Langt inn i helvetes ubrukelig Behringer compressor !!

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
Snickers-is
Active Member
Innlegg: 156
Registrert: 01 mar 2008, 00:41
Sted: Rakkestad
Kontakt:

Re: Langt inn i helvetes ubrukelig Behringer compressor !!

Legg inn av Snickers-is »

Hans A. Moen skrev:10"PA som brukes under 100Hz?.. skeptisk..
Hva er det du egentlig prøver å forklare? Det er veldig mye ord men jeg klarer ikke helt å gripe poenget.
Når en produsent oppgir 50-18000Hz og 128dB så skal jo det i prinsippet bety at den skal klare 128dB ved 50Hz? I hvertfall innenfor toleransene på eksempelvis +/- 3dB? Det var en som spurte hvorfor 126dB SPL var maks på 2x12" ved 60Hz når en 10" fra RCF klarte 128dB iflg databladet.
Hans A. Moen skrev:Det er et smalt spekter over høyttalere hvor du kan beregne max SPL med areal og X-max.
For 95% av alle høyttalere vil maks SPL begrenses av slaglengden om de brukes ned til Fb. Brukes de høyere opp kan man beregne slagnegnden ved avrullingsfrekvensen. Om denne ikke overskrides før man når maks effekt vil effekten være den begrensende parameteren.
Hans A. Moen skrev:Stort sett alle mord på PA elementer er gjort termisk og ikke ved å overskride x-max/x-damage. Dette gjelder flesteparten av MF/HF design.
Opphengsskader, lisseskader, membranskader, bobbinsvikt, limskader og mekaniske viklingsskader er jo også temmelig vanlige. Alle disse kan komme som følge av for lang slaglengde. Veldig ofte skyldes termisk overbelastning av diskanter at forsterkeren jobber langt over evne.
Hans A. Moen skrev:Hæ?
Ja, sånn går det når du hører for mye på alt for høy og forvrengt lyd :D
Hans A. Moen skrev:En hornkasse er nesten like omnidireksjonell som en vanlig bassrefleks kasse.
Igjen, det kommer an på frekvens og hornåpning. Når den er omnidireksjonell er det ikke en hornkasse.
Hans A. Moen skrev:Et horn brukes ikke alene. det vil slite med å levere noe trykk under 50Hz pga størrelsen på hornåpningen og hornlengden.
men i stack på 4+ begynner ting å skje. Desto flere kasser i en cluster, desto større hornåpning, desto lavere går de.
Ja, som jeg også skrev i mitt innlegg. I Gaia består midbasshornet av 2 moduler som jobber sammen.
Hans A. Moen skrev:Hornet diskriminerer de harmoniske overtonene også, noe som resulterer i en bass med mye mindre forvrengning.
Det er ikke helt korrekt. Hornet vil gi en kamfiltereffekt som følger det harmoniske mønsteret. De frekvensene hornet forsterker mest vil følges av harmoniske ordner som også forsterkes tilsvarende ekstra av hornet. Forsøk med en simulering så ser du.
Hans A. Moen skrev:Du vil ALDRI klare å oppnå den samme effektiviteten ved å erstatte hele greia av en refleks vegg, Hornkasser er overlegent effektive. Unntaket fra regelen er 1 vs 1.
Hva begrunner du dette med?
MVH
Jørn Rune Kviserud

Hifi og DIY: http://www.midgardaudio.no
Pro audio: http://www.midgardaudio.no/pro
Hans A. Moen
Active Member
Innlegg: 270
Registrert: 01 mar 2008, 02:32
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Langt inn i helvetes ubrukelig Behringer compressor !!

Legg inn av Hans A. Moen »

Snickers-is skrev:
Hans A. Moen skrev:En hornkasse er nesten like omnidireksjonell som en vanlig bassrefleks kasse.
Igjen, det kommer an på frekvens og hornåpning. Når den er omnidireksjonell er det ikke en hornkasse.
Vi snakket om bass. Ikke MF og HF. OK. imnidireksjonell var kanskje litt hardt og ta i. Men er ingen 30° spredning på en sub akkurat.
Snickers-is skrev:
Hans A. Moen skrev:Du vil ALDRI klare å oppnå den samme effektiviteten ved å erstatte hele greia av en refleks vegg, Hornkasser er overlegent effektive. Unntaket fra regelen er 1 vs 1.
Hva begrunner du dette med?
Dette tror jeg da virkelig ikke jeg har behov for å utdype videre?


