Bruk av DSP i lydbransjen.

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Bjørn A. Larsen
Active Member
Innlegg: 203
Registrert: 23 jun 2003, 23:37
Sted: Oslo

Legg inn av Bjørn A. Larsen »

Det er veldig greit å reise med diskett i lomma i lampettverden, det er ikke fullt så enkelt i lydland...

For å få fullt utbytte av å dra med en diskett i lomma, må man ha de samme (typen) monitorene, de samme mikkene, samme høyttalerflate osv. på hvert sted man bruker disketten sin. Det begynner å minne skremmende mye om å reise med full produksjon, det...

Bjørn
Bjørn A. Larsen - Lydtekniker
Brukeravatar
soundman
Newbie
Innlegg: 22
Registrert: 09 aug 2004, 14:29
Kontakt:

Legg inn av soundman »

Dersom PA og monitoring er tunet skikkelig er det kun små endringer på stripene som er nødvendig..
--
If it sounds good, it is good. If it sounds bad, change something. If that make it sound worse, change it back.
Kenneth Jensen
Pro Member
Innlegg: 640
Registrert: 15 jul 2003, 16:27
Sted: lillestrøm
Kontakt:

Legg inn av Kenneth Jensen »

Små endringer om Mikrofonene er de samme ( om man ikke drar med egne mikker) og om mikrofonplasseringen er den samme..

Hva med kompatiblitet på forskskjellige typer/merker miksere? Om man da ikke drar med egen f.o.h
Forskjellig amping og forskjellige typer monitorer og PA flate??

OSV.

:shock:
Lydforum Administrator/Pensjonist
Brukeravatar
Hoba
Pro Member
Innlegg: 436
Registrert: 03 aug 2003, 12:50
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av Hoba »

Nei, det var noe annet før i tiden, da det bare var 'trækkspæll å gittar' ! :shock:
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Legg inn av lydonen »

Hoba skrev:Nei, det var noe annet før i tiden, da det bare var 'trækkspæll å gittar' ! :shock:
Ja, hehe jeg har en kompis som spilte med Hoba i bandet Stæppø' oppe i Trøndelagen(Hoba korrigerer vel stavingen :wink:
Hoba brukte å demonstrere styrken til Steinbergenbassen sin ved å legge den mellom to stoler og stå og hoppe opp og ned midt på halsen.
Ja det var noe annet før ja..
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Brukeravatar
Hoba
Pro Member
Innlegg: 436
Registrert: 03 aug 2003, 12:50
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av Hoba »

lydonen skrev:
Hoba skrev:Nei, det var noe annet før i tiden, da det bare var 'trækkspæll å gittar' ! :shock:
Ja, hehe jeg har en kompis som spilte med Hoba i bandet Stæppø' oppe i Trøndelagen(Hoba korrigerer vel stavingen :wink:
Hoba brukte å demonstrere styrken til Steinbergenbassen sin ved å legge den mellom to stoler og stå og hoppe opp og ned midt på halsen.
Ja det var noe annet før ja..
he he he .................

Ja det var tider det.

20 år og 2 kilo senere tror jeg neppe jeg prøver det trikset igjen.
Kan jo risikere å skade meg, vettu' ! :D

Du får hilse Hans fra meg.
Brukeravatar
Sindre Rosness
Active Member
Innlegg: 70
Registrert: 03 nov 2006, 17:35
Kontakt:

Legg inn av Sindre Rosness »

Jeg vil bare skyte inn som hjemme-studio entusiast at den teknologiske revulosjonen bidrar til at flere får sjansen til å spille inn, mikse litt, lage musikk og generelt være kreative når det gjelder lyd, uten at det trenger å koste hundretusener og ta 150 kvm plass. For min del, og forøvrig veldig mange andres syntes jeg utviklingen er fin. Selv om jeg ikke har hatt mulighet til å følge så mye av den.

Mulig jeg misforsto her, men :P
Brukeravatar
Karl-André Tvedt
Active Member
Innlegg: 178
Registrert: 18 apr 2006, 11:26
Sted: Sogndal
Kontakt:

Legg inn av Karl-André Tvedt »

Kenneth Jensen skrev:H 2000 ja...Og den ser fet ut på nært hold også!Og så låter den såååååå bra :)
Samme som de har på studenthuset i Bergen.. Gjett om det er å skyte fugl med kanoner.. Men ren arbeidsglede! SÅ ABSOLUTT!
Svar