Langt inn i helvetes ubrukelig Behringer compressor !!

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
Atle Aamodt
Active Member
Innlegg: 206
Registrert: 13 jul 2004, 18:09

Legg inn av Atle Aamodt »

John Idar Bakke skrev:Hei Atle. Det er nok den gode gamle Autocom du har vært borti. Ja, jeg skal være enig med deg i at den ikke låter helt kule, men du kan jo også ha vært så heldig å komme borti en gammal boks?.. Første gangen jeg brukte disse compene var i -96, og etter min mening da, funka de helt greit. Men etter som årene gikk og de tørka mer og mer ut, så ble lydkvaliteten i dem veldig forringet. Ingenting varer evig vett du. Så det er kanskje en ide å sjekke alderen på tinga før vi slakter dem nord og ned her på forum..
Vel, det er litt pussig at f.eks Urei, Altec og Teletronic fremdeles fungerer etter 30-40år. Men jeg burde jo ha visst at Behringer produkter har datostempel ;-)
Atle Aamodt
Brukeravatar
John Idar Bakke
Pro Member
Innlegg: 391
Registrert: 10 jun 2003, 12:52
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av John Idar Bakke »

Tror ikke jeg har jobbet med de nevnte produkt. Men så ble jo ting bygget for å vare før i tiden, og på de nevnte produktene ble det vel sikkert ikke spart på komponentene heller. Nå til dags kan det jo virke som om at ting skal funke akkurat lenge nok til at noe nytt og kulere kommer på markedet. Ref mobilmarkedet. Nå er det heldigvis ikke så mye slik i bransjen vår.
Hvorfor skal alle på død og liv være så Jævlig anonyme her!? Tørr dere ikke stå for meningene deres? (Det holder ikke med bare fornavn...!!!)


Sjekk http://www.johnib.no
Brukeravatar
Eivind Steinholm
Active Member
Innlegg: 219
Registrert: 13 mai 2004, 18:57
Sted: Tromsø

Tørker ut!

Legg inn av Eivind Steinholm »

Skal ikke forsvare Behringer altfor sterkt, da jeg ikke er noen kjempefææn av dette varemerket, jeg heller. Men jeg støtter de som heller vil ha noen kanaler Behringer-kompresjon tilgjengelig, istedetfor ikkeno!
Har også prøvd to versjoner av den gamle Autocom'en. Både gammel, og jævli gammel. Her må jeg si at den eldste låter helt klart best. Noe som igjen beviser at de gamle er eldst, ogsåvidere.... Hehe!

(Men dere får meg ikke til å si at denne jævli gamle Autocom'en låter like bra som Drawmer, eller DBX 160!!)

Når det gjelder holdbarhet for elektronikkprodukter vil jeg bare nevne at kondensatorer av elektrolytt-typen tørker ut med årene. Alt etter type, fabrikat, temperatur osv, vil nok tidsfaktoren variere noe, men ikke bli overrasket om de har endret verdi opp mot 20-25% i løpet av 10 år.
Dette vil selvfølgelig endre hvordan produktet oppfører seg igjen, uavhengig om det heter Behringer eller DBX eller Demeter....

Så om man har et gammelt produkt man er glad i, kan det jo være lurt å skifte ut enkelte slitedeler.

Noe å tenke på? 8)
Mvh
Eivind Steinholm
Knottpøbel
E-mail: eivind@steinholm.com
Web: http://www.steinholm.com
MySpace: http://www.myspace.com/eivindsteinholm
Snowboy
Newbie
Innlegg: 8
Registrert: 10 jul 2006, 10:57

Re: Langt inn i helvetes ubrukelig Behringer compressor !!

Legg inn av Snowboy »

JEg var bare inne og surfet litt rundt for å se om det var noe spennende i forumet, uten at det egentlig er vesentlig....

Men jeg ville bare si at jeg mener de gode gamle behringer produktene, De det står produsert i West Germany og ikke maid in taiwanako eller no. De funker ganske bra asså....

Mener å huske noen av de gamle gatene og kompressorene som var svarte med rød skrift på var ganske kule... noen andre som har vært borti disse?

ellers er det vel lite diskant i subbene her.....?
And God came down and wiped 160Hz from the face of the earth....

Rune Sundby
Lydteknikker
Even N.B.
Active Member
Innlegg: 171
Registrert: 03 apr 2007, 01:07
Sted: Oslo

Re: Langt inn i helvetes ubrukelig Behringer compressor !!

