Mikrofoner til barnekor

Her diskuteres alt innen PA

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
Ross
Newbie
Innlegg: 1
Registrert: 14 nov 2006, 09:30

Mikrofoner til barnekor

Legg inn av Ross »

Heisann. Vi har et barnekor som trenger mikrofoner til ca 15 sangere.
Imidlertid er vi usikker på valget av type etc. og kunne gjerne tenke oss et par gode råd....

Imidlertid vil vi med sikkerhet satse på mikrofoner som står på stattiv (overhead?) slik at vi slipper de barna som "alltid må" vise seg litt ekstra ved å bråke med mikken.

Husk, vi er som de fleste kor - fattigere en lusa - så tenk litt økonomi når du gir dine råd.
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Innlegg: 1119
Registrert: 28 nov 2003, 17:52
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Legg inn av Frode Trondahl »

ville satset på 4 stormembran micer, har brukt det med mye på slike kor, det funker kjempe fint.

Her er en billig men bra stormembran, dette er en kina kopi av Neumann U89.

http://www.smproaudio.com/MC01.htm

Moderert - jmf §1.3
Mvh
Frode Trondahl
Lydtekniker / Prosjektleder

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
Brukeravatar
Hallgeir
Active Member
Innlegg: 261
Registrert: 26 okt 2003, 19:06
Sted: Oslo

Legg inn av Hallgeir »

Audio-Technica AT 4041 er en mikrofon som jeg ofte har brukt med godt resultat...
H_a_l_l_g_e_i_r V_i_g_e heter jeg. Jeg ER paranoid!
Espen Larsen
Active Member
Innlegg: 67
Registrert: 19 des 2005, 22:37
Sted: Arendal

Legg inn av Espen Larsen »

Som et rimelig alternativ ville jeg vurdert SE-1A (1500,- inkl mva) eller SE-2200S (litt dyrere, husker ikke nøyaktig).

Har testa SE-1A selv bl.a. i et ungdomskor, og jeg synes denne låt veldig bra til å være så rimelig, og så er den liten og grei å plassere over koret. Har ikke testa 2200S, men har hørt flere som har skrytt om den til korbruk...
Hvem har spist jacken??!?!
Per-Åge Themte
Newbie
Innlegg: 13
Registrert: 02 mar 2006, 17:28
Sted: Bergen

Legg inn av Per-Åge Themte »

Kjøpt 2-4 CAD 115G (tror jeg de heter)
Bruker de alltid på kor og er alltid til å stole på!
Øyvind
Active Member
Innlegg: 164
Registrert: 12 apr 2007, 14:34
Sted: Bergen
Kontakt:

Gode kormikker

Legg inn av Øyvind »

Hei!
Jeg er helt enig i din vurdering av å ha mikrofoner som står på stativer framfor håndholdte på et barnekor. Når det kommer slike barnekor, ten-sing osv er det jo alltid et spørsmål om hva en skal prioritere å bruke penger på. Min anbefaling er å prioritere gode mikrofoner. Min store anbefaling til deg er AKG C451. Disse koster litt (3-4000 kroner), men de gir en fantastisk ren og fin lydgjengivelse. 2-3 av disse bør holde (3 holder til 20). :)
Mvh Øyvind Bjørge
Svar