Sennheiser 9 serien

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
Brukeravatar
Johan Berntsen
Newbie
Innlegg: 22
Registrert: 18 jun 2003, 11:30
Sted: Oslo

Sennheiser 9 serien

Legg inn av Johan Berntsen »

Hei alle sammen.

Har i det siste fått gleden av å teste ut den nye 9 serien til sennheiser. Kan anbefale 945 (dynamisk supernyre) og sennheisers svar på sm57; 903.

Hvis det er flere som har testet disse mikkene så vil jeg gjerne ha tilbakemeldinger på dette.
Sist redigert av Johan Berntsen den 09 jan 2004, 11:08, redigert 1 gang totalt.
Brukeravatar
Stig Kamonen
Site Admin
Innlegg: 92
Registrert: 05 jun 2003, 13:27
Sted: Høyanger
Kontakt:

Legg inn av Stig Kamonen »

Jeg har også hatt den store gleden av å sjekke ut den nye E9 serien til Sennheiser ganske grundig. E945 har blitt min favoritt mikrofon til Lise K. (Briskeby). Har også testet den en gang på Gåte mor, med stort hell. Skal teste den mer ut på Gåte, men tror kanskje vi ender opp på E935(dynamisk nyre) her..
E903 er etter min mening en "bedre" mikk enn sm57 på feks. skarptromma. Plutselig traff skarptromma meg mitt i trynet, med en helt annen "dybde" og "åpenhet" i forhold til sm57. Anbefaler alle til å test ut disse mikrofonene.
-Stig
Brukeravatar
Børre Leinebø
Active Member
Innlegg: 52
Registrert: 05 aug 2003, 17:50
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av Børre Leinebø »

Har prøvd denne nye greia til Sennheiser jeg og, 945 heter den visst. Den ser i alle fall bra ut, men jeg prøvde den mot en Beta58A, og ble ikke frelst. Den ble prøvd på en PA jeg har brukt maaaaaange ganger før, og den (mikken) hadde ikke noe å gi. Andre som har prøvd den på samme plass har ment det samme. Men kanskje er det bare jeg ikke liker den, for Lydrommet sin del får jeg håpe det :)
Brukeravatar
John Idar Bakke
Pro Member
Innlegg: 391
Registrert: 10 jun 2003, 12:52
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av John Idar Bakke »

Børre , du vet at det er ingenting som funker som en 58A på den pa'n...!*
J
Hvorfor skal alle på død og liv være så Jævlig anonyme her!? Tørr dere ikke stå for meningene deres? (Det holder ikke med bare fornavn...!!!)


Sjekk http://www.johnib.no
Brukeravatar
Mads Størkersen
Site Admin
Innlegg: 255
Registrert: 05 jun 2003, 16:18
Sted: OSLO
Kontakt:

Legg inn av Mads Størkersen »

Stig Kamonen skrev: Plutselig traff skarptromma meg mitt i trynet, -Stig
Gikk det bra?
Mvh
Mads Størkersen

Lydforum Admin
Brukeravatar
John Idar Bakke
Pro Member
Innlegg: 391
Registrert: 10 jun 2003, 12:52
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av John Idar Bakke »

Var det det som gjorde at Arokam begynte å drikkestreike?
J
Hvorfor skal alle på død og liv være så Jævlig anonyme her!? Tørr dere ikke stå for meningene deres? (Det holder ikke med bare fornavn...!!!)


Sjekk http://www.johnib.no
Brukeravatar
John Idar Bakke
Pro Member
Innlegg: 391
Registrert: 10 jun 2003, 12:52
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av John Idar Bakke »

Legger også merke til at de positive omtalene kommer fra dere som har fått denne mikken kastet etter seg. Innvirker det på resultatet her eller?.. :D
Hvorfor skal alle på død og liv være så Jævlig anonyme her!? Tørr dere ikke stå for meningene deres? (Det holder ikke med bare fornavn...!!!)


Sjekk http://www.johnib.no
Brukeravatar
Johan Berntsen
Newbie
Innlegg: 22
Registrert: 18 jun 2003, 11:30
Sted: Oslo

Legg inn av Johan Berntsen »

John Idar Bakke skrev:Legger også merke til at de positive omtalene kommer fra dere som har fått denne mikken kastet etter seg. Innvirker det på resultatet her eller?.. :D
Brett ned buksa di, så får vi se hvem så får kasta mikker etter seg!!!!!!!
Brukeravatar
Stig Kamonen
Site Admin
Innlegg: 92
Registrert: 05 jun 2003, 13:27
Sted: Høyanger
Kontakt:

Legg inn av Stig Kamonen »

