Din Favoritt Stacke-PA???

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Brukeravatar
Eivind Steinholm
Active Member
Innlegg: 219
Registrert: 13 mai 2004, 18:57
Sted: Tromsø

Legg inn av Eivind Steinholm »

jenstf skrev:Nexo Alpha :)

EAW KF750/SB1000 er kjekt om man har mye penger :)
Eivind, trenger da ikke lage "E.T.-stack". Mye kjekkere med en pyramide.
4 SB1000 i bunn, så to KF750 og så lemper man enda en KF750 på toppen av dem igjen :) ... men stroppes må det med den varianten også :p
Joda, som du kanskje så jeg skrev, så nevnte jeg det å dra med dobbelt antall subber.

Hvis du stabler 4xSB1000, 2 i bredden, er du kommet ca 110cm opp fra bakken. Liiiiitt lavt for toppene, altså trenger du enten fire subber til, eller en PA-platt. Problemet mitt er at jeg lider av kronisk plattallergi!! ;-)

Hvis du derimot bare har 4 subber til rådighet til hver side, gir E.T.stacket deg fin høyde for toppene. I tillegg yter SB1000ner i flertall best om de får lov å stå over hverandre, som regel. Slipper du unna PA-platt, får du litt hjelp i gulvet også (baffelforsterkning), og slipper at gjestetechen trenger å tyne sååå jævli for å få stå...
Husk at topp/sub-forholdet nå er 1over2!

(Jeg har holdt unna den siste på toppen, som jeg bare ville puttet der hvis det først og fremst var takhøyde nok, og jeg trengte litt mer throw. Husk at du ideelt sett må begynne med shading og slikt når du setter flere KF750 over hverandre, og dette fordrer flere amp-systemer.)

I tillegg ruver det litt mindre, om dette er et poeng.

Men for all del!! Ingen jobber er like, og er det bare plass, og nok amper, jobber jeg gjerne med 3xKF750 over 8xSB1000, pr. side, på klubb. (helst ikke noe under 2,67ohm). Og får jeg bare med meg 8 subber totalt, klarer jeg vel å finne en prøttis eller en bærehjelp til å få satt opp den forb... platten... :-)
Mvh
Eivind Steinholm
Knottpøbel
E-mail: eivind@steinholm.com
Web: http://www.steinholm.com
MySpace: http://www.myspace.com/eivindsteinholm
Brukeravatar
TorjeG
Active Member
Innlegg: 83
Registrert: 06 aug 2005, 19:21
Sted: Tromsø
Kontakt:

Legg inn av TorjeG »

Det er så rett så rett. Alltid alltid mere sub enn topp :)

Kan du skjønne hvem som stod for PA-stackinga her, mon tro`??

Bilde

-tuleltorje
Teknisk ansvarlig
Buktafestivalen
Tromsø
Torje Helland Graff
Lydproduksjon Tromsø
Brukeravatar
Trond
Pro Member
Innlegg: 586
Registrert: 23 jun 2003, 18:21
Sted: Sogndal
Kontakt:

Legg inn av Trond »

Ja heller gjer det enkelt å kjøp Nexo Alpha :D
Trond Øyre - Øyre Lyd

Less is more
Brukeravatar
Eivind Steinholm
Active Member
Innlegg: 219
Registrert: 13 mai 2004, 18:57
Sted: Tromsø

Legg inn av Eivind Steinholm »

TorjeG skrev:Det er så rett så rett. Alltid alltid mere sub enn topp :)

Kan du skjønne hvem som stod for PA-stackinga her, mon tro`??

