Turne - Transport

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
Tor Dehli
Active Member
Innlegg: 156
Registrert: 07 jul 2003, 19:25
Sted: Kristiansand
Kontakt:

Turne - Transport

Legg inn av Tor Dehli »

Som noen sikkert kjenner til, så hadde vi tidligere en turnebuss som ble brukt til en del bandtransport, men som ble solgt for 3 år siden.
Vi får fremdeles henvendelser på Turne-transport, og har derfor inngått samarbeid med en lokal leverandør som sitter på en flott buss.

Bussen er en Setra/mercedes Benz dobbeldekker. Den har sittergrupper, kjøkken, toalett, 3xTV, DVD, Surround, Aircondition m.m.
Lagerrommet er ikke veldig stort (ca 7 m3), men det er mulighet for tilhenger.

Dersom noen er interessert i Turne-transport, så kan dere jo notere dere bak øret at vi igjen kan tilby dette.
Tor Dehli
LTI AS
Kristiansand
cochise
Newbie
Innlegg: 7
Registrert: 21 nov 2006, 16:55
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av cochise »

Tilbyr dere fortsatt buss? Og hvor mange køyer snakker vi om her?
Trenger en buss med plass til ca. 16 og sengeplass til flesteparten til en turne i mars.
Ellers takknemlig for tips.
Tormod Friis Pettersen
Jørgen Stene

Legg inn av Jørgen Stene »

Hei !!

Etter det jeg vet er det ikke lov å sove i busser i Norge mens bussen er i bevegelse, eller ?

Jørgen Stene
Tor Dehli
Active Member
Innlegg: 156
Registrert: 07 jul 2003, 19:25
Sted: Kristiansand
Kontakt:

Legg inn av Tor Dehli »

Jeg har fått mange rare svar på dette med soving i buss. Regelverket er veldig "tynt" på dette området, siden de ikke møter på problemet spesielt ofte.
Stort sett så pleier biltilsynet å se an sengene i hvert enkelt tilfelle. For det er klart at et sete som er lagt langt bakover, er jo nesten en seng! Skal man nekte noen å sove der? Overgangen mellom sete og seng er ganske liten. Jeg har selv blitt stanset i kontroll flere ganger, med sovende personer, uten at noen har reagert på det.
Det viktigste er uansett at sengene går i lengderetningen, og at man sover med bena i fartsretningen.

Hva gjelder buss-tilbudet vårt, så sender jeg heller en privat melding.
Tor Dehli
LTI AS
Kristiansand
Brukeravatar
Karl-André Tvedt
Active Member
Innlegg: 178
Registrert: 18 apr 2006, 11:26
Sted: Sogndal
Kontakt:

Legg inn av Karl-André Tvedt »

Jørgen Stene skrev:Hei !!

Etter det jeg vet er det ikke lov å sove i busser i Norge mens bussen er i bevegelse, eller ?

Jørgen Stene
Syns jeg ser politiet sette inn store styrker for å arrestere de som tar nattbussen hver dag her til lands , bare fordi de ikke er våkne midt på natta..
Jørgen Stene

Legg inn av Jørgen Stene »

Hei !!

Tar den, men det er ikke forbudt å sove i et bilsete dette har jo sikkerhetsbelte som er konstruert for den type belastninger ved en kollisjon eller utforkjørsel.
Hvis du ligger i en seng hva skjer da ved en kollisjon eller utforkjørsel.
Undertegnende har opplevd å ligge i en seng i bussens lengderetning da denne kjørte av veien, det var meget ubehagelig.( og dette var bare en avkjøring)
At biltilsynet ikke kontroller dette, faller jo bare på sitt eget utsagn.

Jørgen
Brukeravatar
lydkailln
Active Member
Innlegg: 65
Registrert: 10 apr 2005, 01:55
Sted: steinkjer
Kontakt:

Legg inn av lydkailln »

Heisan.
Å kjøre ut med buss må man vel kalle en ubehagelig opplevelse uansett om man ligger eller sitter.
Men jeg har aldri opplevd at biltilsynet spør om noen ligger og sover når jeg har blitt stoppet med bussen og jeg kan ikke se at det er noe vesentlig bedre å sitte i ett sete uten belte enn å ligge i en seng.
hælsing i frå Odd Eystein Noem ifrå Steinkjer
Kenneth Jensen
Pro Member
Innlegg: 640
Registrert: 15 jul 2003, 16:27
Sted: lillestrøm
Kontakt:

