Langt inn i helvetes ubrukelig Behringer compressor !!

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
oaasheim
Active Member
Innlegg: 92
Registrert: 31 okt 2007, 17:18
Sted: Stord
Kontakt:

Re: Langt inn i helvetes ubrukelig Behringer compressor !!

Legg inn av oaasheim »

ingen andre som har lagt merke til at ALLE diskusjonane på forumet ender med at ein gjeng
begynner å snakke om reglar reglar reglar og ingen får svar på det dei spør om? alle diskusjonane ender med offtopic om reglar.

Rapporter heller innlegget i staden for at folk skal leke moderator
Øystein Aasheim
Brukeravatar
kleistad
Active Member
Innlegg: 151
Registrert: 20 jul 2007, 00:28
Sted: Alta

Re: Langt inn i helvetes ubrukelig Behringer compressor !!

Legg inn av kleistad »

her ble det jo varmt igjen! 8)
Kristoffer Leistad
Snowboy
Newbie
Innlegg: 8
Registrert: 10 jul 2006, 10:57

Re: Langt inn i helvetes ubrukelig Behringer compressor !!

Legg inn av Snowboy »

Kan ikke alle bare være venner?
And God came down and wiped 160Hz from the face of the earth....

Rune Sundby
Lydteknikker
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Re: Langt inn i helvetes ubrukelig Behringer compressor !!

Legg inn av lydonen »

Ja herregud la oss nå ha litt temperatur på diskusjonene uten at alle begynner å sensurere, la moderatorene ha den oppgaven.

jeg innrømmer glatt at jeg synes det er artig når en Behringer-elskende hifi-kar kommer inn og stiller spørsmål ved (vår) kompetanse og samtidig mener at hifi er på et nivå langt over pro-audio, da tar jeg diskusjonen og tillater meg selv noen gode, generelle karateristikker tilbake. Særlig når vedkommende åpenbart har tilknytning til et firma som åpenlyst livnærer seg på å selge kinesiske kopier av pro-audio-merkevarer og navn blir diskusjonen relevant og til dels interessant.
Det har jo ikke noe med å være venner eller uvenner å gjøre, det går på sak og ikke person og alle bør selvsagt fortsatt være vel forlikte etter at diskusjonen er over.
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Brukeravatar
kleistad
Active Member
Innlegg: 151
Registrert: 20 jul 2007, 00:28
Sted: Alta

Re: Langt inn i helvetes ubrukelig Behringer compressor !!

Legg inn av kleistad »

viktig å krangle litt med naboen ifølge arthur arntsen :)
Kristoffer Leistad
Brukeravatar
Trond
Pro Member
Innlegg: 586
Registrert: 23 jun 2003, 18:21
Sted: Sogndal
Kontakt:

Re: Langt inn i helvetes ubrukelig Behringer compressor !!

Legg inn av Trond »

Eg har no behringer compressor i D racket, at den er ubrukelig: nei, Bra: nei, Grei nok: ja.

Utruleg mykje fokus på utstyret og at det bør koste mest mulig, ikkje veldig bedriftsøkonomisk det nei!

Få jobben gjort, kunden fornøyd?, Publikum fornøyd? Bandet fornøyd? viss ja! Lydmann fornøyd!

Har og forøvrig ein slik Behringer eq sak, som eg bruker på delay, funker det, kunden fornøyd, plublikum fornøyd! Lydmann fornøyd.

Lett å bruke, har eq, comp, delay osv, heilt topp, koster ingenting, virker kvar gong!
Trond Øyre - Øyre Lyd

Less is more
Brukeravatar
kleistad
Active Member
Innlegg: 151
Registrert: 20 jul 2007, 00:28
Sted: Alta

Re: Langt inn i helvetes ubrukelig Behringer compressor !!

Legg inn av kleistad »

vi har noen smårack med behringer comp og gate... funker helt greit! så helt enig med deg der...
Norge er jo et av de verste landene på merkejag. Var i svarige i sommer, og der var det litt mer sånn at hvis det funker så er det bra:)
Kristoffer Leistad
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Re: Langt inn i helvetes ubrukelig Behringer compressor !!

Legg inn av lydonen »

Ja jeg har også Behringer-ting i rackene. Kunne sikkert brukt 8024 som delay eller for den saks skyld noe annet uten at noen hadde merket noe men det finnes bokser som er morsommere å jobbe med.
DAC'ene og den generelle komponentkvaliteten er selvsagt av billigste sort, slik at det låter langt bedre uten boksen i signalveien, men da uten eq og delay ;-)
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Snowboy
Newbie
Innlegg: 8
Registrert: 10 jul 2006, 10:57

Re: Langt inn i helvetes ubrukelig Behringer compressor !!

Legg inn av Snowboy »

jeg må bare få lov å si at jeg syns det er utrolig gøy når det er slike diskusjoner som dette. jeg blir nesten litt gla inni meg når det kommer mail fra admin med at det skjer ting på denne posten :P

lyser opp hverdagen og alt det der;)
And God came down and wiped 160Hz from the face of the earth....

