Shure kopier ute på ebay

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
Tom Erik Stokness
Pro Member
Innlegg: 497
Registrert: 25 nov 2004, 07:30
Sted: Nøtterøy

Shure kopier ute på ebay

Legg inn av Tom Erik Stokness »

en liten advarsel til dere som finner pakketilbud på shure sm57 og sm58 på ebay... STYR unna! Det er ikke orginalvarer fra shure, jeg var så dum at jeg gikk på et sånt tilbud,og sitter nå her og A/B tester med en ORGINAL shure.. Stor forskjell på dem, mye mindre bunn i kopien og mye mer håndstøy....

laster opp noen bilder senere, så kan dere se hvor like de er..
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Legg inn av lydonen »

Kjøpte også 58'er på eBay en gang :oops: :oops: :oops:

de mikkene er kastet....
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

D'oh :roll:
Mvh
Joachim Venberget
Brukeravatar
thomas hocking
Active Member
Innlegg: 54
Registrert: 14 jun 2006, 21:06
Sted: bergen/stavanger
Kontakt:

Legg inn av thomas hocking »

Har kjøpt noe mikker på ebay, forsovidt greit. har hvertfall ungått å få noen kopi mikker sålangt. Knepet er vel å kikke litt langt bak i historielista dems. Har de solgt en masse stasj til masse personer for første gang vet en noe ugler i mosa. Men for å være helt ærlig føler jeg meg litt snytt hver gang av momsen og posten sin avgift for fortolling og dill.
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Legg inn av lydonen »

Kjøpte en Audix D6 på eBay nylig. Den var i hvertfall ekte! Det gjelder som det sies her å se hvem som selger og hvor det selges fra.

Posten var hyggelige nok i den forbindelse, forenklet tollbehandling koster ikke all verden og momsen er det jo ikke de som fastsetter.

Men mva-fritak på pakker opptil kr. 1000,- fra utlandet burde vi hatt.
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold
Innlegg: 1208
Registrert: 07 mar 2004, 16:03

Legg inn av Helge A. Bentsen »

Sist jeg handla på ebay ble jeg kun belasta med moms av posten, de tok ingenting i gebyr. :lol:
Tor Dehli
Active Member
Innlegg: 156
Registrert: 07 jul 2003, 19:25
Sted: Kristiansand
Kontakt:

Re: Shure kopier ute på ebay

Legg inn av Tor Dehli »

For noen år siden kjøpte jeg også noen kopier, men jeg visste det var kopier. Jeg fikk samme erfaringen, nemlig at de er mye dårligere. Det eneste som var bra, var at hetta på dem var lik nok til å kunne brukes på original SM58. Og med den prisen jeg gav for dem så var det faktisk billigere å kjøpe disse kopi-mikrofonene enn å kjøpe nye originale hetter...
Tor Dehli
LTI AS
Kristiansand
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Re:

Legg inn av lydonen »

Helge A. Bentsen skrev:Sist jeg handla på ebay ble jeg kun belasta med moms av posten, de tok ingenting i gebyr. :lol:
På EMS-pakker som koster litt mere og ankommer mye raskere enn vanlig airmail er tollbehandlingen inkludert, så da var det sikkert en EMS-pakke du fikk.

Hva enn dere bruker, styr unna DHL. De er de verste gribbene av alle fraktselskapene.
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Re: Shure kopier ute på ebay

Legg inn av lydonen »

De typiske kopi-58'ene jeg har sett har vært veldig bra utført, med unntak av at "hetta" eller hodet er litt ovalt, bittelitt bare. Dårlig engelsk og manglende produktbeskrivelse er også et tegn, ved siden av lav feedback, ingen feedback på tilsvarende produkter og manglende utvalg av andre Shure-produkter enn 57/58

denne karen f.eks:
http://cgi.ebay.com/SHURE-SM58-DYNAMIC- ... otohosting
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold
Innlegg: 1208
Registrert: 07 mar 2004, 16:03

Re: Re:

Legg inn av Helge A. Bentsen »

lydonen skrev:
Helge A. Bentsen skrev:Sist jeg handla på ebay ble jeg kun belasta med moms av posten, de tok ingenting i gebyr. :lol:
På EMS-pakker som koster litt mere og ankommer mye raskere enn vanlig airmail er tollbehandlingen inkludert, så da var det sikkert en EMS-pakke du fikk.

Hva enn dere bruker, styr unna DHL. De er de verste gribbene av alle fraktselskapene.
Sjekka kvitteringa, det var en EMS-pakke jeg fikk. Fin løsning, spesielt siden selgeren betalte frakta :)

Har aldri brukt DHL, men har issues med Nor-Cargo. Sendte 6 monitorer med dem en gang, når de kom frem var 3 av horna knekt....
Brukeravatar
thomas hocking
Active Member
Innlegg: 54
Registrert: 14 jun 2006, 21:06
Sted: bergen/stavanger
Kontakt:

Re: Shure kopier ute på ebay

Legg inn av thomas hocking »

fant en ganske kul nettside for de som kjøper ting på ebay. http://www.prepal.com/ har en liste av gjennomsnittspiser ting pleier å gå for på ebay osv.
ps: fantastisk bra tiltak av ferjerutene mellom stavanger -> haugalandet, haugalandet -> bergen å ha gratis trådløst nett på båtene :D
Svar