Sort maling til høytalere

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
Halvor Kongerud
Active Member
Innlegg: 187
Registrert: 15 sep 2004, 21:52

Sort maling til høytalere

Legg inn av Halvor Kongerud »

Hei.

Mine kasser trenger en omgang maling.
Noe som har noen forslag til hvilken sortmaling jeg skal bruke.
Fungerer bengalack???

Noe som er rimelig og fungerer?

Halvor
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

Dette er snakket om i en annen tråd. Søk..
Eneste jeg kan si deg er bruk 2 komponent om det skal tåle litt. Det er dette alle pro kasser blir levert med.
Mvh
Joachim Venberget
Brukeravatar
Svein
Newbie
Innlegg: 3
Registrert: 09 apr 2007, 00:26

Legg inn av Svein »

Bengalack er slettes ikke noe dårlig valg når det kommer til å være slitesterk. Det eneste aberet kan være blankhetsgraden som er på 90 på vanlig bengalack. Om du ikke vil ha pianolakkfinish så gå for noe mindre blankt. Arcanol er den matte versjonen. Om høytalerne dine er i kryssfiner kan det bli vanskelig å få en fin finish med pensel, men med en kortbustet rull (jordan perfect filtrull) og litt konsentrasjon skal det bli bra. Grunn gjerne.
Oxan gulvmaling fra Jotun er også en slitesterk maling uten at jeg har vært borti slikt bruk til den. Den har halvblank glansgrad, 40.
Tokomponentsmalinger er absolutt sterkest. Det som popper opp i hodet mitt er skipsmalingen fra jotun.
Ellers kan du lakke dem med Trestjernerlakken fra Scanox (oljelakken vel å merke) i ønsket finish. Eller Hardtop fra Jotun (tokomponent båtlakk.)
Det er sterke saker.

Et par tips bare. Har ikke noen nevneverdig erfaring fra maling av musikkutstyr. :wink:
Jimi Hendrix once challenged Chuck Norris to a guitar playing contest. When Chuck lost, he round house kicked Hendrix so hard that he died of a drug overdose.
Ludde
Active Member
Innlegg: 77
Registrert: 14 jan 2007, 12:05

Legg inn av Ludde »

Bruk 2 komponent. Er jo herder i det slik at det blir mye hardere;D
webjorn
Newbie
Innlegg: 5
Registrert: 30 okt 2006, 20:46
Sted: Ålesund

Legg inn av webjorn »

Rufo har maling/lakk som de brukte til høyttalerproduksjon tidligere, Trimite heter den, ganske dyr, men vil tro at den skal være bra.

http://www.rufo.no
Webjørn Hansen
Svar