Hva ville dere ha kjøpt ?
En strøken brukt 01V / 01v-96 til en billig penge eller en ny Phonic Summit 16 http://www.youtube.com/watch?v=poXOBCgqjrc
Det jeg vet er at byggekvaliteten på Yamaha sine miksere er veldig god ...
Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen
Geir Bjerkaas skrev:Jeg ville kjøpt en Presonus Studiolive 16-4-2. http://www.presonus.com/products/Detail ... oductId=52.
toraabe skrev:Årsaken at jeg startet tråden er å høre hva folk synes om at det er endel steder som har en mikser... that's it, uten noe mer + kanskje en ræva klang eller noe.. Siden det da er greit å ha en digital liten kjapp ok mikser med alt innebygd til jobber der det er uaktuelt å dra med seg en masse greier ..... Fint til småjobber osv .. der kravene ikke er så store ...
OG hva dere ville ha brukt og gjort...
Glenn Andre Carlsen skrev:Visste ikke at Behringer hadde noe digitalt en gang jeg.
Skal være enig med et av de første innleggene her. Jeg vil tørre og påstå at O1v er noe jeg ville satset på, om du skal ha en liten mikser med mange muligheter.
Denne koster deg rundt 20 000 ny, litt usikker på prisen.
Enkelt og grei, og budsjettvennlig.
Helge A. Bentsen skrev:Jeg hadde kjøpt en god, analog mikser og brukt det jeg har av effekter og inserts fra før av, etter behov. Eneste fordelen med å gå digitalt er at det er litt mindre å drasse på og du har recall, men det låter ikke bra før du går alt for høyt i pris til å kunne forsvare det på småjobber.
quote="Ole Hansen"]
Har en kompis som prøvde Presonus og mener å huske at han ikke ble overbevist.
Ole Hansen skrev:Helt uenig. Finnes flere fordeler med digitalt enn mindre å drasse på og recall.
Min påstand er at feks 01V96 låter minst like bra som mange analogmiksere som koster mere.
Helge A. Bentsen skrev:Ole Hansen skrev:Helt uenig. Finnes flere fordeler med digitalt enn mindre å drasse på og recall.
Min påstand er at feks 01V96 låter minst like bra som mange analogmiksere som koster mere.
Personlig foretrekker jeg Yamaha sin MG-serie foran 01V/01V96. Jeg syns 01V og Soundcraft Spirit LX7-II er i samme kvalitetsklasse, det låter ikke pent i mine ører.
Jeg mener at LS9 er nedre grense for akseptabel lydkvalitet i digitale miksere, men selv der foretrekker jeg en GL2800/GB8 eller lignende hvis jeg kan velge.
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest