shure sm91

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Endre Samuelsen
Newbie
Innlegg: 19
Registrert: 10 feb 2005, 09:22

Legg inn av Endre Samuelsen »

Det kan vel være en liten fordel med hull i skinnet, det er jo en form for trykkmic, ikke akkurat pent vist du står å snakker i den!
ES
Brukeravatar
Torodd Olsen
Pro Member
Innlegg: 355
Registrert: 05 des 2004, 18:39
Sted: Stord

Legg inn av Torodd Olsen »

Endre Samuelsen skrev:Det kan vel være en liten fordel med hull i skinnet, det er jo en form for trykkmic, ikke akkurat pent vist du står å snakker i den!
Og ikke minst for å få den inn i tromma, eller??
Brukeravatar
JAS
Active Member
Innlegg: 298
Registrert: 14 sep 2006, 15:06
Sted: Sandefjord

Legg inn av JAS »

det kan jo være en fordel, ja :D
tenkte mest akustisk sett....
"Speed has never taken a single life,
suddenly becomming stationary, THAT`S the killer" - Jeremy Clarkson
Kenneth Jensen
Pro Member
Innlegg: 640
Registrert: 15 jul 2003, 16:27
Sted: lillestrøm
Kontakt:

Legg inn av Kenneth Jensen »

Apropos snakke i den.. Shure sm91 er i utgangspunktet laget for tale!! bare så det er sagt..
Man MÅ ikke ha hull i basstrommen! Men om man vil ha litt skikkelig attack og punch så er det en stor fordel spør du meg.
Er selvfølgelig mulig å få dette uten hull også men med noen flere utfordringer !

sm 7/EV Re 20/b52 er fin uten hull.. selvfølgelig masse andre mikker og men det var de jeg kom på i farta!
Brukeravatar
JAS
Active Member
Innlegg: 298
Registrert: 14 sep 2006, 15:06
Sted: Sandefjord

Legg inn av JAS »

ja, har brukt b52 en del, men jeg er hypp på å prøve noe nytt. har også prøvd re20 og har ikke noe å utsette på den, men jeg vil ikke kjøpe. sparer til apb-dynasonics 8)
"Speed has never taken a single life,
suddenly becomming stationary, THAT`S the killer" - Jeremy Clarkson
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold
Innlegg: 1208
Registrert: 07 mar 2004, 16:03

Legg inn av Helge A. Bentsen »

Gaffe fast en 91 i basstromma og ta ut kabelen igjennom luftehullet så du kan ha helt frontskinn er et fint triks. Men det er en fordel at trommisen har sin egen 91, kjedelg å ta av skinnet igjen etter konserten for å få igjen mikrofonen din :wink:
Haugen
Newbie
Innlegg: 16
Registrert: 30 okt 2003, 19:10
Sted: Trondheim

Legg inn av Haugen »

Helge A. Bentsen skrev:Gaffe fast en 91 i basstromma og ta ut kabelen igjennom luftehullet så du kan ha helt frontskinn er et fint triks. Men det er en fordel at trommisen har sin egen 91, kjedelg å ta av skinnet igjen etter konserten for å få igjen mikrofonen din :wink:
Har du prøvd noe så enkelt som å legge 91 under tromma, OG en f.eks 57 på slagskinn til dette berømte attack..... Prøv dette Før du skrur av skinnet neste gang.

Sier ikke at dette funker på alle basskaggar med helt front skinn, men der scene volumet er levlig er det verdt en test!
Anders Haugen

Jaja... sånn går no dagan.
Ulrik
Active Member
Innlegg: 61
Registrert: 26 jun 2006, 13:45
Sted: Sandefjord

Legg inn av Ulrik »

De erfaringene jeg har med B52 på skinn uten hull er ihvertfall ikke så bra som med en D-6..

AUDIX D-6 låter fin fint på helt trommeskinn (du kan byttelåne med meg) :D

Jon-Anders: Siden vi deler hjemby, vil jeg gjerne teste ut sm91'en din! Konsert på Promenaden i kveld om du har tid?
Sist redigert av Ulrik den 21 jan 2007, 16:08, redigert 1 gang totalt.
Ulrik Lysebo
---------------

-"Hver gang jeg er på konsert her låter den høyre siden lavere enn den venstre! Nå har jeg vært på 40 konserter her og det er det samme hver gang!" - sagt av ivrig pensjonist. (Sjekket hørselen??)
Brukeravatar
Torodd Olsen
Pro Member
Innlegg: 355
Registrert: 05 des 2004, 18:39
Sted: Stord

Legg inn av Torodd Olsen »

Ulrik skrev:Du må hvertfall ikke bruke B52 på skinn uten høl!
Javel? Har reist rundt hele norges land med skinn uten hull, og kun b52 på slagskinn. Har ikke hørt om noen som har klaget på stortrommelyden enda...
Brukeravatar
JAS
Active Member
Innlegg: 298
Registrert: 14 sep 2006, 15:06
Sted: Sandefjord

Legg inn av JAS »

sorry, mac. drar til Rauland om 3timer.
Foresten, Ulrik. hvem tar over moroa på SVGS når du stikker?
"Speed has never taken a single life,
suddenly becomming stationary, THAT`S the killer" - Jeremy Clarkson
Ulrik
Active Member
Innlegg: 61
Registrert: 26 jun 2006, 13:45
Sted: Sandefjord

Legg inn av Ulrik »

Torodd Olsen skrev:Javel? Har reist rundt hele norges land med skinn uten hull, og kun b52 på slagskinn. Har ikke hørt om noen som har klaget på stortrommelyden enda...
Ok. Rettelse:) ---^

Jon Anders:
Det vet jeg ikke. Du får bare henge på de siste jobbene på skolen så Musikk-lærerne får sett deg. Snakk med de:) Er et par stykker på musikk-linja som har potensiale..
Sist redigert av Ulrik den 21 jan 2007, 16:08, redigert 1 gang totalt.
Ulrik Lysebo
---------------

-"Hver gang jeg er på konsert her låter den høyre siden lavere enn den venstre! Nå har jeg vært på 40 konserter her og det er det samme hver gang!" - sagt av ivrig pensjonist. (Sjekket hørselen??)
Brukeravatar
JAS
Active Member
Innlegg: 298
Registrert: 14 sep 2006, 15:06
Sted: Sandefjord

Legg inn av JAS »

okay! :)
"Speed has never taken a single life,
suddenly becomming stationary, THAT`S the killer" - Jeremy Clarkson
Svar