Digitale miksere

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Digitale miksere

Legg inn av lydonen »

Mackie TT24, noen som har synspunkter? Fin monitormikser? OK "B" digitalbord? Jo jeg vet at Mackies analogbord suger...

Innovason SY48 vs Digidesing Venue vs Yamaha PM5D, miksere i 3-400 tusen kroners klassen, hvem har prøvd hvilke, fordeler, ulemper?
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold
Innlegg: 1208
Registrert: 07 mar 2004, 16:03

Legg inn av Helge A. Bentsen »

Mackie sine analogbord er kansje litt diskutable, men de suger ikke. 4 skiver som var nominert til alarmprisen er gjort på et Mackie analogbord, en av de fikk pris, + en av årets spellemannvinnere. :shock:

Av digitalmiksere er det ett bord med høy siklefaktor, Sony OXF-R3. Har ikke prøvd noen digitalmikser som har like sinnsyke muligheter og bra lyd.
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Innlegg: 1119
Registrert: 28 nov 2003, 17:52
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Legg inn av Frode Trondahl »

Men Helge, Mackie 8 bus borda er ikke konsert mikserene til Mackie.

Minuset i live sammenheng med 8 bus er det at man har kun 4 auxser som kan brukes samtidig.
Men som kor mikser når man bruker closupset på kor. Da er den helt genial.

SR 40 mikseren til Mackie var helt forferdelig, tidenes dårligste Eq. Ikke rart de sluttet å produsere den. (Eqen på 8 bus derimot er faktisk veldig bra.)

Mackie 32-4 derimot er et veldig ok live bord. Eqen er nokså god, men man har kun en mid med sweep.

Til slutt et spørsmål, funker Digidesign Venue bra i praksis????
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Legg inn av lydonen »

Mackie TT24 ser i hvert fall bra ut, med 12 aux'er, og utvidbar til 48 mic inn for 12-15 lapper ekstra (ekstra DSP-kort pluss 3 Behringer ADA8000)
Prisen er i området 50k pluss mva med 24 mic og 8 line inn, og testene jeg har lest lover godt.
Vi får oppover Benum sitt testeksemplar nå, jeg tror dette blir en utmerket klubbmikser eller monitormikser, i AUX-mode brukes det ála Yamaha sitt system og det er veldig oversiktlig synes jeg.
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Legg inn av lydonen »

Nå hagler det digitalbord!!
EAW kommer med et proffbord som har klar familielikhet med TT24 fra Mackie, samme folka som står bak.
http://www.eaw.com/products/umx96/teaser/page1.html

Også Allen&Heath kommer med et spennende bord til neste år, ilive.
http://www.ilive-digital.com/

ingen av disse er noe for sarte lommebøker, tipper jeg :D
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Frank
Newbie
Innlegg: 14
Registrert: 04 apr 2005, 17:49
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av Frank »

Digidesign Venue funker faktisk veldig bra i praksis. Plugins gjør en god jobb, meget enkel å bruke og låter bra. Litt irriterende med så få fadere, er omtrent obligatorisk med sidecar. Den virkelig kjipeste biten med mixeren er at den ikke advarer deg om du skriver over data, ber ikke om noe bekreftelse om du saver til andre que enn det som er oppe, kan lede til ganske pinlige situasjoner. Ellers ett flott bord, men har ikke prøvd det opp mot pro-tools enda, gleder meg til det.
Brukeravatar
Torodd Olsen
Pro Member
Innlegg: 355
Registrert: 05 des 2004, 18:39
Sted: Stord

Legg inn av Torodd Olsen »

Digidesign Venue funker som det suser! Virkelig et bra bord!!! Liker spesiellt layouten på dette bordet kontra andre dig.bord. Føles mye mer "analogt" enn andre.
Kristian Fosshagen
Active Member
Innlegg: 96
Registrert: 23 nov 2003, 21:09
Kontakt:

Legg inn av Kristian Fosshagen »

Får håpe Ilive mikser blir kvitt barnesykdommen sine. Den krasjet en del ganger under en demovisning på Plasa messen. Litt flaut for A&H..... :oops:
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Legg inn av lydonen »

ikke bra at ilive har krasjet på visning, slike blemmer er vanskelige å rette opp.
Får mere og mere fot for umx.96 jeg, virker som et genialt bord. Pris kan bli rundt 350k.
Den blir nok fysisk mye mindre enn Venue og uten alt det outboardstashet, man må jo tenke seg om en ekstra gang for å sjekke om man har husket alle flightene som hører til Venue'en, hø-hø!!
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Brukeravatar
Torodd Olsen
Pro Member
Innlegg: 355
Registrert: 05 des 2004, 18:39
Sted: Stord

Legg inn av Torodd Olsen »

ja, 2 flighter i tillegg til mikser blir mye å holde styr på... :lol:
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Legg inn av lydonen »

Torodd Olsen skrev:ja, 2 flighter i tillegg til mikser blir mye å holde styr på... :lol:
hehe, poenget var at en digitalmikser bør ha en logistikkfordel fremfor en analog, og det har jo ikke akkurat Venue :wink:
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Brukeravatar
Torodd Olsen
Pro Member
Innlegg: 355
Registrert: 05 des 2004, 18:39
Sted: Stord

Legg inn av Torodd Olsen »

du sparer jo en fligth til multi, som en analog ville hatt. Og du slepper effektrack...
Brukeravatar
Jens Tore Fremmegård
Active Member
Innlegg: 290
Registrert: 15 okt 2005, 02:35
Sted: Oslo
Kontakt:

Digitalt, nei takk

Legg inn av Jens Tore Fremmegård »

Tror det kommer til å ta lang tid før jeg går 100% over til digitale mixere.

Jeg har hele livet likt ting med mange knapper og liker å ha full kontroll på alle ting rundt meg uten å måtte gjøre ting i flere ledd, som man foreløpig må på de digitale mixerne jeg har testet.
Jens Tore Fremmegård
Teknikkhuset AS
http://teknikkhuset.no
Brukeravatar
Torodd Olsen
Pro Member
Innlegg: 355
Registrert: 05 des 2004, 18:39
Sted: Stord

Legg inn av Torodd Olsen »

jenstf skrev:Tror det kommer til å ta lang tid før jeg går 100% over til digitale mixere.

Jeg har hele livet likt ting med mange knapper og liker å ha full kontroll på alle ting rundt meg uten å måtte gjøre ting i flere ledd, som man foreløpig må på de digitale mixerne jeg har testet.
Man kan ha full kontroll med digital mixer også! Men dersom man er negativ til noe i utgangspunktet, så funker det ikke.. dette gjelder for digital mixere, og for ellers alt her i livet! Skal man henge med i dette yrket må man være åpen for nye (og kanskje bedre?) ting!!
Sist redigert av Torodd Olsen den 19 okt 2005, 19:37, redigert 1 gang totalt.
Brukeravatar
Jens Tore Fremmegård
Active Member
Innlegg: 290
Registrert: 15 okt 2005, 02:35
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av Jens Tore Fremmegård »

Men synes Allen & Heath iLive virker svært interessant (og sannsynligvis dyrt.
Jens Tore Fremmegård
Teknikkhuset AS
http://teknikkhuset.no
Svar