array

Legg inn av Rune Karlsen »

Er det noen som kjenner til dette systemet??
Er dette et system som er rider vennlig?
Trenger ikke koste en million for å være bra!!!
Brukeravatar
Rune Karlsen
Active Member
Innlegg: 82
Registrert: 22 aug 2005, 03:07
Sted: midt troms
Kontakt:

Legg inn av Rune Karlsen »

ingen som kjenner til denne riggen??
Trenger ikke koste en million for å være bra!!!
Sveinung Vevstad
Newbie
Innlegg: 16
Registrert: 16 mar 2007, 18:29

HK Contour

Legg inn av Sveinung Vevstad »

Har prøvd den en gang. Synes den låt veldig fint jeg. Lite og kompakt, og veldig greit å stacke. Litt som D&B Q
Brukeravatar
Rune Skramstad
Active Member
Innlegg: 156
Registrert: 26 aug 2006, 01:27
Kontakt:

Re: HK Contour array

Legg inn av Rune Skramstad »

Har jobbet ganske mye med Contour array og sitter igjen med denne erfaringen:

Rigging: Enkelt og greit både å stacke og fly. Spesielt kult å stacke to topper over to suber med en liggende Ultrasub i bunn, da får man passe høyde og litt ekstra i bunn samtidig som det tar veldig kort tid å sette opp.

Lyd: Har fungert fint til det aller meste jeg har brukt den til, prosessorsettingene er gode, og utendørs trenger man strengt tatt ikke å ha EQ i kjeden. Toppkassene låter åpent og fint. Eneste negative jeg kommer på med disse er at de er assymetriske slik at den ene siden av scenen (bakoverlyd) får mer av høye frekvenser enn den andre (større sjans for feedback på små scener enn symmetrisk designede kasser i samme segment).
Bassene låter veldig bra på det aller meste, men de er allikevel det svakeste leddet i systemet og klarer ikke å henge med på death metalens doble basstrommer (gjelder også alle andre 18" reflekskasser jeg har hørt, så hvis du liker lyden av bassrefleks er de like gode som noe annet).

Contour array kan etter min mening skaleres fra klubbjobber med 50 mennesker og opp til utearrangementer med 500-1500 mennesker avhengig av musikktype.
The speakers were made more efficient by hornloading.
Svar