John Idar Bakke skrev:Legger også merke til at de positive omtalene kommer fra dere som har fått denne mikken kastet etter seg. Innvirker det på resultatet her eller?.. :D
Jeg er overhodet ikke betalt for å si det jeg har skrevet om 9 serien. Det jeg har skrevet her er det jeg mener! Jeg hadde valget og muligheten til å sjekke disse mikkene grundig ut. Om jeg ikke hadde likt det jeg fikk erfare hadde jeg ikke brukt dem. Og heller ikke snakket positivt om dem.
Men smaken er vel som baken...???? Noen liker dattera, andre morra osv...
-Stig
Brukeravatar
Stig Kamonen
Site Admin
Innlegg: 92
Registrert: 05 jun 2003, 13:27
Sted: Høyanger
Kontakt:

Legg inn av Stig Kamonen »

EQ-Dvergen skrev:
Stig Kamonen skrev: Plutselig traff skarptromma meg mitt i trynet, -Stig
Gikk det bra?
Jeg skal love deg det var et helvette å plukke ut snare strengene fra øyet.. Men det var verd det!
-Stig
Brukeravatar
Trond
Pro Member
Innlegg: 586
Registrert: 23 jun 2003, 18:21
Sted: Sogndal
Kontakt:

Legg inn av Trond »

Ja og nokon likar begge to!
Trond Øyre - Øyre Lyd

Less is more
Brukeravatar
John Idar Bakke
Pro Member
Innlegg: 391
Registrert: 10 jun 2003, 12:52
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av John Idar Bakke »

Stig Kamonen skrev:
John Idar Bakke skrev:Legger også merke til at de positive omtalene kommer fra dere som har fått denne mikken kastet etter seg. Innvirker det på resultatet her eller?.. :D
Jeg er overhodet ikke betalt for å si det jeg har skrevet om 9 serien. Det jeg har skrevet her er det jeg mener! Jeg hadde valget og muligheten til å sjekke disse mikkene grundig ut. Om jeg ikke hadde likt det jeg fikk erfare hadde jeg ikke brukt dem. Og heller ikke snakket positivt om dem.
Men smaken er vel som baken...???? Noen liker dattera, andre morra osv...
-Stig
Sorry gutter var ikke meningen å være frekk! Jeg er bare misunnelig vet dere... Må nok sjekke den ut selv en dag. :wink:
Hvorfor skal alle på død og liv være så Jævlig anonyme her!? Tørr dere ikke stå for meningene deres? (Det holder ikke med bare fornavn...!!!)


Sjekk http://www.johnib.no
Bjørn A. Larsen
Active Member
Innlegg: 203
Registrert: 23 jun 2003, 23:37
Sted: Oslo

Legg inn av Bjørn A. Larsen »

Stig Kamonen skrev:
EQ-Dvergen skrev:
Stig Kamonen skrev: Plutselig traff skarptromma meg mitt i trynet, -Stig
Gikk det bra?
Jeg skal love deg det var et helvette å plukke ut snare strengene fra øyet.. Men det var verd det!
-Stig
Rakk såvidt det var å dukke! Helt rå mikk! Sennheiser må ha brukt laserskyvelær for å treffe spikeren så godt på hode som de har gjort med denne (og flere andre i e-serien) mikken!

Bjørn
Bjørn A. Larsen - Lydtekniker
Brukeravatar
John Idar Bakke
Pro Member
Innlegg: 391
Registrert: 10 jun 2003, 12:52
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av John Idar Bakke »

Hadde faktisk gleden av å prøve 945 på Halvor og Tarjei i Babelfish sist Onsdag, og ble positivt overrasket over denne mikken. Jeg slet litt i begynnelsen, men det var vel fordi jeg av gammel vane skrudde som om det var en B58.. Når jeg etterhvert fikk retta opp den blemma(..!), ble resultatet fint. - Selv på en MH3.. Hehe... Dersom jeg får sjansen, kunne jeg tenkt meg å A-B testa den mot en KMS 105.. Bare for gøy.. Noen som melder seg til sangprøver?!
J
Hvorfor skal alle på død og liv være så Jævlig anonyme her!? Tørr dere ikke stå for meningene deres? (Det holder ikke med bare fornavn...!!!)


Sjekk http://www.johnib.no
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Innlegg: 1119
Registrert: 28 nov 2003, 17:52
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Legg inn av Frode Trondahl »

John Idar Bakke skrev:Hadde faktisk gleden av å prøve 945 på Halvor og Tarjei i Babelfish sist Onsdag, og ble positivt overrasket over denne mikken. Jeg slet litt i begynnelsen, men det var vel fordi jeg av gammel vane skrudde som om det var en B58.. Når jeg etterhvert fikk retta opp den blemma(..!), ble resultatet fint. - Selv på en MH3.. Hehe... Dersom jeg får sjansen, kunne jeg tenkt meg å A-B testa den mot en KMS 105.. Bare for gøy.. Noen som melder seg til sangprøver?!
J
Du får lage din egen idol konkurannse så får du fint en 5- 6000 som kan hjelpe deg å teste miken:-)
Mvh
Frode Trondahl
Lydtekniker / Prosjektleder

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
Svar