Blir sikker flama og smekka av administrator så det holder for dette, men!

Jeg orker ikke å diskutere mer med deg Snickers-is. Har alltid hatt stor respekt for din kunnskap levert på AVforum igjennom flere år. Men på dette forumet synes jeg du har utvist en utrolig arrogant holdning fra første post, og du behandler alle andre som de er idioter. Jeg forventet ikke dette av deg og er personlig skuffet.
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Re: Langt inn i helvetes ubrukelig Behringer compressor !!

Legg inn av lydonen »

Hans A. Moen skrev: Jeg orker ikke å diskutere mer med deg Snickers-is. Har alltid hatt stor respekt for din kunnskap levert på AVforum igjennom flere år. Men på dette forumet synes jeg du har utvist en utrolig arrogant holdning fra første post, og du behandler alle andre som de er idioter. Jeg forventet ikke dette av deg og er personlig skuffet.
Ikke tvil om at Snickers har kunnskapen, men de fleste som poster her inne har stor erfaring og kunnskap om anvendt teknikk i praksis, og for de fleste av oss er teori og måling noe vi holder lite på med. Vi som har brukt Behringer digitale produkter live vet at de ikke holder mål, og når Snickers fastholder at det er vår kunnskap det er noe galt med og ikke produktet blir det gnissninger.
Vi som har skrudd mye musikk live vet også at det er ufattelig langt mellom teori og praksis, vi vet at det er utrolig forskjell på forsterkere med nærmest identiske data og vi vet at en måling og et datablad ofte forteller svært lite om et produkt når det kommer til anvendt bruk.

Greit nok at folk har forskjellig oppfattelse av ting, og jeg har forsåvidt gått hardt ut, noe jeg er i min fulle rett til. men jeg har holdt meg til sak og ikke person, mens Snickers og også Blix har henfalt til personkarakteristikker, stigmatisering av oss som gruppe og sist men ikke minst utnevnelsen av "forumtroll" rettet mot ikke navngitte men sannsynligvis meget meritterte medlemmer av dette forum.
Når man synker til et slikt nivå har man tapt, og bør vurdere sine uttalelser og eventuelt sitt medlemsskap her.
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Snickers-is
Active Member
Innlegg: 156
Registrert: 01 mar 2008, 00:41
Sted: Rakkestad
Kontakt:

Re: Langt inn i helvetes ubrukelig Behringer compressor !!

Legg inn av Snickers-is »

An Internet troll, or simply troll in Internet slang, is someone who posts controversial and usually irrelevant or off-topic messages in an online community, such as an online discussion forum, with the intention of baiting other users into an emotional response[1] or to generally disrupt normal on-topic discussion.[2]
http://en.wikipedia.org/wiki/Forum_troll
MVH
Jørn Rune Kviserud

Hifi og DIY: http://www.midgardaudio.no
Pro audio: http://www.midgardaudio.no/pro
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Re: Re:

Legg inn av lydonen »

Snickers-is skrev: 8024 har jeg en rekke ganger gjemt i signalkjeden på svært dyre hifi-oppsett. Vi snakker da om et nivå som ikke eksisterer i PA-verdenen, så jeg forstår ikke helt hvorfor den skulle gjøre noe mer skade i et PA-oppsett. Kan det ikke simpelt hen bare dreie seg om at ikke alle brukerne er like kompetente?
Did anyone swallow the bait? Apparently..
Dette var stedet der denne diskusjonen dro vestover. Her er både en avsporing i form av å forklare nivået i hifi-verdenen som høyere enn i pro-audio, og også en ansporing til emosjonelle utbrudd ved å stille spørsmålstegn ved kompetansen til pro-meingheten.

m.a.o. en fullgod utøvelse av trolle-praksis som forklart av wikipedia.
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Snickers-is
Active Member
Innlegg: 156
Registrert: 01 mar 2008, 00:41
Sted: Rakkestad
Kontakt:

Re: Langt inn i helvetes ubrukelig Behringer compressor !!

