Soundcraft Si Compact

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Tom M
Newbie
Innlegg: 19
Registrert: 20 nov 2005, 13:29
Sted: Bardu
Kontakt:

Re: Soundcraft Si Compact

Legg inn av Tom M »

Synes Ole har truffet bra med beskrivelsen av Vi1, jeg har de samme erfaringene.
Har gjort endel kor konserter i det siste, og fått tilbakemelding fra kormedlemmer at de synes konsertsalene låter mye bedre i år, og at det har vært mye bedre for dem å synge der. Lexicon klangene i Vi1 låter veldig bra.

Tror en investering i Vi1 er bedre enn å kjøpe en Si Compact, så lenge du har en LS9. LS9 og Si Compact er trolig i samme klasse, mens Vi1 er flere hakk over til en veldig god pris.
Mvh

Tom Meyer
Ole Hansen
Pro Member
Innlegg: 423
Registrert: 18 apr 2008, 13:26
Sted: Kvinesdal

Re: Soundcraft Si Compact

Legg inn av Ole Hansen »

Øyvind skrev:Også må vi jo ikke glemme Soundcraft sin diamant Vi1, der situasjonen er etter hva jeg forstår slik at de ligger langt på etterskudd i forhold til bestillingene.
Lydrommet melder 1. desember på nettet at etterslepet på Vi1 er borte og at alle 22 bestilte miksere er levert. Nye miksere er på vei inn står det å lese på lydrommet.no.

Hadde gjestetekniker på Vi1 i går samtidig som jeg brukte M7CL selv på en annen jobb. Fikk bra tilbakemeldinger på Vi1.
Samtidig oppdaget jeg hvor lite oversikt jeg har på M7CL. Skal jeg se hvor mye hver enkelt kanal blir komprimert må jeg til å trykke. Samme med lo-cut, phantom, auxsends, panorering, paring, eq etc. På Vi1 ligger denne informasjonen åpen uten eventuelt å måtte trykke noe annet enn mellom lagene.
M7Cl fungerer jo absolutt bra, men mener fortsatt at Vi1 er et godt hopp opp.

Så er jo det jeg lurer om hva som er å foretrekke mellom LS9 og Si Compact?
Er ikke sikker på at Si Compact blir noen nr 2 mikser i forhold til LS9. Venter i spenning.
Gud sa: Bli lys! (Men han sa ingenting om lyden).
toraabe

Re: Soundcraft Si Compact

Legg inn av toraabe »

Ole Hansen skrev:
toraabe skrev:Med det samme man er inne på og snakker om Nr 2 mikser så har vi jo Phomnic Summit 16. http://www.youtube.com/watch?v=E9RIDzT2NTA
Er det noen her som har noen erfaring med denne ?
Dyr er den iallefall ikke....
Uten å ha for mye erfaring med dette merket så ligger det vel litt i Behringer-land???
Det er ufattelig korrekt.

tenkte kun billig budsjett
Ole Hansen
Pro Member
Innlegg: 423
Registrert: 18 apr 2008, 13:26
Sted: Kvinesdal

Re: Soundcraft Si Compact

Legg inn av Ole Hansen »

toraabe skrev:
Ole Hansen skrev:
toraabe skrev:Med det samme man er inne på og snakker om Nr 2 mikser så har vi jo Phomnic Summit 16. http://www.youtube.com/watch?v=E9RIDzT2NTA
Er det noen her som har noen erfaring med denne ?
Dyr er den iallefall ikke....
Uten å ha for mye erfaring med dette merket så ligger det vel litt i Behringer-land???
Det er ufattelig korrekt.

tenkte kun billig budsjett
Når trådstarter nevner Si compact og LS9 så er vel en billig Phonic-mikser litt off-topic? Det var poenget.
Gud sa: Bli lys! (Men han sa ingenting om lyden).
Brukeravatar
Tom Hansen
Pro Member
Innlegg: 367
Registrert: 19 jan 2006, 22:06
Sted: 9325 Bardufoss
Kontakt:

Re: Soundcraft Si Compact

Legg inn av Tom Hansen »

Har solgt min LS-9, og venter på SI Compact 24. Kommer med tilbakemeldinger når den er testa ut.
Tom Hansen
_________________
he-he. Hadde vært artig å testa basstromma på anlegget til Pink Floyd......mens Eddie hørte på.
Ole Hansen
Pro Member
Innlegg: 423
Registrert: 18 apr 2008, 13:26
Sted: Kvinesdal

Re: Soundcraft Si Compact

Legg inn av Ole Hansen »

Har brukt Si Compact 24 på noen jobber nå, og er godt fornøyd.
Hvis du ikke har bestilt med flight Tom, så har flightcasetom også laget flight til denne.
Gud sa: Bli lys! (Men han sa ingenting om lyden).
Brukeravatar
Tom Hansen
Pro Member
Innlegg: 367
Registrert: 19 jan 2006, 22:06
Sted: 9325 Bardufoss
Kontakt:

Re: Soundcraft Si Compact

Legg inn av Tom Hansen »

Blir vel en Rufo-flight. Har bare gode erfaringer med dem. Greie priser har dem og.
Tom Hansen
_________________
he-he. Hadde vært artig å testa basstromma på anlegget til Pink Floyd......mens Eddie hørte på.
hkh
Active Member
Innlegg: 110
Registrert: 11 jun 2007, 00:30
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Soundcraft Si Compact

Legg inn av hkh »

