Audio Technica AE2500

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Kjell Roger Halberg
Active Member
Innlegg: 176
Registrert: 07 jun 2009, 19:39
Sted: Elverum
Kontakt:

Audio Technica AE2500

Legg inn av Kjell Roger Halberg »

Noen som har noen erfaring med denne micken?
Per Erik Finstad
Active Member
Innlegg: 91
Registrert: 27 nov 2007, 20:04

Re: Audio Technica AE2500

Legg inn av Per Erik Finstad »

ja
Live Hurts
Kjell Roger Halberg
Active Member
Innlegg: 176
Registrert: 07 jun 2009, 19:39
Sted: Elverum
Kontakt:

Re: Audio Technica AE2500

Legg inn av Kjell Roger Halberg »

uttrykte meg visst litt dumt. Noe du kan anbefale/fraråde? I såfall til hva? Vurderer å kjøpe inn til en kompis som trenger en "innebygd" løsning i stortromme. Har aldri hørt denne typen før, men leser mye bra om den. Tromma er en Yamaha Rec2000 22" med helt frontskinn. I utgangspunktet en drøm å micke opp. Bruker normalt AudixD6 på den. Nå er vi ute etter en løsning som kan stå fast.
Rune Røsten
Active Member
Innlegg: 52
Registrert: 27 okt 2004, 21:08
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Audio Technica AE2500

Legg inn av Rune Røsten »

Har faktisk bare dårlig erfaring med den i basstromme - det lått stort sett "papp". Vil isåfall anbefale å prøve på den aktuelle tromma før den kjøpes/innstalleres.

Men på gitar er jeg veldig fornøyd. Finner alltid en balanse mellom elementene som gjør at jeg blir happy tilslutt!
Brukeravatar
Torodd Olsen
Pro Member
Innlegg: 355
Registrert: 05 des 2004, 18:39
Sted: Stord

Re: Audio Technica AE2500

Legg inn av Torodd Olsen »

Finnes bedre mikrofoner til tromme, men til andre instrument så er den flittig i bruk. Jeg ender som oftest opp med Audio Technica ATM25 på stortromme.
Per Erik Finstad
Active Member
Innlegg: 91
Registrert: 27 nov 2007, 20:04

Re: Audio Technica AE2500

Legg inn av Per Erik Finstad »

Beklager Kjell Roger, skjønte at du ville vite litt mer. Ville bare se reaksjonen :lol: :lol:

Men nok om det.

Min personlige erfaring er at den ikke låter kult på basstromme. Sett bort fra masse bånn, har den ikke mange egenskaper jeg er ute etter når jeg mikker opp en basstromme. Liker rett og slett ikke lyden, for som Rune sier låter den "papp" slik jeg opplever det. Foretrekker faktisk kombinasjonen av SM/Beta91+Beta52, eller D6'en, i stedet for AE2500. Det at elementene er "fri for fasefeil" er vel greit det, men med litt jobbing klarer man som regel å få en 91 og 52 til å jobbe godt sammen og. "Fasefeil" eller ikke...

En annen ting som forundrer meg er hvor likt de to mikkene låter. Skulle tro at når man lagde en slik mik ville man lage to som utfyller hverandre og ikke to som låter nesten det samme. Sikkert mange som er uenig med meg her.

Men når det kommer til gitar låter den helt panser! Det er det eneste jeg har prøvd den på bortsett fra basstromme. Det anbefales!


Jeg lånte bort mikken min til en amerikansk tekniker en gang. Han var skeptisk til å begynne med, men ble som en unge i en godtebutikk da han fikk høre den. Han snudde seg med et digert glis og sa OOOH YEAAAH! hver gang det var solo, ifølge kollegaen min som satt ved FOH. 8) 8) 8) 8)

En annen gang jeg så jeg en tekniker som mildt sagt var stressa. Det var hans egen, men sikkert første gangen han brukte den, for det tok 20 min før han var ferdig med basstromma. Virka som om han trodde det var noe feil, så jeg tenkte jeg skulle prikke han på skuldra og si "sorry kompis, den funker som den skal, men det er bare sånn den låter". Det rant svette av han før han hadde kommet til skarpen... hehe :D :D :D :D

Så da vet du omtrent hva jeg mener.



