Digitale miksere

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Frode Trondahl
Pro Member Silver
Innlegg: 1119
Registrert: 28 nov 2003, 17:52
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Legg inn av Frode Trondahl »

Han godeste Lydonen er jo vant til å ha det kaldt. Det er nok derfor han liker kald digitallyd :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Legg inn av lydonen »

Frodelyd skrev:Han godeste Lydonen er jo vant til å ha det kaldt. Det er nok derfor han liker kald digitallyd :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Jo lyden er kald og fin, men tøffe lys, knapper som går av seg selv samt fargetv til å se på i midten mens playbacken rusler og går, det er nok det som har vunnet amerikanerne over :lol: :lol: :lol: :lol:
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Brukeravatar
erik landsem
Newbie
Innlegg: 9
Registrert: 30 mar 2005, 12:14
Sted: Oslo
Kontakt:

Yamaha PM5D

Legg inn av erik landsem »

Heisann..

Har hatt stor glede av å bruke PM5D ved noen anledninger nå, og har bare gode ting å si om produktet. God oversikt, har de funksjonene man trenger, enkel i bruk og låter helt ok også. Har brukt bordet både til teater og til konsert. Hjelper selvsagt at man har jobbet på Yamaha-bord før, i forhold til menyer og tankegang. Et digitalbord jeg anbefaler.
loudnes
Newbie
Innlegg: 10
Registrert: 06 apr 2004, 22:01
Sted: OSLO

Legg inn av loudnes »

ansett så er det vel i de fleste tilfellene mannen, dama, bandet, rommet, eller paen som skrur som er den største svakheten, og ikke digitalmikseren eller analogmikseren...I hvert fall når det gjelder miksere av høy standard...Største ulempen til digitale miksere i praksis i dag er vel at folk ikke kan å bruke de, eller at de ser for masse på det h..... diplayet, og skal prøve å se god lyd....
Hans Petter Vadstein
Brukeravatar
John Idar Bakke
Pro Member
Innlegg: 391
Registrert: 10 jun 2003, 12:52
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av John Idar Bakke »

Hehe, ubetalelig HP...
:lol:
Hvorfor skal alle på død og liv være så Jævlig anonyme her!? Tørr dere ikke stå for meningene deres? (Det holder ikke med bare fornavn...!!!)


Sjekk http://www.johnib.no
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Innlegg: 1119
Registrert: 28 nov 2003, 17:52
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Legg inn av Frode Trondahl »

Kan diffinitivt bekrefte at Venue er et fint bord. Har jobbet med det i en ukes tid nå i Fredrikstad. Er helt genialt til Teater, er spent på hvordan det gjør seg i konsert sammenheng.

Hvertfall kult å ha Fairchild 660 kompresorer live :-) selv om de er plugginn.
Mvh
Frode Trondahl
Lydtekniker / Prosjektleder

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Re:

Legg inn av lydonen »

Kristian Fosshagen skrev:Får håpe Ilive mikser blir kvitt barnesykdommen sine. Den krasjet en del ganger under en demovisning på Plasa messen. Litt flaut for A&H..... :oops:
Snart to år siden dette ble skrevet, hjelpe meg som tida har flydd..

Nå er i allefall iLive ute på markedet, kvitt barnesykdommene og stabilt som Dovre. Og det står en i Vadsø. Vi skulle teste iLive under Varangerfestivalen men det ble litt amputert, når bordet endelig kom fram ble det oppgradert til versjon 1.1, og da ble det litt krøll med rebooting av stageracket og vi rakk bare å bruke det på en konsert. Men etter den reebooten har bordet bare spilt og spilt. Tar man i betraktning at dette ikke koster stort mere enn M7CL er det bare å løpe og kjøpe, bordet er stabilt, kjapt og helt uten nervøse fadere ála TT24. EQ og Dynamics virker veldig bra og klangene er fenomenalt flotte. Noe mangler (30 og 40 hz fadere på GEQ, EQ på klangretur og send og slike ting) men plattformen er vidåpen og alt kommer til å bli oppdatert i nær framtid.
Layouten og muligheten til å konfigurere mikserflata selv gjør bordet konfigurerbart både som FOH, MON, teater og flerbruksbord, med de faderne man trenger innenfor rekkevidde.
Jeg trenger mere tid på jobb med bordet før jeg sier at det låter konge, nøyer meg med å si at jeg tror det kommer til å gjøre det!! Det virker som om A&H har gjort hjemmeleksa, gleder meg til å treffe folka på PLASA og se å høre siste nytt.
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Re: Re:

Legg inn av lydonen »

lydonen skrev:
Kristian Fosshagen skrev:Får håpe Ilive mikser blir kvitt barnesykdommen sine. Den krasjet en del ganger under en demovisning på Plasa messen. Litt flaut for A&H..... :oops:
Snart to år siden dette ble skrevet, hjelpe meg som tida har flydd..

Nå er i allefall iLive ute på markedet, kvitt barnesykdommene og stabilt som Dovre. Og det står en i Vadsø. Vi skulle teste iLive under Varangerfestivalen men det ble litt amputert, når bordet endelig kom fram ble det oppgradert til versjon 1.1, og da ble det litt krøll med rebooting av stageracket og vi rakk bare å bruke det på en konsert. Men etter den reebooten har bordet bare spilt og spilt. Tar man i betraktning at dette ikke koster stort mere enn M7CL er det bare å løpe og kjøpe, bordet er stabilt, kjapt og helt uten nervøse fadere ála TT24. EQ og Dynamics virker veldig bra og klangene er fenomenalt flotte. Noe mangler (30 og 40 hz fadere på GEQ, EQ på klangretur og send og slike ting) men plattformen er vidåpen og alt kommer til å bli oppdatert i nær framtid.
Layouten og muligheten til å konfigurere mikserflata selv gjør bordet konfigurerbart både som FOH, MON, teater og flerbruksbord, med de faderne man trenger innenfor rekkevidde.
Jeg trenger mere tid på jobb med bordet før jeg sier at det låter konge, nøyer meg med å si at jeg tror det kommer til å gjøre det!! Det virker som om A&H har gjort hjemmeleksa, gleder meg til å treffe folka på PLASA og se å høre siste nytt.
Enda ett år har gått og iLive'n står som Dovre, aldri, aldri frys eller kræsj. Og nå er firmware 1.31 ute og dokumenterer hvilket seriøst arbeid som ligger bak det å fortsette og utvikle denne mikseren. Her er de nye fasilitetene:
http://www.ilive-digital.com/Downloads/ ... 201.31.pdf
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Svar