Legg inn av Kenneth Jensen »

NIghtliner er da svært behagelig å sove i synes jeg :) Topp reisemåte foruten at dusjemulighetene er noe begrenset!
Espen Hammer
Pro Member
Innlegg: 441
Registrert: 11 apr 2006, 22:39
Sted: Trondheim

hmm

Legg inn av Espen Hammer »

snedig regel.. eller.. ikke snedig. men tror ikke det er mange som bryr seg om den. Utrolig behagelig å ha en fast seng hele turen istede for å ha nytt hotell rom vær natt. men, ja. det er litt ubehagelig å komme utfor en ulykke. har selv våknet av et smell å en del heller "mystiske" bevegelser som ente med en bråstopp.

Men får å si deg slikt, det er jo ikke sikerhets belte i busser til vanlig. å "alle" sover jo på buss. så da er det vel strengt tatt bedre å ligge i en seng bak i en buss med fotene i kjøre retningen om det skulle oppstå en ulykke
Tor Dehli
Active Member
Innlegg: 156
Registrert: 07 jul 2003, 19:25
Sted: Kristiansand
Kontakt:

Legg inn av Tor Dehli »

Enig der, Espen. Jeg vil mye heller ha folk sovende i skikkelige senger, enn at de sitter skrått over 2 seterader o.l., for å få seg noe søvn...
Og til Kenneth må det jo nevnes at det faktisk er busser med dusj også!
Apropos ulykker, så er bussulykker kjipe uansett. Jeg ble påkjørt bakfra av et vogntog her i høst, og ikke noe er så kjipt som når du går bakover for å se hvor mange som er skadet...
Tor Dehli
LTI AS
Kristiansand
Jørgen Stene

Legg inn av Jørgen Stene »

Hei !!

Som sagt dette er ikke noe jeg vet. Holder på å finlese kjøretøyforskriften ,men har ennå ikke funnet ut om det er ulovlig.

God Helg

Jørgen Stene
Tor Dehli
Active Member
Innlegg: 156
Registrert: 07 jul 2003, 19:25
Sted: Kristiansand
Kontakt:

Legg inn av Tor Dehli »

Det jeg hvertfall vet, er at biltilsynet er skikkelig i tvil selv!
Jeg har som sagt fått forskjellige svar, og ingen har vel egentlig kommet med noe klart "Det er ulovlig".
Var sist i kontakt med statens vegvesen i firigårs, og han skulle sjekke ut å ringe tilbake. Har ennå ikke fått noe svar...
Tor Dehli
LTI AS
Kristiansand
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

Med en gal finne bak rattet på holka i nord norge uten kjettinger sover ingen uansett. Sant Hoba?
Mvh
Joachim Venberget
Brukeravatar
Hoba
Pro Member
Innlegg: 436
Registrert: 03 aug 2003, 12:50
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av Hoba »

Joachim skrev:Med en gal finne bak rattet på holka i nord norge uten kjettinger sover ingen uansett. Sant Hoba?
Nuja, er vel stort sett enig i det ja.
Men, etterhvert ble det da litt søvn, eller kanskje ikke.

Husker ikke helt, var så trøtt, sjø !

:shock:
Brukeravatar
Bechie
Active Member
Innlegg: 142
Registrert: 27 okt 2003, 14:03
Sted: Sandefjord

Re: hmm

Legg inn av Bechie »

Espen Hammer skrev:Men får å si deg slikt, det er jo ikke sikerhets belte i busser til vanlig. å "alle" sover jo på buss. så da er det vel strengt tatt bedre å ligge i en seng bak i en buss med fotene i kjøre retningen om det skulle oppstå en ulykke
Det er faktisk sikkerhetsbelter i en buss til vanlig så lenge den går over en viss distanse/reisetid. Samtlige tror NorWay Ekspressbusser har det, bl.a...har aldri opplevd noen uten ihvertfall.

Men blir jo spennende å høre hva biltilsynet svarer til slutt..... :)
- Assuming is the mother of all fuckups!!!!!
________________________
Mvh
Kai Vidar Bech
Freelance lampetgeneral
Tlf. 915 22 579
Mail: kaivbech(at)gmail.com
Web: http://www.lysmann.no
Svar