PS.
Vet at det er noen der ute som liker den veldig godt, og jeg har hørt den låte helt greit i den store sammenhengen, men jeg tror jeg fortsetter å bruke den på gitar i stedet for basstromme.
Live Hurts
Kjell Roger Halberg
Active Member
Innlegg: 176
Registrert: 07 jun 2009, 19:39
Sted: Elverum
Kontakt:

Re: Audio Technica AE2500

Legg inn av Kjell Roger Halberg »

Takk for utdypende svar! Veldig kjekt med 1.håndserfaring og tilbakemelding, spesielt på produkter som jeg (og sikkert andre) har liten erfaring med. Bruker som regel D6 selv, knallfornøyd. Blir nok til at vi smeller inn en sånn. Har funnet et oppheng som er helt sheriff.

Nå er det vel sånn at på diverse tråder rundtomkring så blir jo micks diskutert i det vide & brede. Men har det dukket opp noe nytt som er kuler og krutt på gitar og bass som dere ønsker å dele erfaringer om? Skjer jo hele tiden utvikling, og det er vanskelig å følge med... :? Gjerne tips om vox og trommer også :) Blir jo som regel til at man bruker det vante og det trauste. Men har begynt å forske litt på EV PL80A. Overaskende bra nærmic til vokal som ikke tar opp for mye av scenestøyen. Billig også!
sven nilsen
Newbie
Innlegg: 41
Registrert: 23 aug 2009, 19:51

Re: Audio Technica AE2500

Legg inn av sven nilsen »

Selv om tråden er gammel ,så måååå jeg bare si at jeg stortrives med AE2500 på basstromme .Èn kanal til suget og èn til klikket .
GLITRENDE !!! Sendte den med en som ikke hadde prøvd den før , og han ble dritsur når han fikk med beta52 på neste jobb !! Så vi er iallefall to som liker`n !
Ble tipset om CAD KBM 412 til 800 spenn . Meget bra , men ingen tror på det , før de har hørt den !!!
sven nilsen
Newbie
Innlegg: 41
Registrert: 23 aug 2009, 19:51

Re: Audio Technica AE2500

Legg inn av sven nilsen »

TIL TORODD OLSEN !!
Hva er en ATM25 ?? Er det 250 du mener ? Dobbel-element ? Men billigutgaven ?
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold
Innlegg: 1208
Registrert: 07 mar 2004, 16:03

Re: Audio Technica AE2500

Legg inn av Helge A. Bentsen »

sven nilsen skrev:TIL TORODD OLSEN !!
Hva er en ATM25 ?? Er det 250 du mener ? Dobbel-element ? Men billigutgaven ?

http://www.zzounds.com/item--AUTATM25

Eller:

http://www.justfuckinggoogleit.com/

Fet på tammer.
sven nilsen
Newbie
Innlegg: 41
Registrert: 23 aug 2009, 19:51

Re: Audio Technica AE2500

Legg inn av sven nilsen »

Har mye AT , men denne har j aldri sett .En lærer så lenge en har lever !!!
Noen som har prøvd AKG 214 ? Stereosett til rundt 6000 .
Geir Bjerkaas
Newbie
Innlegg: 46
Registrert: 20 apr 2004, 09:37
Sted: Harstad

Re: Audio Technica AE2500

Legg inn av Geir Bjerkaas »

Henger meg på foregående. AKG 214 skal jo være en økonomiutgave av 414? Uten alle alternative karaktristikker. Hvis en 214 har bare nyre, men låter tilnærmet like godt som 414 som nyre, er den et godt alternativ for mange.
Espen Hammer
Pro Member
Innlegg: 441
Registrert: 11 apr 2006, 22:39
Sted: Trondheim

Re: Audio Technica AE2500

Legg inn av Espen Hammer »

AKG C214 låter kule. har selv kjøpt meg noen, brukes på det meste. akkurat i kveld som overhead. Men bruker de også mye på gitar.
Brukeravatar
Frode Eide
Active Member
Innlegg: 289
Registrert: 27 jan 2009, 16:42
Sted: Hitra
Kontakt:

Re: Audio Technica AE2500

Legg inn av Frode Eide »

Vant meg en AKG C214 på 123gibud.no ikveld.
Ytter
Active Member
Innlegg: 63
Registrert: 05 nov 2004, 11:47
Sted: Nittedal

Re: Audio Technica AE2500

Legg inn av Ytter »

AKG 214 er i utg.pkt samme mic som 414,men uten valgbare karakteristikker (personlig så har jeg ennå til gode både å treffe andre som bruker f.eks omni på 414 live,inkl meg selv...) samt at det koster halvparten.
Nå skal det også sies at ADK har sluppet noen lekre mic`er som låter kanonkule:
http://www.adkmic.com/catalog/audiophileseries/S-7B.php
E.
Mvh
Einar Ytrelid

"Who said that size doesn`t matter? Hmmm? Look at XL4? Hmmm?"
Svar