Ny digital mikser fra Allen & Heath

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
vsop
Newbie
Innlegg: 6
Registrert: 13 des 2011, 17:26

Ny digital mikser fra Allen & Heath

Legg inn av vsop »

Nytt digitalt miksesystem fra Allen & Heath
AHT-GLD-80
Er dette noe å satse på?
Vurdere å ta steget ut i den digitale verden. :D
Sigbjørn Jacobsen
Kjell Roger Halberg
Active Member
Innlegg: 176
Registrert: 07 jun 2009, 19:39
Sted: Elverum
Kontakt:

Re: Ny digital mikser fra Allen & Heath

Legg inn av Kjell Roger Halberg »

Virker lovende. Ser ut som den skal slåss mot LS9 og Si-compact. A&H har aldri vært noen nr. 1 mikser her i landet etter som jeg har forstått, men selv digger jeg I-live mikserne. MYE for pengene! Skal du på LLB neste helg får du sikkert sjekket den ut.
j_wold
Newbie
Innlegg: 4
Registrert: 13 jan 2012, 20:16
Sted: Spydeberg

Re: Ny digital mikser fra Allen & Heath

Legg inn av j_wold »

Kjell Roger Halberg skrev:.. Ser ut som den skal slåss mot LS9 og Si-compact...
Jeg drister meg til å si "ta over for" LS9. M7CL og LS9 er en utdøende generasjon miksere uten intuitivt brukergrensesnitt.

Soundcraft si, A&H GLD og Behringer x32 har på en måte satt den nye standarden for hvordan en liten digitalmikser skal se ut, så alle kan bruke det uten knot... Og gud forby.. bruksanvisning !!

Behringer X32 har også gjort noe mer som kommer til å herje med marginene til resten av bransjen. Om den så låter sjit, og bare lever ut garantitiden så er 20000 kr så billig at de andre må følge opp :D .


Presentasjon av A&H GLD på NAMM
http://www.youtube.com/watch?v=RpmWR_yT7N8

Presentasjon av Behringer X32 på NAMM.
http://www.youtube.com/watch?v=UgCMmYQ6otw
Vennlig hilsen Jan-Einar Wold
bedehustekniker
Sverre Slob Rock
Newbie
Innlegg: 37
Registrert: 04 jun 2007, 11:32

Re: Ny digital mikser fra Allen & Heath

Legg inn av Sverre Slob Rock »

Var på LLB på torsdag, og var spent på denne, men den var ikke kommet frem til messa ennå.

Utifra videoen på youtube virker denne et par hakk hvassere enn Si, som nok er den nærmeste sammenligningen på markedet. Mulig Behringern vil være i samme kategori, men de har virkelig en jobb å gjøre på troverdighetsfronten før den kan bli aktuell. Dvs. Behringer er kun interessant pga prisen, som sikkert tar såpass store markedsandeler at de andre blir nødt til å senke seg i pris for å møte denne konkurransen.
Sverre Dæhli
j_wold
Newbie
Innlegg: 4
Registrert: 13 jan 2012, 20:16
Sted: Spydeberg

Re: Ny digital mikser fra Allen & Heath

Legg inn av j_wold »

Jeg fikla litt på A&H GLD i går. Og den var nesten for en dummy og regne. Dvs det skjedde ingenting når du trykka på X antall knapper og funksjoner. Når den kommer så tror jeg det er kroken på døra for LS9. Som rett og slett blir for tung å bruke sammenlignet med andre i prissegmentet.

Soundcraft Si compact har nå kommet ny versjon på softwaren. Alle endringene er "by request" fra oss kunder, og gjør den mer aktuell for flere, det er også lovet full ipad kontroll i løpet av året. De må alikevel jobbe med prisen, fordi A&H GLD gir mer bang for the buck. Og Midas pro2 kommer og puster dem i nakken. Alle friske mennesker vil jo velge pro2 hvis den ikke koster noe særlig mer enn de andre 8) .

her hovedstikkordene i Si compact V2
V2 Software Key Features
• Security lockout
• Copy & Paste
• Assignable fader layers
• Stereo patching
• Direct Output Gain Stabalisation (D.O.G.S.)
• Creation of stereo matrices
• MIDI control cue recall
• Delay and Q in different units
• Enhanced SEL function focus
• Increased DSP capability:
Si Compact 16 now 1-24 mono plus 4 stereo
Si Compact 24 now 1-32 plus 4 stereo
Si Compact 32 1-32 plus 4 stereo

Behringer x32 vil kunne ta markedsandeler i samme gruppa med kunder som ikke har et økonomisk avhengighetsforhold til produktene de bruker. Dvs bedehus, fritidsklubber, band osv.
Vennlig hilsen Jan-Einar Wold
bedehustekniker
Tom Erik Stokness
Pro Member
Innlegg: 497
Registrert: 25 nov 2004, 07:30
Sted: Nøtterøy

Re: Ny digital mikser fra Allen & Heath

Legg inn av Tom Erik Stokness »

Fikk titta på GLD på LLB på fredagen, og den ser snop ut! Litt synd at softwaren i utstillingsmikseren ikke var ferdig, for det var et par ting på den jeg gjerne ville sjekke, blandt annet scene-recall hastigheten.
Brukeravatar
Tom Hansen
Pro Member
Innlegg: 367
Registrert: 19 jan 2006, 22:06
Sted: 9325 Bardufoss
Kontakt:

Re: Ny digital mikser fra Allen & Heath

Legg inn av Tom Hansen »

Var mye "bugs" i softwaren på mikseren, men alt det er nok retta på når den kommer. LS9 har jo vært mange år før de andre, så skjønner ikke at de andre er så treg med software. Eneste minus jeg ser i forhold til SI Compact er at det ikke vises compressor, eller gate på hver kanal. Ser ikke bort fra at en slik havner på lagret etterhvert.
Tom Hansen
_________________
he-he. Hadde vært artig å testa basstromma på anlegget til Pink Floyd......mens Eddie hørte på.
Brukeravatar
Mats
Active Member
Innlegg: 157
Registrert: 07 mai 2008, 13:27
Sted: Ørje
Kontakt:

Re: Ny digital mikser fra Allen & Heath

Legg inn av Mats »

[/quote]Eneste minus jeg ser i forhold til SI Compact er at det ikke vises compressor, eller gate på hver kanal. [/quote]

+1

Dette er et stort drawback på A&H synes jeg.
Mats Raknerud

Det er ikke så nøye med god lyd, bare det er høyt!
Svar