Legg inn av Even N.B. »

Jeg har testa en av de dobble compressoren til behringer og må si at jeg ble litt skuffa når jeg testa den.
Den vrengte lyden en del, men etter å skrudd og knota litt så ble lyden ikke så ille i forhold til når den ikke
var kobla inn i annlegget.
Også fikk jeg en sånn fin oh HØY poppelyd i høytalerene når jeg trykka inn [SC MON] knappen.
Så det er ikke det beste jeg har testa!
Even N. Boberg
Servicetekniker / lampetgeneral

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
Brukeravatar
Dag Blix
Active Member
Innlegg: 210
Registrert: 09 nov 2006, 21:51
Sted: Veitvet Oslo

Re: Langt inn i helvetes ubrukelig Behringer compressor !!

Legg inn av Dag Blix »

Denne diskusjonen her koker jo ned til hvorvidt man liker eller ikke liker produktene.
SOm en nevnte tidligere---du får hva du BETALER for.
Syns ikke at man kan ta sammenlikninger mellom de fancymerkene dere har brukt
og disse budsjettproduktene fra behringer. De er ment til et FORMÅL og det er å være
prisgunstige. Jeg syns de er flotte for små budsjetter-de muliggjør ting nå som ville
vær meget vanskelig uten.
Jeg fikk mye bil for pengene da jeg kjøpte min Nissan dePrimera, men jeg sitter ikke her
og klager over at den ikke er like fet som en alfa romeo eller noe annet fancy merke jeg
har hørt om.
Men å blande en Neumann med en behringer er som å fore 99oktan ellerno på primeran min,
det er fortsatt en billigbil fra et billigmerke som bare klarer det den var ment for og liker man
ikke det burde man kjøpe noe som passer bedre sammen. Har man ikke noe valg så skjønner
jeg at det kan være frustrerende ja, dont get me wrong, jeg bruker heller ikke behringer
så fremt jeg kan unngå det-men mest pga at jeg vet det ikke er laget for pro-lyd.

Det er definitivt bedre med en behringercomp til stede enn ingenting annet. Man kan jo hvertfall
dra litt topper av skrikende punkband fra flisa he he.
Liten teknisk detalj-alle kompressorer tåler ikke like mye V på inngangen sin og kan slite hvis
inngangen går i metning-det er ikke akkurat rør involvert her så da blir det chop chop.

Dette her med at elektrolyttene lissom tørker ut etter noen få år med sporadisk drift skulle
jeg likt å se dokumentasjon på. Det ER elektronikk og jeg vet at ting endrer seg, men
da hadde det vært kult å kunne lest et sted om hva man kan forvente seg. Har hørt mange
snakke om at effekter suser og slikt pga uttørking, men da har ofte både kabler og strømtilførsel
vært montert der like lenge som boksen selv og til da er det flere ting som kan ha gått føyken.
Uannsett så er det mulig å reparere dette, for hvis det ER faktum at de støyer pga innmat så er dere
ikke de første som opplever det, og fabrikanten kan garantert fikse biffen.

Noen som har eksempler på støyende enheter? det hadde vært gøy å høre om det. det er jo surt å legge
så mye penger i noe med datostempling!
Danmon Norge AS

ingeniør - teknisk avd

Queen fan.
toraabe

Re: Langt inn i helvetes ubrukelig Behringer compressor !!

Legg inn av toraabe »

Behringer bruker jeg kun på vokal hvis jeg ikke har noe annet tilgjengelig.
Den gamle autocom saken pleier å slutte å funke etterhvert rett og slett pga elendig byggekvalitet,
De nyere er litt bedre men ikke mye.
Noe jeg imidlertid stort sett alltid bruker på trommer og bass er Alesis 3630
De svikter aldri. Kjøpte de brukt for en billig penge. Har 3 stk og du får kanonlyd med de.
Lette å jobbe med er de også...
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold
Innlegg: 1208
Registrert: 07 mar 2004, 16:03

Re: Langt inn i helvetes ubrukelig Behringer compressor !!

Legg inn av Helge A. Bentsen »

Hvis du hører på Daft Punk så er jo hele soundet deres basert rundt en Alesis 3630.
Brukeravatar
Dag Blix
Active Member
Innlegg: 210
Registrert: 09 nov 2006, 21:51
Sted: Veitvet Oslo

Re: Langt inn i helvetes ubrukelig Behringer compressor !!

Legg inn av Dag Blix »

Helge A. Bentsen skrev:Hvis du hører på Daft Punk så er jo hele soundet deres basert rundt en Alesis 3630.

