Din Favoritt Stacke-PA???

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Brukeravatar
Pål Michael Bratås
Active Member
Innlegg: 178
Registrert: 15 feb 2005, 11:26
Sted: Oslo

Din Favoritt Stacke-PA???

Legg inn av Pål Michael Bratås »

I årenes løp har vel mange her møtt på mye spennende PA. Hva er din favoritt, og hvorfor? Type rocke-gigg, ca 500-1000 msk.

Jeg er selv svak for Turbo Flood, ettersom det er det jeg har jobbet desidert mest på. D&B C4/C7, gjerne med B2 er jo også morro!

Man kan jo ikke alltid henge opp lange bananer!
PM, tlf +47 951 00 515
Brukeravatar
Torodd Olsen
Pro Member
Innlegg: 355
Registrert: 05 des 2004, 18:39
Sted: Stord

Legg inn av Torodd Olsen »

Uten tvil: C7 med dobbel topp. (dvs. like mange topper som subber)
Kyrre S. Fledsberg
Newbie
Innlegg: 48
Registrert: 14 okt 2004, 18:43
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av Kyrre S. Fledsberg »

Flood har jo funka fint i årevis, med mindre du er trønder. Der er det jo godt slitt MSL-3 som er favoritten.
Men soleklar favoritt til å stable på gulvet er Nexo Alpha. Lette, står stødig, låter fint til alle sjangere og power i bøtter og spann. Hurra for pels.
Kyrre S. Fledsberg
Brukeravatar
TorjeG
Active Member
Innlegg: 83
Registrert: 06 aug 2005, 19:21
Sted: Tromsø
Kontakt:

Legg inn av TorjeG »

EAW KF750.
SB1000
Minimum 1:2
Bare innrøm det - DU LIKER DET :)
Torje Helland Graff
Lydproduksjon Tromsø
Kristian Fosshagen
Active Member
Innlegg: 96
Registrert: 23 nov 2003, 21:09
Kontakt:

Legg inn av Kristian Fosshagen »

EAW KF750 med SB1000
Nexo Alpha
d&b Q1 med noen ekstra Q subber eller eventuellt med B2.
Brukeravatar
Trond
Pro Member
Innlegg: 586
Registrert: 23 jun 2003, 18:21
Sted: Sogndal
Kontakt:

Legg inn av Trond »

Nexo Alpha suverent best.

Lett å stacke
Perfekt høyde
Alle kasser har hjul
4 stack passer fra intimkonsert for 100 eller rocknroll for 1000.
Utruleg effektiv, med masser av headroom
Subben over alle subber.
Lukket digital kontroller, ingen ting å justere
osv
osv.

Spiller for eksempel 1 oktave lavere/høgre enn Flood.

1 stk Klark dn 370 selges, svæææært lite bruk, stått i FOH til Alpha PA. :lol: :lol: :lol:
Trond Øyre - Øyre Lyd

Less is more
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Legg inn av lydonen »

Ja må bare hive meg på her!
Alpha med Camco låter genialt, men jeg må si at til de mere akustiske tingene jeg gjør har jeg vært veldig fornøyd med D&B C7 med tilhørende basser. Det var litt a-ha opplevelse. Var også på Studentersamfunnet i Trondheim en gang og også der låt D&B'en beintøft (men da er vi over på flydd PA...)
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Brukeravatar
Hallgeir
Active Member
Innlegg: 261
Registrert: 26 okt 2003, 19:06
Sted: Oslo

Legg inn av Hallgeir »

Min favoritt er faktisk D&B F2 med B2. Masse trøkk og F2 toppene er rock og råll. Synd det ikke finnes noe særlig av denne høytaleren i Norge. Er vel bare PAC Drammen som sitter på 4 kasser. Når det er sagt er jeg også voldsomt fornøyd med nesten hvilken som helst kobinasjone av Meyer MSL 4/CQ og 650
H_a_l_l_g_e_i_r V_i_g_e heter jeg. Jeg ER paranoid!
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold
Innlegg: 1208
Registrert: 07 mar 2004, 16:03

Legg inn av Helge A. Bentsen »

Meyer Msl-4 + Psw-4.
D&B C7, helst med B2 hvis det skal være fullt kjør helt ned i bånn.

På mindre scener funker det dritbra med Stage Accompany Performer.
Bjarte Solheim
Newbie
Innlegg: 24
Registrert: 19 okt 2005, 02:39
Sted: Oslo

Legg inn av Bjarte Solheim »

Liker veldig godt kf750, gjerne med sb750 istedet for sb 1000 for å gjøre stacking enklere. Låter jo nesten likt...
Men hvordan stacker dere kf750/sb1000? Synes en "søyle" med sb1000 blir litt for smal til å ha 2*750 oppå. Også ser det ikke så kult ut... Ender som regel opp med en sceneplatting med 180-200 cm bein, og toppene oppå den. Er veldig klar for andre kreative løsninger :)

Ellers liker jeg godt c7, og floodlight går greit... Lite erfaring med Nexo sjøl, men har gode opplevelser med det som publikum.

