Vi6 Lexiconbank

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Vi6 Lexiconbank

Legg inn av Joachim »

Da fikk jeg omsider prøvd meg på denne og det var jo egentlig bare stas. Det er ikke annet og si.

Men ett spm jeg ikke fant ut av, i min situasjon kom til mikser hvor jeg ikke helt vet hva som var gjort med klanger. Hvordan hente opp "factory" og kan man lagre klanger i banker og hente opp uavhengig av scener? La oss si du henter opp large hall på alle 4 så skal jo de være like med mindre man da har tuklet eller?

PS: Enkelte parametre støyet, "size" spesielt, skal det være sånn? Bug / fix?
Mvh
Joachim Venberget
Brukeravatar
Mats
Active Member
Innlegg: 157
Registrert: 07 mai 2008, 13:27
Sted: Ørje
Kontakt:

Re: Vi6 Lexiconbank

Legg inn av Mats »

Eneste måten jeg har klart å lagre klanger er å laste inn de klangene jeg vil bruke, for så å lagre mixer'n som et "show". Da får man jo opp de samme klangene.. Tungvindt.. Men det finnes kanskje en mer ålreit måte å gjøre det på..
Men jeg vet at noen har hatt problemer med klangdelen i SI og VI-mixere.. Et firma jeg jobber en del for har en SI2, "medium hall" er ikke helt frisk.. Den er på 4, 5 sek. uansett hva man gjør.. Hehe.. En ting som fikk meg til å klø meg litt i hodet med VI6 var tap-delay'en. Hvordan i all verden får man tappet 4/4? Jeg måtte tappe halvnoter for å få fjerdedeler.. :?
Mats Raknerud

Det er ikke så nøye med god lyd, bare det er høyt!
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Re: Vi6 Lexiconbank

Legg inn av Joachim »

Fra brosjyren:

HINT: Selecting an FX Type always loads the last user parameter settings for this Type.

Forklarer jo litt men ikke helt det svaret jeg var ute etter. Jeg vil ha en default som utgangspunkt, eller mulighet for dette?
Mvh
Joachim Venberget
Brukeravatar
Mats
Active Member
Innlegg: 157
Registrert: 07 mai 2008, 13:27
Sted: Ørje
Kontakt:

Re: Vi6 Lexiconbank

Legg inn av Mats »

Om du vil ha samme utgangspunkt hver gang du er på en VI6 så er det jo bare å lage deg et "show" med de klangene du vil ha. Da kan du laste inn det hver gang, og vips så har du de samme klangene som sist.
Mats Raknerud

Det er ikke så nøye med god lyd, bare det er høyt!
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold
Innlegg: 1208
Registrert: 07 mar 2004, 16:03

Re: Vi6 Lexiconbank

Legg inn av Helge A. Bentsen »

En fugl hvisket meg i øret at defaultinnstillingene skulle ligge i libraryet. Dit skulle man visstnok komme seg ved å klikke på navnet til klangen. Aner ikke om det stemmer.
Brukeravatar
Mats
Active Member
Innlegg: 157
Registrert: 07 mai 2008, 13:27
Sted: Ørje
Kontakt:

Re: Vi6 Lexiconbank

Legg inn av Mats »

Fant ut at om man trykker "copy" så kan man kopiere fx-settingene dine til biblioteket.. Trykk "paste", og vips så kan du hente frem samme setting igjen.
Mats Raknerud

Det er ikke så nøye med god lyd, bare det er høyt!
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Re: Vi6 Lexiconbank

Legg inn av Joachim »

Mats skrev:Fant ut at om man trykker "copy" så kan man kopiere fx-settingene dine til biblioteket.. Trykk "paste", og vips så kan du hente frem samme setting igjen.
Fett! Da er mye gjort! Gjenstår da bare fortsatt spm om "deafult" eller "factory" så man kan ha samme utgangspunkt.. Jeg er litt dårlig når det blir så mye parametere hvor alle bør være, da syns jeg det er greit å begynne i "0" særlig om det er type stuntjobb.. :lol:

Dette biblioteket kan det være lexicon rett i USB eller må det da inn i ett show?
Mvh
Joachim Venberget
Brukeravatar
Mats
Active Member
Innlegg: 157
Registrert: 07 mai 2008, 13:27
Sted: Ørje
Kontakt:

Re: Vi6 Lexiconbank

Legg inn av Mats »

Det ligger allerede en setting i biblioteket som heter "all default" eller noe sånt.. Regner med at den setter alle parametere på alle klangene til default. Jeg vil tro at biblioteket følger show.. Skal teste ut.
Mats Raknerud

Det er ikke så nøye med god lyd, bare det er høyt!
hkh
Active Member
Innlegg: 110
Registrert: 11 jun 2007, 00:30
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Vi6 Lexiconbank

Legg inn av hkh »

Er det så nøye da? tar jo bare 5 sekunder å stille inn den klangen du vil ha hvis du har skrudd på den før..
Håkon Holmås
Brukeravatar
Mats
Active Member
Innlegg: 157
Registrert: 07 mai 2008, 13:27
Sted: Ørje
Kontakt:

Re: Vi6 Lexiconbank

Legg inn av Mats »

Er det ikke sånn med de fleste klangburker? :) Uansett greit å ha et godt utgangspunkt uten å skru på noe. Alt som sparer tid er bra.
Mats Raknerud

Det er ikke så nøye med god lyd, bare det er høyt!
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Innlegg: 1119
Registrert: 28 nov 2003, 17:52
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Re: Vi6 Lexiconbank

Legg inn av Frode Trondahl »

Bare å ha med Lexicon 480L sette den i Large hall presetet å kjøre show.

Låter bra til absolutt alt, plugg and play klang :-) :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

480L går fortsatt alt annet som er laget en høy gang, eneste som kommer i nærheten er Bricastien.
Mvh
Frode Trondahl
Lydtekniker / Prosjektleder

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
Brukeravatar
Mats
Active Member
Innlegg: 157
Registrert: 07 mai 2008, 13:27
Sted: Ørje
Kontakt:

Re: Vi6 Lexiconbank

Legg inn av Mats »

480 er fin den.. Men er dyrt å ha med 8 slike. :D
Mats Raknerud

Det er ikke så nøye med god lyd, bare det er høyt!
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Innlegg: 1119
Registrert: 28 nov 2003, 17:52
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Re: Vi6 Lexiconbank

Legg inn av Frode Trondahl »

Har man 480 holder det med en maskin:-) Send alt til 480en og ut kommer gull :-)
Mvh
Frode Trondahl
Lydtekniker / Prosjektleder

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
Svar