Kan noen hjelpe meg å knekke denne nøtta? Yamaha DM 2000

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
kristianjohnsen
Active Member
Innlegg: 254
Registrert: 03 okt 2008, 00:24
Kontakt:

Kan noen hjelpe meg å knekke denne nøtta? Yamaha DM 2000

Legg inn av kristianjohnsen »

Hei håper noen har noen lure triks i ermet de kan hjelpe meg med!

Er det noen mulighet for å route en direkteutgang eller en insert-utgang fra en inngangskanal inn i inngangen til en annen kanal på enten Yamaha DM 2000 eller et annet Yamahabord?

Så langt har jeg funnet to muligheter som begge er litt "dumme":

1). Route direkte ut/insert ut på en kanal til for eksempel utgang 1 på et ADATkort hvor jeg enkelt og greit har koplet sammen inngangen og utgangen med en kort Toslink-kabel. Inngang 1 på dette kortet har jeg da assignet tilbake inn til en annen inngangskanal. Dette brenner opp en ADAT inn/utgang så lite ideelt av den grunn.

2). Inserte en effektprosessor på kanalen jeg ønsker å hente signal ut fra. Denne prosessoren settes så i "bypass" og utgangen routes ut av insert in på opprinnelig kanal men routes inn i inngangen på kanalen jeg ønsker å ha signalet inn i. Dette holder signalet fysisk innenfor mikseren, men brenner opp en effektprosessor.

DM 2000 har noen underlige cascade-tilkoplinger jeg alkdri har sett før og aldri kommer til å bruke, kunne jeg ha funnet på noen liknende som med ADAT-kortet ved å benytte disse cascade-tilkoplingene? Tror ikke jeg får routet insert ut/direkte ut til cascade-bussen, uansett, men...

Andre forslag? Det beste hadde vært om jeg klarte å route dette internt i mikseren så kunne jeg lagret det i en minneplass i patch-biblioteket.
hkh
Active Member
Innlegg: 110
Registrert: 11 jun 2007, 00:30
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Kan noen hjelpe meg å knekke denne nøtta? Yamaha DM 200

Legg inn av hkh »

Er det splitting du er ute etter? kan du ikke bare velge samme inngang på to striper?
Håkon Holmås
kristianjohnsen
Active Member
Innlegg: 254
Registrert: 03 okt 2008, 00:24
Kontakt:

Re: Kan noen hjelpe meg å knekke denne nøtta? Yamaha DM 200

Legg inn av kristianjohnsen »

hkh skrev:Er det splitting du er ute etter? kan du ikke bare velge samme inngang på to striper?
Håkon.

Takk for inspill, men det du foreslår vil ikke fungere. Jeg er ute etter å route et signal post EQ fra en kanal inn i inngangen til en annen.
hkh
Active Member
Innlegg: 110
Registrert: 11 jun 2007, 00:30
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Kan noen hjelpe meg å knekke denne nøtta? Yamaha DM 200

Legg inn av hkh »

Tror de 2 alternativene dine er eneste måten å gjøre det på

Hvorfor må du gjøre dette?
Håkon Holmås
kristianjohnsen
Active Member
Innlegg: 254
Registrert: 03 okt 2008, 00:24
Kontakt:

Re: Kan noen hjelpe meg å knekke denne nøtta? Yamaha DM 200

Legg inn av kristianjohnsen »

hkh skrev:Tror de 2 alternativene dine er eneste måten å gjøre det på

Hvorfor må du gjøre dette?
Gate key DM 2000.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Svar