For mindre lokaler: EAW la215. sb850/750 for godtrøkk, enkel 18" (bruker mye NM TOR) for mindre "krevende" jobber (med sånn dansebands-pinne mellom topp og sub...)
Bjarte Solheim
Brukeravatar
Eivind Steinholm
Active Member
Innlegg: 219
Registrert: 13 mai 2004, 18:57
Sted: Tromsø

Legg inn av Eivind Steinholm »

Skal være enig i at det er merkelig å stable KF750 på SB1000. Ender også ofte opp med E.T.-stack, som vi kaller det, altså ei søyle SB1000 med 2 topper på. Men toppene MÅ stroppes ihop!!
Sceneplatter funker jo, eller å dra med dobbelt så mye subber... Men ikke alltid dette er kult eller mulig heller...

Derfor skjønner jeg godt at du foretrekker SB750! I tillegg synes jeg ikke SB1000 funker i alle lokaler, med sin High-Q/Long-throw(ellerhvafandetnåer)-konstruksjon. Har mange ganger hatt bedre erfaring med vanlig frontloadet sub i disse lokalene. Nå finnes det jo bare SB850 av frontloadet EAW-sub heromkring, men de har som sagt funket bedre til tider enn SB1000.

Når PA skal stables på liten til middels klubb tar jeg derfor ofte heller med meg gammel KF850/SB850, eller tilogmeg KF650/SB850 fremfor KF750/SB1000, om valget er der!
(Til rock'n roll er jeg glad i "powerstacket": KF850/SB850 med SB1000 som "PA-platt"! Hehe..)

Ute og flydd (også inne) er det vel ingen diskusjon om hva som er best av ovennevnte ...

Skal legge til at jeg har fine erfaringer med Alpha, jeg og. I tillegg til at det låter bra, får du jo perfekt høyde på toppen, med en S2 og en B1 under! Gjør ingenting å slippe PA-platter! ;-)
Mvh
Eivind Steinholm
Knottpøbel
E-mail: eivind@steinholm.com
Web: http://www.steinholm.com
MySpace: http://www.myspace.com/eivindsteinholm
Brukeravatar
Jens Tore Fremmegård
Active Member
Innlegg: 290
Registrert: 15 okt 2005, 02:35
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av Jens Tore Fremmegård »

Nexo Alpha :)

EAW KF750/SB1000 er kjekt om man har mye penger :)
Eivind, trenger da ikke lage "E.T.-stack". Mye kjekkere med en pyramide.
4 SB1000 i bunn, så to KF750 og så lemper man enda en KF750 på toppen av dem igjen :) ... men stroppes må det med den varianten også :p
Jens Tore Fremmegård
Teknikkhuset AS
http://teknikkhuset.no
Brukeravatar
Pål Michael Bratås
Active Member
Innlegg: 178
Registrert: 15 feb 2005, 11:26
Sted: Oslo

Legg inn av Pål Michael Bratås »

En sceneplate som toppene står på, er en veldig grei løsning egentlig. Da er det mye lettere å få toppene til å stå stødig. Jeg stacker som oftest Flood, og TSW721 er jo en sub som liker å bevege seg litt. Jeg bruker 150 cm bein på elementet, og da er det fin plass til fire subber under.

Ellers helt enig at Nexo Alpha og KF750/SB1000 er meget bra alternativer!
PM, tlf +47 951 00 515
Kyrre S. Fledsberg
Newbie
Innlegg: 48
Registrert: 14 okt 2004, 18:43
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av Kyrre S. Fledsberg »

Har nylig vært ute med Turbosound Aspect i kombinasjon med Meyer Sound
700-HP som Sub. En 25x15 grader boks blir jo ikke helt ideelt for stacking. Når 50 graders boksen kommer tror jeg dette vil kunne bli en meget bra stable PA. Kompakte bokser som kan låses til hverandre med flysystemet.
Og som vanlig er kombinasjonen Turbosound / Lastebil den beste i bransjen.
Kyrre S. Fledsberg
Brukeravatar
Pål Michael Bratås
Active Member
Innlegg: 178
Registrert: 15 feb 2005, 11:26
Sted: Oslo

Legg inn av Pål Michael Bratås »

Det hørtes fett ut Kyrre! Aspect har potensiale til å bli stor tror jeg. Genialt låsesystem. Skal snart prøve det med den nye TSW218 subben. Meget spent!
PM, tlf +47 951 00 515
Svar