Legg inn av Snickers-is »

Jeg har ettertrykkelig forklart at det er snakk om teknisk nivå på utstyret og ikke nivå på brukerne. Jeg har heller ikke påstått at hifibrukerne er mer kompetente enn pa-brukerne, men nå er det vel heller ikke slik at bibelen er skrevet for at fanden skal lese den.
MVH
Jørn Rune Kviserud

Hifi og DIY: http://www.midgardaudio.no
Pro audio: http://www.midgardaudio.no/pro
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Re: Langt inn i helvetes ubrukelig Behringer compressor !!

Legg inn av lydonen »

da foreslår jeg at vi setter punktum her.
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Snickers-is
Active Member
Innlegg: 156
Registrert: 01 mar 2008, 00:41
Sted: Rakkestad
Kontakt:

Re: Langt inn i helvetes ubrukelig Behringer compressor !!

Legg inn av Snickers-is »

Et utmerket forslag jeg gjerne henger meg på.

*shaking hands*
MVH
Jørn Rune Kviserud

Hifi og DIY: http://www.midgardaudio.no
Pro audio: http://www.midgardaudio.no/pro
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Re: Langt inn i helvetes ubrukelig Behringer compressor !!

Legg inn av lydonen »

takk for kampen :)
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Re: Langt inn i helvetes ubrukelig Behringer compressor !!

Legg inn av Joachim »

lydonen skrev:takk for kampen :)
Hvem kamp??
Mvh
Joachim Venberget
Hans A. Moen
Active Member
Innlegg: 270
Registrert: 01 mar 2008, 02:32
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Langt inn i helvetes ubrukelig Behringer compressor !!

Legg inn av Hans A. Moen »

Joachim skrev:
lydonen skrev:takk for kampen :)
Hvem kamp??
Don't go there!
Don't even think about it!

:D
toraabe

Re: Langt inn i helvetes ubrukelig Behringer compressor !!

Legg inn av toraabe »

lydonen skrev:
Frode Trondahl skrev:Produkter som er mer enn 10 år gamle er fult lovlig å kopiere. Da patenten gjelder kun 10år.

Eneste krav er at mann skriver på produktet hvor det er designet.

Derfor står det f.eks på Mito 2x18 suben, "designed in Italy" bakpå da det er Outline sin gamle topsub.
Interessant.. Står det noe lignende bak på Spirit miksere tro, eller foregår kinakopiering på en annerledes måte? Ser jo at de kopierer ting som f.eks Martin movingheads som det neppe er 10 år gamle design på. Og alt annet blir jo kopiert helt åpenlyst også.

Se på Behringer sin MX 8000 som er en stort sett direkte kopi av Mackie 24•8 mikseren
Det ble jo rettsak her og det endte med at Behringer behynte å lage MX9000 istedet.

Har endel konserter på den mikseren (8000) og tja hva skal man si eq som faser ut ved endringer og det skje mye rart. Brum sus og generelt dårlig byggekvalitet er vel den generelle dommen over den mikseren . OG preampene sprekker med sprak så det holder hvis en er litt slem med kjeften...

Den har havnet på øvingslokalet... Der kan den stå å gjøre jobben sin retsen av sitt liv.
toraabe

Re: Langt inn i helvetes ubrukelig Behringer compressor !!

Legg inn av toraabe »

lydonen skrev:
Hans A. Moen skrev: Jeg orker ikke å diskutere mer med deg Snickers-is. Har alltid hatt stor respekt for din kunnskap levert på AVforum igjennom flere år. Men på dette forumet synes jeg du har utvist en utrolig arrogant holdning fra første post, og du behandler alle andre som de er idioter. Jeg forventet ikke dette av deg og er personlig skuffet.
Ikke tvil om at Snickers har kunnskapen, men de fleste som poster her inne har stor erfaring og kunnskap om anvendt teknikk i praksis, og for de fleste av oss er teori og måling noe vi holder lite på med. Vi som har brukt Behringer digitale produkter live vet at de ikke holder mål, og når Snickers fastholder at det er vår kunnskap det er noe galt med og ikke produktet blir det gnissninger.
Vi som har skrudd mye musikk live vet også at det er ufattelig langt mellom teori og praksis, vi vet at det er utrolig forskjell på forsterkere med nærmest identiske data og vi vet at en måling og et datablad ofte forteller svært lite om et produkt når det kommer til anvendt bruk.