Bilde

-tuleltorje
Teknisk ansvarlig
Buktafestivalen
Tromsø
Sata..... Torje!!!! Henge meg ut på den måten!!! ;-) Ikke heng meg selv om jeg synes 10xSB1000 må stables i høyden, i ei rast... Blir jo nesten nostaligisk nå... Jeg prøvde jo med 2x6.... Jeg var jo enig med meg selv om at dette ikke sparket nok pga den forb... gressbakken som bare slukte all sub! ....merkelige greier!!!! At folk er klar for å gi opp pga et så enkelt problem som å få subber i høyden...uten lift...på gyngende grunn, synes jeg er skremmende!!! ;-) Hehe..
Vi fikk det jo opp, selv om jeg nesten sto alene på toppen av den noget vinglende plattingtrappa vi bygde..... Sikring ordnet vi jo på subtårnene, hit og dit og tilbakeigjen. (De siste 4 SB1000 turte heller ikke jeg slenge opp...!) Første året til Buktafestival... Klart vi prøver, det lille vi klarer.....synd vi ikke fikk lov å fortsette! Forbannet være alle økonomer, og andre jyplingledere som klarer å rudinere et av Nord-Norges beste lydfirma!!! (Nå har jeg en gang for alle sagt dette!!!!)

Spec'en var vel 12xKF750, 6xKF755, 20xSB1000, alt ampet med Crown MA5000, alt i 4ohm. (Helt korrekt observert for de innvidde... Jeg fikk ikke dette til å gå helt opp med amprack, så beklageligvis ble noen subamper nødt til å jobbe i 8ohm.)
XTA-filter. H2000, med 480L+++ på front, MH4 med 12 kanaler AIS-monitorer på MON. (Hvis bare svensken hadde dratt ned 125/160Hz litt til i PIP-modulen, hadde man nesten ikke trengt monitor-EQ's heller...)

Nok om forgangne tider!! Buktafestivalen fikk vel sanganlegg i år og? Jeg var ikke der, jeg regnet ned sammens med lydonen i Lakselv... Men har hørt mye snakk om faseproblematikk....

I dag leverte jeg i, som gjestetech selv, i Bodøbyen til Briskeby og Stig...
SuperTor gjorde fantastisk lys på minimalt av utstyr!! Stig, hyggelig som alltid, kjempejobb! Flott konsert!!!!

At jeg har liret av meg mye som jeg angrer på i morgen, skylder vi helt og holdent på betjenigA!!! (Ikke betjeningEN) Ikke lett å forholde seg 100%seriøs med så mye kjentfolk på en plass... Må innrømme at vi sjekket ut litt av hva Bodø har å by på... ;-)
Mvh
Eivind Steinholm
Knottpøbel
E-mail: eivind@steinholm.com
Web: http://www.steinholm.com
MySpace: http://www.myspace.com/eivindsteinholm
Brukeravatar
Jens Tore Fremmegård
Active Member
Innlegg: 290
Registrert: 15 okt 2005, 02:35
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av Jens Tore Fremmegård »

Eivind Steinholm skrev:Må innrømme at vi sjekket ut litt av hva Bodø har å by på... ;-)
Det kan vel ikke ha tatt mange timene. Bodø har vel ikke mye å by på annet enn kraftig vind. Da var dere vel kanskje innom noen av disse stedene: Da Carlo, Rock cafe .. eh ... kommer ikke på så mange flere bra utesteder i Bodø.

Tilbrakte "ett år" i kongens klær i den byen (og så bodde jeg der fra 1986-1989).

Forsåvidt kjekt at militærleiren lå bare 2km fra en by, selv om byen var Bodø.
Jens Tore Fremmegård
Teknikkhuset AS
http://teknikkhuset.no
Brukeravatar
TorjeG
Active Member
Innlegg: 83
Registrert: 06 aug 2005, 19:21
Sted: Tromsø
Kontakt:

Legg inn av TorjeG »

*mumle mumle* *mimre mimre*
Akk, det gamle.

Joda, sanganlegg får vi, men jeg er satt til å holde kjeft av styret... (hehehe)

Blir gøy med Motörhead i år da :lol:
Torje Helland Graff
Lydproduksjon Tromsø
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Innlegg: 1119
Registrert: 28 nov 2003, 17:52
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Legg inn av Frode Trondahl »

Synes fortsatt at den gamle LS audio 212 riggen er en av de kulere stacke Paene.

