Operativsystem

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

aslak.skarderud
Pro Member
Innlegg: 380
Registrert: 22 jun 2004, 11:58
Kontakt:

Legg inn av aslak.skarderud »

er det over ett år siden er det mest sannsynlig ikke en intelmaskin.

maskinkraft får man uansett kjøpt for penger, stabilitet derimot krever mer arbeid på en windowsmaskin. begge er uansett greit egnet for professjonell bruk med folk som vet hva de holder på med.
aslak skarderud
kultursenteret isak
Brukeravatar
Rune Karlsen
Active Member
Innlegg: 82
Registrert: 22 aug 2005, 03:07
Sted: midt troms
Kontakt:

Legg inn av Rune Karlsen »

aslak.skarderud skrev:linux er vel ikke et reelt alternativ til windows eller osx til studiobruk.
Er faktisk et bra studio program til Linux som heter Ardour.. SSL er blant annet med på utviklingen av dette.. Sjekk linken...

http://recforums.prosoundweb.com/index. ... msg_194168

Og ikke minst.. det er helt gratis, som det meste annet til linux..
Trenger ikke koste en million for å være bra!!!
aslak.skarderud
Pro Member
Innlegg: 380
Registrert: 22 jun 2004, 11:58
Kontakt:

Legg inn av aslak.skarderud »

men er det et reelt alternativ? ;)
aslak skarderud
kultursenteret isak
Brukeravatar
Rune Karlsen
Active Member
Innlegg: 82
Registrert: 22 aug 2005, 03:07
Sted: midt troms
Kontakt:

Legg inn av Rune Karlsen »

Er vel ikke det mest brukte alternativet... Å har enda ikke støtte for midi. det kommer i neste versjon.. Men vil da si det er et alternativ..
Bla. disney kjører det meste på linux, å har gjorty det de siste 3-4 årene
Trenger ikke koste en million for å være bra!!!
Morten Larsen
Newbie
Innlegg: 23
Registrert: 02 jan 2007, 19:28

Legg inn av Morten Larsen »

Bare for å slenge meg på debatten ang virus her:
Det er faktisk ikke bare brukermassen som forhindrer virus og hacking på mac. Det er mange som sitter og strever med å lage virus som fungerer på mac, antivirusselskaper jobber også med dette. Det er fullt mulig å lage et program som tar fullstendig knekken på en mac, men grunnen til at vi mac-brukere ikke regner disse som farlige er fordi man må taste passord for å få kjørt det.

Såvidt jeg er kjent med er det kun laget et skadelig(!) proof of concept virus (laget av antivirus-selskap) til mac, og dette kan kun komme gjennom bruk av safari hvis automatisk åpning av "sikre filer" er slått på. Dersom jeg feilinformerer nå er det bare å si ifra, men jeg er ganske sikker i min sak.

Åpner du en fil du ikke burde åpnet manuelt er det selvfølgelig trøbbel på maskinen.
Brukeravatar
Karl-André Tvedt
Active Member
Innlegg: 178
Registrert: 18 apr 2006, 11:26
Sted: Sogndal
Kontakt:

Legg inn av Karl-André Tvedt »

skjønner ikke hvorfor folk krangler i bransjen om mac eller pc, hvorfor ikke heller samle kreftene mot ett felles format som man kan bruke mellom forskjellige daw plattformer? Maskinen får du sterkere enn du trenger uansett i dag hvis du har penger til det!
Svar