Rune Sundby
Lydteknikker
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Re: Langt inn i helvetes ubrukelig Behringer compressor !!

Legg inn av lydonen »

Ja, Lydforum er jo ikke akkurat stortinget, her kan vi rope i skauen uten at verden stopper å gå rundt av den grunn.
En god, gammel heftig diskusjon er bare bra! la dere underholde, la dere provosere og la dere engasjere!

PEIS PÅ!
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Øyvind
Active Member
Innlegg: 164
Registrert: 12 apr 2007, 14:34
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Langt inn i helvetes ubrukelig Behringer compressor !!

Legg inn av Øyvind »

Snickers-is:
De virker som du har mye teoretisk kunnskap og faget ditt, og du argumenter med en faglig tyngde.
Med "signal flow" mente jeg det samme som lydonen skrev (sitat)"..i Pro-Audio er det en helt annen temperatur på signalgangen, og leketøy faller rett i gjennom". Hva som rent teknisk er feil produksjonsmessig fra mange av disse signalprosessorprodusentene er jeg ikke kompetent til å gjøre rede for. Jeg argumenterer utfra erfaring og subjektiv oppfattelse av lyden. Jeg har selv sammenlignet digital Behringer-EQ (DEQ 2496) i en og samme kirke med full PA med band, kor og solister opp mot både LA audio og DBX 2231. Behringeren kan ikke sammenligne seg når det kommer til å farve det på en god måte. Men at ferdigprosessert, farget lyd som er detaljanalysert om og om igjen fra teknisk side ved produksjon av eks film, gir et helt anderledes utgangspunkt for signalet som kommer til EQ-en i et hifioppsett, har jeg god tro på.
Mvh Øyvind Bjørge
Snickers-is
Active Member
Innlegg: 156
Registrert: 01 mar 2008, 00:41
Sted: Rakkestad
Kontakt:

Re: Langt inn i helvetes ubrukelig Behringer compressor !!

Legg inn av Snickers-is »

Hva skjedde? Nå ble jo plutselig debatten morsom!

Det jeg sa var jo ikke at 8024 var et unikum av en prosessor, men at den ikke tilførte nok negativt til at dyktige trenede ører kunne fastslå at det satt en så rimelig komponent i signalkjeden. Jeg bruker jo ikke DEQX i diverse sammenhenger uten at det har en hensikt.

En litt morsom ting med billig elektronikk, noe man ser både innen hifi og innen pro audio, er at produsentene som lager de største kvantitetene av utstyr har kortest tid fra utviklingsstart til nytt produkt er i butikkhyllene. De fornyer også modellene oftere da utviklingskostnadene utgjør en mindre del av totalkostnadene. Dette medfører at det er lettere for dem å benytte seg av ferske komponenter som i praksis inneholder det som var spesielt for et år eller to siden. Med andre ord, om man er litt selektiv og unngår produkter som har problemer med for eksempel EQ-knotter som knekker osv, så vil man, om man ikke bruker enorme mengder penger på ting, ende opp med svært mye for pengene, og tett opp mot samme ytelser på for eksempel Behringer. Imidlertid har jeg stor forståelse for at brukergrensesnittet på en del ting medfører visse problemer. Mye lydarbeid er i stor grad vanearbeid som gjør at et produkt med fremmed grensesnitt nesten alltid vil virke tungvint.

Jeg må forresten korrigere deg litt her Lydonen:
jeg innrømmer glatt at jeg synes det er artig når en Behringer-elskende hifi-kar kommer inn og stiller spørsmål ved (vår) kompetanse og samtidig mener at hifi er på et nivå langt over pro-audio, da tar jeg diskusjonen og tillater meg selv noen gode, generelle karateristikker tilbake. Særlig når vedkommende åpenbart har tilknytning til et firma som åpenlyst livnærer seg på å selge kinesiske kopier av pro-audio-merkevarer og navn blir diskusjonen relevant og til dels interessant.
Jeg har aldri fremstilt meg selv som Behringer-elsker.
Jeg har argumentert for hvorfor HiFi representerer et høyere teknisk nivå enn pro audio, du har ikke kommet med dine motargumenter.
Jeg har fortrinnsvis livnært meg på utvikling av høyttalere og elektronikk.
Ikke alle produkter som lages i Kina er kopier, og mange av kopiene er ren lisensproduksjon, gjerne hos samme produsent som lager originalen.
MVH
Jørn Rune Kviserud

Hifi og DIY: http://www.midgardaudio.no
Pro audio: http://www.midgardaudio.no/pro
Snickers-is
Active Member
Innlegg: 156
Registrert: 01 mar 2008, 00:41
Sted: Rakkestad
Kontakt:

Re: Langt inn i helvetes ubrukelig Behringer compressor !!