Ellers så må jeg si at jeg holder en knapp på både Meyer Msl4/650 eller Lacoustic Arcs/SB218.
Mvh
Frode Trondahl
Lydtekniker / Prosjektleder

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

Intressant tema:)
Dere som snakker om KF750/SB1000 kan jo umulig ha sett hva emnet her er... Det finnes mye bra snekkere rundtom!
Er det stackePA vi snakker om?
Hva med Meyer 650, DS-2 og MSL4?
eller Nexo Alpha, men det låter fransk da..
Turbo Flood er no forbanna træl og stacke skal du gjøre det riktig med vinkler og dill.
Jobber for tida med C7 og det er jo litt samme dille som Flood...
Får du derimot stacka Flood eller C7/C4 riktig er det jo killere...
For ikke og snakke om JBL da, gråkassene ( 4771/4749 )sprer jo 360 x 360 grader, veldig praktisk med tanke på stacking..
Sorte JBL ( T771/T749 ) er oxo kul, trikset der er og legge to subber oppå hverandre, blir høyere enn på høykant.. Men JBL er vel litt old fashion nå..
Mvh
Joachim Venberget
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

Vet jeg har posta den tidligere men den passer jo godt her og :)

"The best rig in the world - and you can quote me - I've never mixed on anything as good as this system, it is absolutely awesome! This was my first experience with Aspect, and at first I was really quite surprised by the look of the boxes, very compact and completely different from any previous Turbosound products. We hardly EQ'd the rig at all, just backed off a touch at 100Hz, and we were ready.

Jeg vil prøve :!:
Mvh
Joachim Venberget
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

TorjeG skrev:Det er så rett så rett. Alltid alltid mere sub enn topp :)

Kan du skjønne hvem som stod for PA-stackinga her, mon tro`??

Bilde

-tuleltorje
Teknisk ansvarlig
Buktafestivalen
Tromsø
Noen som har skjønt det ja...
Mvh
Joachim Venberget
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

Vet ikke helt hvor god fisk dette er men har hørt at EAW selv mener SB1000 er no shit og eneste grunnen til at de fremdeles lager de er fordi alle tech's vil ha de, og det er jo fordi de alltid står midt i klumpbass-hellevette!

syns nå det høres fornuftig ut jeg da...
Mvh
Joachim Venberget
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

TorjeG skrev:Det er så rett så rett. Alltid alltid mere sub enn topp :)

Kan du skjønne hvem som stod for PA-stackinga her, mon tro`??

-tuleltorje
Teknisk ansvarlig
Buktafestivalen
Tromsø

Ble no kødd med quote her ja, sorry.

Jeg sa:
Aner jeg lite om, substackinga ser fin ut den,, resten er jo flydd så litt ute a tema.
Men du trenger ikke nødvendigvis mer sub enn topp da.
Digger sub jeg for all del men det er jo en del ting og ta i betrakting....
Har du ett bra system bør det holde i bøtter og spann med 1/1!
Sist redigert av Joachim den 05 apr 2006, 03:27, redigert 1 gang totalt.
Mvh
Joachim Venberget
Brukeravatar
bakkevik
Newbie
Innlegg: 29
Registrert: 08 nov 2005, 15:57
Sted: Haugesund

Legg inn av bakkevik »

eg stemme for nexo alpha e :D
Vegard V. Helgesen
Haugesund Lyd
www.haugesundlyd.no
Tom Erik Stokness
Pro Member
Innlegg: 497
Registrert: 25 nov 2004, 07:30
Sted: Nøtterøy

Legg inn av Tom Erik Stokness »

Outline Doppia + Victor live/Topsub :D
FREDRIK
Newbie
Innlegg: 45
Registrert: 13 aug 2009, 11:03

Re: Din Favoritt Stacke-PA???

Legg inn av FREDRIK »

Hva med GAE direktor riggen som tilhørte PAC?
Mvh
Fredrik Rød
Svar