Foreløpig kun brukt si compact 16 på 2 småjobber og har enda tilgode å skru et fult band på den
men liker den sålangt mye bedre enn ls9, si-en er ca 10 ganger kjappere å skru på og virker som om den låter bedre
men skal ikke snakke så mye om lyden før jeg får testet den mer


fin til småjobber :)
Håkon Holmås
Brukeravatar
Tom Hansen
Pro Member
Innlegg: 367
Registrert: 19 jan 2006, 22:06
Sted: 9325 Bardufoss
Kontakt:

Re: Soundcraft Si Compact

Legg inn av Tom Hansen »

Kongemikser! sitter og tester den nå, og er en lykkelig mann. Lydmessig, er det liten forskjell i forhold til LS9, men har bare testa på SRX-712 foreløpig. MEN så enkel i bruk! Fantastisk. ser fram til neste jobb. Faderglow er jo kult og da. Kan ikke misse på hvilket layer du er i.
Tom Hansen
_________________
he-he. Hadde vært artig å testa basstromma på anlegget til Pink Floyd......mens Eddie hørte på.
hkh
Active Member
Innlegg: 110
Registrert: 11 jun 2007, 00:30
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Soundcraft Si Compact

Legg inn av hkh »

vel, jeg liker den ikke lenger

elendige knapper, må jo slå med pekefingeren for å få reaksjon av og til
Håkon Holmås
Espen Hammer
Pro Member
Innlegg: 441
Registrert: 11 apr 2006, 22:39
Sted: Trondheim

Re: Soundcraft Si Compact

Legg inn av Espen Hammer »

Tom Hansen skrev:Kongemikser! sitter og tester den nå, og er en lykkelig mann. Lydmessig, er det liten forskjell i forhold til LS9, men har bare testa på SRX-712 foreløpig. MEN så enkel i bruk! Fantastisk. ser fram til neste jobb. Faderglow er jo kult og da. Kan ikke misse på hvilket layer du er i.
mulig det er liten forskjell med en cd eller noe igjenom. Men ls9 tetter seg til noe voldsomt når man begynner med mye inn og ut. Så der er nok SI Compact mye bedre. Enda ikke hatt tid til å trykke på den, men brukt SI1 og hele VI serien en del. og de låter helt klart myyyyyye bedre enn noe Yamaha digital bord jeg har prøvd. (DM,01v,02r,LS9,M7CL og PM5D)
Brukeravatar
Tom Hansen
Pro Member
Innlegg: 367
Registrert: 19 jan 2006, 22:06
Sted: 9325 Bardufoss
Kontakt:

Re: Soundcraft Si Compact

Legg inn av Tom Hansen »

Jeg ser ikke noen mulighet og legge stereo inngangene på kanal 30-34. Eneste valgene jeg får er 25-28, og der ligger jo FX returene. Noen som har testa dette?
Tom Hansen
_________________
he-he. Hadde vært artig å testa basstromma på anlegget til Pink Floyd......mens Eddie hørte på.
fusalydlys
Newbie
Innlegg: 2
Registrert: 03 nov 2009, 23:45

Re: Soundcraft Si Compact

Legg inn av fusalydlys »

Dette er noe eg også lurer på.
Vil dette sei at en må ta av FXene for og bruke stereo stripene?

Ellers er eg meget fornøyd med denne mixeren.
Meget enkel i bruk.
Ole Hansen
Pro Member
Innlegg: 423
Registrert: 18 apr 2008, 13:26
Sted: Kvinesdal

Re: Soundcraft Si Compact

Legg inn av Ole Hansen »

Uten å være for påståelig så ligger jo de to stereoinngangene på jack på fader 25-26, disse er vel fiolett i faderglow.
Foreløpig er jo kun to klanger rutet i miksen og de kommer på fader 27-28 og er blå på faderglow.
Har bare brukt en stereoinngang en gang og kan ikke huske noen problemer med å få den inn på de kanalene den er rutet til. Det samme gjelder effekter.
Skjønner ikke helt problemstillingen din Tom, men ting trenger jo ikke være likt.
Det kommer visst en oppdatering snart der alle effektmaskiner er mulig å bruke. Tror også softpatch er rundt hjørnet.

Egentlig veldig lite imponerende hva Soundcraft får til med en mikser som ble antydet at skulle være leveringsklar sommeren 2010. Enda er ikke software slik at alle effekter kan brukes. Ser ut som at alt digitalt som lanseres fra Soundraft må en beregne flere måneder ekstra ventetid på.
Ellers har jeg gjort to jobber med den i helga og er veldig godt fornøyd. Låter bra, men savner softpatch slik at jeg kan få effektreturer på samme lag som resten av inputene når en bruker mindre enn 21 kanaler inn. Håper det kommer snart.
Ellers enig med Håkon i at knappene som veksler mellom lagene kan være litt trege av og til uten at det oppfattes så problematisk for min del.
Gud sa: Bli lys! (Men han sa ingenting om lyden).
Brukeravatar
Tom Hansen
Pro Member
Innlegg: 367
Registrert: 19 jan 2006, 22:06
Sted: 9325 Bardufoss
Kontakt:

Re: Soundcraft Si Compact

Legg inn av Tom Hansen »

Mikseren har 4 FX der returene er koblet til 25-28. Hvis jeg kutter 2 klanger så går det greit, men jeg ønsker og kunne bruke alle 4. Derfor har det beste vært og kunne legge stereo inn på f.eks. 30-31.
Tom Hansen
_________________
he-he. Hadde vært artig å testa basstromma på anlegget til Pink Floyd......mens Eddie hørte på.
Svar