Crown XTI forsterkere

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Re: Crown XTI forsterkere

Legg inn av Joachim »

Torodd Olsen skrev:Kan få en HUB slik at du ikke trenge å putte usb inn i hver enkelt amp. Vi har 8 stk XTI til monitoramping nå. Funker fin fint.
Nettopp! Da tar jeg tilbake det jeg sa om den saken.
Uansett vil det ikke være gunstig å bruke EQ'ene live til annet enn passive systemer vel??
Mvh
Joachim Venberget
Brukeravatar
Torodd Olsen
Pro Member
Innlegg: 355
Registrert: 05 des 2004, 18:39
Sted: Stord

Re: Crown XTI forsterkere

Legg inn av Torodd Olsen »

Vi bruker 1 amp pr monitor (radian microwedge), altså aktiv deling. EQ og delay blir brukt som faste prossessorsettinger. Ville ikke brukt EQ for å tune som ved vanlig grafisk EQ i live situasjon.
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Re: Crown XTI forsterkere

Legg inn av Joachim »

Torodd Olsen skrev:Vi bruker 1 amp pr monitor (radian microwedge), altså aktiv deling. EQ og delay blir brukt som faste prossessorsettinger. Ville ikke brukt EQ for å tune som ved vanlig grafisk EQ i live situasjon.
Nettopp! Fordi Det er EQ pr. kanal! Og ikke minst FASTE PROSESSORSETTINGER. Kansje om 20 år så skjønner Ola Dunk at det er påkrevd.
Mvh
Joachim Venberget
Brukeravatar
Tom Hansen
Pro Member
Innlegg: 367
Registrert: 19 jan 2006, 22:06
Sted: 9325 Bardufoss
Kontakt:

Re: Crown XTI forsterkere

Legg inn av Tom Hansen »

Hei. Finnes det ferdig program til SRX 7-serien til disse ampene, eller må man programmere dette selv?
Jeg programmere 2 stk XTI4000 til 4 stk 718 (mono/bridged), og 1 stk XTI4000 til 2 stk 715(stereo) Har noen peiling på dette?
Vil det være bedre og bruke Driverack?
Tom Hansen
_________________
he-he. Hadde vært artig å testa basstromma på anlegget til Pink Floyd......mens Eddie hørte på.
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold
Innlegg: 1208
Registrert: 07 mar 2004, 16:03

Re: Crown XTI forsterkere

Legg inn av Helge A. Bentsen »

http://www.jblpro.com/catalog/support/g ... &doctype=3

Skulle ordne det meste :)

Trenger du noe mer assistanse er det bare å ta kontakt.
Brukeravatar
Tom Hansen
Pro Member
Innlegg: 367
Registrert: 19 jan 2006, 22:06
Sted: 9325 Bardufoss
Kontakt:

Re: Crown XTI forsterkere

Legg inn av Tom Hansen »

I driverack 260, får jeg lagt inn en 718, men blir det samme hvis jeg skal bruke 2 stk? Eller blir det mer riktig og legge inn en stk 728?
Tom Hansen
_________________
he-he. Hadde vært artig å testa basstromma på anlegget til Pink Floyd......mens Eddie hørte på.
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold
Innlegg: 1208
Registrert: 07 mar 2004, 16:03

Re: Crown XTI forsterkere

Legg inn av Helge A. Bentsen »

Tom Hansen skrev:I driverack 260, får jeg lagt inn en 718, men blir det samme hvis jeg skal bruke 2 stk? Eller blir det mer riktig og legge inn en stk 728?
Legg in 718. Hvordan er oppsettet ditt, forsterkere, prosessering osv?
Brukeravatar
Tom Hansen
Pro Member
Innlegg: 367
Registrert: 19 jan 2006, 22:06
Sted: 9325 Bardufoss
Kontakt:

Re: Crown XTI forsterkere

Legg inn av Tom Hansen »

Kjører det gjennom en Driverack 260. Tenkte og bruke en XTI 4000 på toppene (2 stk 715), og 2 stk XTI 4000 på subbene (4 stk 718)
Tom Hansen
_________________
he-he. Hadde vært artig å testa basstromma på anlegget til Pink Floyd......mens Eddie hørte på.
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold
Innlegg: 1208
Registrert: 07 mar 2004, 16:03

Re: Crown XTI forsterkere

Legg inn av Helge A. Bentsen »

Dr260 er litt overkill, det er mere fleksibelt, men du har nok prosessering i XTI-ampene for å drifte riggen.

Jeg hadde lasta inn presets rett i xti-ene og ikke brukt 260'en. Jeg syns eq-delen i dr260 er svak, liker bedre resultatene man oppnår med den innebygde dsp-en i xti-ampene.
Brukeravatar
Tom Hansen
Pro Member
Innlegg: 367
Registrert: 19 jan 2006, 22:06
Sted: 9325 Bardufoss
Kontakt:

Re: Crown XTI forsterkere

Legg inn av Tom Hansen »

Har lastet ned Band Manager og får lagt inn forskjellige SRX systemer i ampen, men jeg får ikke velge kun sub. Det er kun kombinasjoner med topp.
Jeg ønsker og brokoble en XTI på 2 stk 718. Rart ikke det ligger inne. Noen forslag?
Tom Hansen
_________________
he-he. Hadde vært artig å testa basstromma på anlegget til Pink Floyd......mens Eddie hørte på.
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold
Innlegg: 1208
Registrert: 07 mar 2004, 16:03

Re: Crown XTI forsterkere

Legg inn av Helge A. Bentsen »

Åpne preset SRX725passiv+srx718 sub, gå inn i output mode og velg bridge mono. Da blir ampen brokoblet, og dsp-en stiller seg inn til srx718.
Brukeravatar
Tom Hansen
Pro Member
Innlegg: 367
Registrert: 19 jan 2006, 22:06
Sted: 9325 Bardufoss
Kontakt:

Re: Crown XTI forsterkere

Legg inn av Tom Hansen »

Takk, det ser ut til at det gikk bra. Skal prøve og legge det inn på ampen i morgen. Men ser ut til at det er samme ufordringer med toppene. Skal kjøre en stk i stereo til 715. Er det så enkelt som at jeg velger stereo input på samme program? Jeg får ikke testa riggen før i neste uke, men tenkte og ha programmeringen klar til utstyret kommer.
Tom Hansen
_________________
he-he. Hadde vært artig å testa basstromma på anlegget til Pink Floyd......mens Eddie hørte på.
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold
Innlegg: 1208
Registrert: 07 mar 2004, 16:03

Re: Crown XTI forsterkere

Legg inn av Helge A. Bentsen »

Det er jeg ikke sikker på, men test litt i band manager og se hva som skjer. Tror du kan kopiere instillinger fra en kanal til den andre med band manager. Eller så kan du bygge preset fra bunnen av eller høre med Crown om de har bygd et.
Brukeravatar
Rune Skramstad
Active Member
Innlegg: 156
Registrert: 26 aug 2006, 01:27
Kontakt:

Re: Crown XTI forsterkere

Legg inn av Rune Skramstad »

Har ikke testet band manager, men i system architect kan du i alle fall kopiere fra en kanal til en annen, tregt og kronglete, men ikke vanskelig :)

Høyreklikk på feks xover på kanal 1 (se bilde), velg copy, høyreklikk på den andre kanalen og klikk paste: voila :)
Copy paste.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
The speakers were made more efficient by hornloading.
Svar