Hva mener du med dette Helge? At sounden deres er basert på hva boksen gjør med musikken, ikke musikken som går inn i boksen? Du pleier vanligvis å ha rett i det du sier så jeg betviler det ikke, jeg bare reagerte på hvor motsatt tankegang det er i forhold til vanlig studioproduksjon. Forklar for en som ikke vet opp og ned på en synth...
Danmon Norge AS

ingeniør - teknisk avd

Queen fan.
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Re: Langt inn i helvetes ubrukelig Behringer compressor !!

Legg inn av Joachim »

Dag Blix skrev:
Helge A. Bentsen skrev:Hvis du hører på Daft Punk så er jo hele soundet deres basert rundt en Alesis 3630.

Hva mener du med dette Helge? At sounden deres er basert på hva boksen gjør med musikken, ikke musikken som går inn i boksen? Du pleier vanligvis å ha rett i det du sier så jeg betviler det ikke, jeg bare reagerte på hvor motsatt tankegang det er i forhold til vanlig studioproduksjon. Forklar for en som ikke vet opp og ned på en synth...
Nå er det vel litt mer enn en Behringerboks som er resultatet av demses lyd.
Mvh
Joachim Venberget
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Re: Langt inn i helvetes ubrukelig Behringer compressor !!

Legg inn av lydonen »

Joachim skrev:
Dag Blix skrev:
Helge A. Bentsen skrev:Hvis du hører på Daft Punk så er jo hele soundet deres basert rundt en Alesis 3630.

Hva mener du med dette Helge? At sounden deres er basert på hva boksen gjør med musikken, ikke musikken som går inn i boksen? Du pleier vanligvis å ha rett i det du sier så jeg betviler det ikke, jeg bare reagerte på hvor motsatt tankegang det er i forhold til vanlig studioproduksjon. Forklar for en som ikke vet opp og ned på en synth...
Nå er det vel litt mer enn en Behringerboks som er resultatet av demses lyd.
ja for de har jo både spilt og sunget..
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Re: Langt inn i helvetes ubrukelig Behringer compressor !!

Legg inn av Joachim »

Ja og du spiller jo ikke inn på en Behringer boks eller ? :?
Mvh
Joachim Venberget
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold
Innlegg: 1208
Registrert: 07 mar 2004, 16:03

Re: Langt inn i helvetes ubrukelig Behringer compressor !!

Legg inn av Helge A. Bentsen »

Soundet til Daft Punk er sterkt inspirert av amerikansk fm-lyd, dvs. ekstrem kompresjon med pumping i lyden. De lager den effekten ved å kjøre bass og trommesamples igjennom en Alesis 3630, gjerne med sidechain sånn at hver gang basstrommesamplet blir fyra av, så dempes alt anna av lyd i bassområdet. Det skaper en sinnsykt herlig pumping i lyden som gjør det komplett umulig å sitte i ro, du må opp og danse.
Brukeravatar
Dag Blix
Active Member
Innlegg: 210
Registrert: 09 nov 2006, 21:51
Sted: Veitvet Oslo

Re: Langt inn i helvetes ubrukelig Behringer compressor !!

Legg inn av Dag Blix »

Helge A. Bentsen skrev:Soundet til Daft Punk er sterkt inspirert av amerikansk fm-lyd, dvs. ekstrem kompresjon med pumping i lyden. De lager den effekten ved å kjøre bass og trommesamples igjennom en Alesis 3630, gjerne med sidechain sånn at hver gang basstrommesamplet blir fyra av, så dempes alt anna av lyd i bassområdet. Det skaper en sinnsykt herlig pumping i lyden som gjør det komplett umulig å sitte i ro, du må opp og danse.
Jeg skjønner hva du mener, utrolig kult da! Det er ikke mange som tør å herje slik med produksjonen sin.
Dessuten har jeg sett deg danse med 4,67 i promille og det er et syns som har preget hverdagen min i år etterpå- uforglemmelig!

Hvem jobber du for nå helge?
Danmon Norge AS

ingeniør - teknisk avd

Queen fan.
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold
Innlegg: 1208
Registrert: 07 mar 2004, 16:03

Re: Langt inn i helvetes ubrukelig Behringer compressor !!

Legg inn av Helge A. Bentsen »

4.67? Må ha vært på den tia vi handla brennvin i plastflasker og jeg satte vin på badet....

Jeg er en potet, raser rundt overalt. Jobber som tekniker, servicemann og er produsent på et radioprogram.
Svar