Opptaker/recorder

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
Vetle R

Opptaker/recorder

Legg inn av Vetle R »

Heisann!
Trenger en recorder/opptaker til å ta opp Stereo-signal på (opptak av DJ-mixer).
Enten en "dings" som brenner CD/minnepenn eller en opptaker i form av en "dings" man kopler til dataen (eller noe annet som jeg ikke vet om).

Budsjett:
Så billig så mulig.

Takker for svar! :mrgreen: :mrgreen:
Dovent_Ekorn
Active Member
Innlegg: 126
Registrert: 24 mai 2010, 15:39

Re: Opptaker/recorder

Legg inn av Dovent_Ekorn »

zoom H2.
Mvh
Erlend Blom
Brukeravatar
Ola Brekken
Active Member
Innlegg: 95
Registrert: 03 jan 2005, 22:15
Sted: Tynset

Re: Opptaker/recorder

Legg inn av Ola Brekken »

Dovent_Ekorn skrev:zoom H2.
+1
Zoom H2 eller H4 er veldig ålreite opptakere.
Ta opp som wav-fil rett til SD-kort.
Bare å brenne rett ut på CD etterpå.

Bruker en H4 støtt og stadig for å lage CD-kopier av gamle DAT, MC, MD, LP etc.
Enkelt og greit :)
mvh Ola D. Brekken
Vetle R

Re: Opptaker/recorder

Legg inn av Vetle R »

Takk for svar!
Jeg tenkte mer uten mikrofon og L+R XLR/Jack innganger... Noen som har noen andre gode forslag? :) :lol:
MAX: 2750 kr.
Brukeravatar
Ola Brekken
Active Member
Innlegg: 95
Registrert: 03 jan 2005, 22:15
Sted: Tynset

Re: Opptaker/recorder

Legg inn av Ola Brekken »

Hvorfor er integrerte mikker og skikkelige innganger et problem?
I boka mi står det bare frem som et pluss. For min del er det skjelden noe heft å
ha med et par adaptere fra phono til jack.
da kan du koble til hva som helst av konsument-lydutstyr/PC'er etc.
H4n koster veil 2600,- ink mva.
mvh Ola D. Brekken
Vetle R

Re: Opptaker/recorder

Legg inn av Vetle R »

Ola Brekken skrev:Hvorfor er integrerte mikker og skikkelige innganger et problem?
I boka mi står det bare frem som et pluss. For min del er det skjelden noe heft å
ha med et par adaptere fra phono til jack.
da kan du koble til hva som helst av konsument-lydutstyr/PC'er etc.
H4n koster veil 2600,- ink mva.
Joda, sant det! Men har ikke bruk for mik. tenker liksom at jeg "betaler for alt", og at å kjøpe uten mik. vil være "billigere".
toraabe

Re: Opptaker/recorder

Legg inn av toraabe »

Neeh... trur du ikke får noe som er bedre til den prisen enn en h2 / h4.
Plutselig en dag så skal du ta opp en gig og det er show og det hele... da kan det være greit å ta opp i 4 spor for så å mikse ned etterpå..
kristianjohnsen
Active Member
Innlegg: 254
Registrert: 03 okt 2008, 00:24
Kontakt:

Re: Opptaker/recorder

Legg inn av kristianjohnsen »

DJ Rubber skrev:Heisann!
Trenger en recorder/opptaker til å ta opp Stereo-signal på (opptak av DJ-mixer).
Enten en "dings" som brenner CD/minnepenn eller en opptaker i form av en "dings" man kopler til dataen (eller noe annet som jeg ikke vet om).

Budsjett:
Så billig så mulig.

Takker for svar! :mrgreen: :mrgreen:
Jeg ville også gått for en Zoom H4N, evt en brukt en. Dette er veldig bra maskiner, rett og slett!

Om du insisterer på en annen løsning: Det billigste er sannsynligvis å kjøpe den aller rimeligste Behringer DJ-kontrolleren for bruk sammen med PC. Du kan mate utgangen fra den DJ-mikseren du allerede benytter til å mikse på, inn på "aux line" inngangen på Behringer-kontrolleren og sørge for at DJ-programmet til Behringer (som må være oppe og gå på PC'en du bruker) har denne lydkilden matet ut på sin utgang (det ser du på master-meteret i DJ-programmet). Det er en funksjon i DJ-programmet til Behringer som lar deg ta opp det som skjer på masterutgangen. Opptaket gjøres rett til PC'en din og lagres som en vanlig WAV-fil som autonavngis med dato og klokkeslett opptaket fant sted.

Jeg synes dette er en klønete løsning. Du kan jo heller kjøpe et såkalt "eksternt lydkort" fra en av ørti fabrikater. Gjør et Google-søk på "USB audio recording interface" eller varianter av et slikt søk.

Jeg har en gammel Behringer DJ-kontroller som slenger her med brekt USB plugg. Om du kan å bytte slikt kan du få den mot porto og 100 spenn for bryderiet med å finne en eske. Alternativt kan du få den i person på Lillehammer dønn gratis.
AnkerJ
Newbie
Innlegg: 31
Registrert: 27 aug 2011, 09:13

Re: Opptaker/recorder

Legg inn av AnkerJ »

Yamaha C24, har mic og line in, indbygget hukommelse og kan udvides med 16Gb microSD. Fylder ca. 1/ af en pakke cigaretter og koster under 1000,- Indbygget USB A stik til PC.

Hilsen Anker
Svar