Greit nok at folk har forskjellig oppfattelse av ting, og jeg har forsåvidt gått hardt ut, noe jeg er i min fulle rett til. men jeg har holdt meg til sak og ikke person, mens Snickers og også Blix har henfalt til personkarakteristikker, stigmatisering av oss som gruppe og sist men ikke minst utnevnelsen av "forumtroll" rettet mot ikke navngitte men sannsynligvis meget meritterte medlemmer av dette forum.
Når man synker til et slikt nivå har man tapt, og bør vurdere sine uttalelser og eventuelt sitt medlemsskap her.

Som tidligere sagt om behringer så brukes dette kun ved den ytterste nød. Støy og annet kommer inn og det bare låter mye mere rævva for å si det sånn. For ikke å snakke om Behringer sine Di bokser.. Sprekker opp og gjør all slags ugang.... HAr selv brukt denne 8024 boksen i 5 min nappa den ut og alt låt bedre med en gang.. så SNickers sine preferanser er meg meget spesielle. Som et råd til snickers bør han da heller kanskje gå til inkjøp av en DBX processor som f.eks 260 som er et treveis aktivt delefilter filter som låter godt. Og at snickers da kanskje kan begynne å eksprimentere med aktiv deling på sine stuehøyttalere i sin HIFI verden..

Jeg har selv prøvd med aktiv deling på noen hjemmehøyttalere en gang og det låt overraskende mye bedre .......
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Innlegg: 1119
Registrert: 28 nov 2003, 17:52
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Re: Langt inn i helvetes ubrukelig Behringer compressor !!

Legg inn av Frode Trondahl »

Synes det er på tide å minne folk på, hva denne diskusjonen begynte med :lol: :lol: :lol:
Atle Aamodt skrev:Har hatt det absolutte ubehag av å prøve noen (muligens eldre) Behringer 2 kanals compressorer med threshold, autoknapp/easy, ratio og output gain. Aner ikke hva de hette, men det er uten tvil det jævligste produkt jeg noensinne har koblet inn på f.eks vokal. Jeg ville kalt et slikt produkt Behringer Auto Mud Deluxe. Eller "Hvordan ødelegge et godt signal fra Neumann KMS-105". Jeg finner ikke ord for hvor jævlig dette produktet er. Er ikke sikker på om det norkse vokabular har ord som kan uttrykke hva jeg egentlig mener om denne møkkaboksen. Tror jeg kanskje må kjøpe en for å knuse den. Det er ikke ofte jeg føler fysisk ubehag ved kontakt med apparater, men det skjedde i dag. Måtte bare dele dette med noen. Hvorfor må noen på død og liv produsere og selge denne dritten ?
Mvh
Frode Trondahl
Lydtekniker / Prosjektleder

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
toraabe

Re: Langt inn i helvetes ubrukelig Behringer compressor !!

Legg inn av toraabe »

Frode Trondahl skrev:Synes det er på tide å minne folk på, hva denne diskusjonen begynte med :lol: :lol: :lol:
Atle Aamodt skrev:Har hatt det absolutte ubehag av å prøve noen (muligens eldre) Behringer 2 kanals compressorer med threshold, autoknapp/easy, ratio og output gain. Aner ikke hva de hette, men det er uten tvil det jævligste produkt jeg noensinne har koblet inn på f.eks vokal. Jeg ville kalt et slikt produkt Behringer Auto Mud Deluxe. Eller "Hvordan ødelegge et godt signal fra Neumann KMS-105". Jeg finner ikke ord for hvor jævlig dette produktet er. Er ikke sikker på om det norkse vokabular har ord som kan uttrykke hva jeg egentlig mener om denne møkkaboksen. Tror jeg kanskje må kjøpe en for å knuse den. Det er ikke ofte jeg føler fysisk ubehag ved kontakt med apparater, men det skjedde i dag. Måtte bare dele dette med noen. Hvorfor må noen på død og liv produsere og selge denne dritten ?

Den har jeg selv brukt 1 gang og det ble med den ene gangen
Autocom eller hva boksen heter.
Man kan bruke den til å ødelegge lydeb hvis man vil ha det som kommer ut av den.
Ellers er den totalt ubrukelig. Potmeterne er rævva. lyden er rævva og enda værre. støyen ......

For meg høres det ut som om høyttalerne var stappa fulle av vatt eller ørevoks ..........
Ut med pluggen da ble de fint igjen...:)

Jeg har ett råd.. Kast den ;)
Svar