Legg inn av Snickers-is »

Øyvind skrev:Snickers-is:
De virker som du har mye teoretisk kunnskap og faget ditt, og du argumenter med en faglig tyngde.
Med "signal flow" mente jeg det samme som lydonen skrev (sitat)"..i Pro-Audio er det en helt annen temperatur på signalgangen, og leketøy faller rett i gjennom". Hva som rent teknisk er feil produksjonsmessig fra mange av disse signalprosessorprodusentene er jeg ikke kompetent til å gjøre rede for. Jeg argumenterer utfra erfaring og subjektiv oppfattelse av lyden. Jeg har selv sammenlignet digital Behringer-EQ (DEQ 2496) i en og samme kirke med full PA med band, kor og solister opp mot både LA audio og DBX 2231. Behringeren kan ikke sammenligne seg når det kommer til å farve det på en god måte. Men at ferdigprosessert, farget lyd som er detaljanalysert om og om igjen fra teknisk side ved produksjon av eks film, gir et helt anderledes utgangspunkt for signalet som kommer til EQ-en i et hifioppsett, har jeg god tro på.
Jeg vet ikke om dette gjorde meg så mye klokere, men jeg setter pris på at du tar deg tid til å svare.

Lyd er jo ett og samme fenomen enten man kaller det PA eller HiFi. Målsetningen er heller ikke vidt forskjellig selv om det er noen relativt viktige forskjeller, jeg tenker da spesielt på lydtrykk og spredningsmønster. Imidlertid er kravene som stilles til kvaliteten på komponentene i signalveien for PA og HiFi, eller for den saks skyld studio og hjemmekino, i grunnen akkurat de samme dersom det tilnærmet perfekte er målsetningen. Selvsagt skal impedansforholdene stemme, og man må ta hensyn til kabellengder osv, men vi kan si de er de samme på den måten at det skal stemme innen hifi, og det skal stemme innen PA. Men når det gjelder EQ så pleier ikke kablene ut/inn å være så forbasket lange. Om man studerer forskjellene på DBX2231 og DEQ2496 rent teknisk så er det sånn ca 10-0 til Behringer. Imidlertid er de begge på et nivå der det ikke burde være betydelig. Det kunne vært interessant å gjennomført en enkel blindtest i en konkret case der de to er kalibrert så likt man klarer. I selve kalibreringsprosessen ville man antakelig også kunnet avdekke mer konkrete forskjeller som eventuelt gjør det vanskeligere å kalibrere dem helt likt i en gitt situasjon.
MVH
Jørn Rune Kviserud

Hifi og DIY: http://www.midgardaudio.no
Pro audio: http://www.midgardaudio.no/pro
Erling Lothe
Newbie
Innlegg: 7
Registrert: 04 nov 2007, 13:15

Re: Langt inn i helvetes ubrukelig Behringer compressor !!

Legg inn av Erling Lothe »

Snickers-is skrev:Om man studerer forskjellene på DBX2231 og DEQ2496 rent teknisk så er det sånn ca 10-0 til Behringer. Imidlertid er de begge på et nivå der det ikke burde være betydelig. Det kunne vært interessant å gjennomført en enkel blindtest i en konkret case der de to er kalibrert så likt man klarer. I selve kalibreringsprosessen ville man antakelig også kunnet avdekke mer konkrete forskjeller som eventuelt gjør det vanskeligere å kalibrere dem helt likt i en gitt situasjon.
Hvordan kalibrere? Kalibrere de slik at de låter likt eller til det låter rett? Kan tenke meg du trenger mindre tid på DBX'en enn det du gjør med Behringeren. Og når du nå snakker om det rent tekniske kan jeg tenke meg du tenker på alle funksjonene.

Det blir som å sammenligne en KIA mot en Merchedes. Kia'en er en helt funksjonell bil, kjører fram å tilbake og har kansje en masse tøft utstyr til halvparten av prisen. Merchedesen har kansje bare halvparten av utstyret. Mangler klimaanlegg og cdspiller. Hvorfor da velge Merchedesen? Jo! Fordi den har bedre kjøreegenskaper. Har bilen bedre kjøreegenskaper gjør den jobben bedre. Det samma gjelder med lyd. Du skal like lyden du får ut av en EQ slik lyden skal låte. Merchedesen føles ikke plastikk ut. Det er en solid doning og den gjør jobben sin slik den skal uten mye dill.
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Re: Langt inn i helvetes ubrukelig Behringer compressor !!

Legg inn av lydonen »

Snickers-is skrev: Ikke alle produkter som lages i Kina er kopier, og mange av kopiene er ren lisensproduksjon, gjerne hos samme produsent som lager originalen.

-Vet at lisensproduksjon er vanlig i kina, men jeg tror ikke at Venice-kopien dere selger med det tjuvlånte navnet "Spirit King" er noe Midas går god for eller at Ce-anCe LX7 er et produkt som Soundcraft "anerkjenner" på noen måte. Kan du dokumentere at det motsatte er tilfelle skylder jeg ditt firma en unnskyldning, men inntil videre vil jeg påstå dette er piratkopier.
Mener også at plottene som illustrerer amplituden til Beatiser-høyttalerne deres ser ut som om de er knabbet fra Meyersound:
http://www.midgardaudio.no/pro/prod/mini.shtml

igjen, arrester meg om jeg tar feil.
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Svar