Trenger tips ang. kompressor

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Helge A. Bentsen
Pro Member Gold
Innlegg: 1208
Registrert: 07 mar 2004, 16:03

Re: Trenger tips ang. kompressor

Legg inn av Helge A. Bentsen »

Samson kompressorer er fint til B-riggen eller budsjett-ting. Gatene deres er helt ok og koster ingenting.
toraabe

Re: Trenger tips ang. kompressor

Legg inn av toraabe »

Den funker faktisk veldig bra.. har brukt den noen ganger.
Uansett Drawmer gaten er uansett helt konge ...

Ellers hvis du tør og saste hvis du ønsker en billig kul kombimaskin til trommer så prøv ut Alesis 3630
Billig som fy, men låter helt kanon på trommer og bass.. når man har lært seg å ratte den, siden nivåer og slikt på de som jeg har ikke samsvarer med noen av de andre tingene jeg har vært borti..

Noen nevnte Daft Punk tidligere her som hadde mastret skiva si gjennom en sånn boks...
Så hvis du ønsker pumping som en effekt så kjøp en sånn ;)

viewtopic.php?p=4036
Atle Aamodt
Active Member
Innlegg: 206
Registrert: 13 jul 2004, 18:09

Re: Trenger tips ang. kompressor

Legg inn av Atle Aamodt »

Er man på "budsjett" ville jeg også ha sjekket ut nye JoeMeek.
I våre dager er de produsert i Kina (som nesten alt annet).
JoeMeek kan fort vekk gi litt karakter og signatur for pengene.
De gamle er drittøffe, men koster gjerne litt mer.

For 1000 USD, kan man få tak i en brukt Empirical Labs EL8 Distressor.
Fantastisk boks, når man "har lært seg å bruke den".
Det er (etter min smak) den tøffeste 1U kompressoren som er designet i "nyere tid".
Kan være ALT fra supertransparent til superpumpete og slem, som i virkelig skummelt slem.

En annen "pangbox" er Valley People "Dyna-Mite", den gikk rimelig på Ebay, i alle fall for noen år siden.
Atle Aamodt
tgjersoe
Newbie
Innlegg: 30
Registrert: 14 mai 2010, 21:37

Re: Trenger tips ang. kompressor

Legg inn av tgjersoe »

Jeg har en Jor Meek Twin boks, og synes den låter helt nydelig på vokal. Jeg jobber mye på LS9 og digger muligheten til å kjøre det digitalt inn på mixeren. Optisk kompressor som kan kjøres ganske hardt før det høres pressa ut, og en god EQ som er lett å skru inn. Litt tjukk lyd som jeg synes funker veldig bra, spesielt på sangere som kan bli litt skarpe og harde når de tar i litt i høyden. Sikkert ikke på høyden med en Avalon eller Focusrite, men til ca 6 laken for en tokanals boks med digitale utganger så er det ikke umulig at jeg kjøper en til...
_____________________________
Thomas Arill Gjersøe, Lørenskog
Svar