Audio Technica AE2500

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Per Erik Finstad
Active Member
Innlegg: 91
Registrert: 27 nov 2007, 20:04

Re: Audio Technica AE2500

Legg inn av Per Erik Finstad »

Ytter skrev:AKG 214 er i utg.pkt samme mic som 414,men uten valgbare karakteristikker
Det er ikke samme mic. Utgangspunktet er ikke det samme da 214 har et electret-design. Så den ligger nærmere både c3000 og c4000 hvis man ser på byggeteknologien.
Live Hurts
Geir Bjerkaas
Newbie
Innlegg: 46
Registrert: 20 apr 2004, 09:37
Sted: Harstad

Re: Audio Technica AE2500

Legg inn av Geir Bjerkaas »

Ja, det var jo nyttig info. Har som sagt gode erfaringer med 414, og så muligheten til å få samme lyd til en billigere penge. Tror ikke jeg tar sjansen på 214 uten mulighet for å teste før evt. kjøp.
Per Erik Finstad
Active Member
Innlegg: 91
Registrert: 27 nov 2007, 20:04

Re: Audio Technica AE2500

Legg inn av Per Erik Finstad »

Som jeg skrev i en annen tråd her, fikk jeg testa ut 214 på søndag. Brukte de på flygel og som OH på et gammeldansorkester, og ble positivt overrasket over hvordan de låt.
Mye mic for pengene virker det som, men kjøper man den, må man ikke tro at man får en 414 med kun nyrekarakteristikk. Har ikke a/b-testa de, men det bør være en bra merkbar forskjell, siden prisen er såpass forskjellig. Lengre levetid bl.a. vil jeg tro...

Har brukt 414 kun i studio, men det begynner å bli en stund siden. Trivelig det :)
Live Hurts
Rune Røsten
Active Member
Innlegg: 52
Registrert: 27 okt 2004, 21:08
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Audio Technica AE2500

Legg inn av Rune Røsten »

Jeg vet at gutta i Nidaros Studio i Trondheim har A/B testet 414 og 214 i studio og selv om det var minimale forskjeller (antakelig på grunn av forskjellig elektronikk) er ikke dette noe man legger merke til live.

Har begge deler, og bruker kun 414 når jeg trenger annen karakteristikk enn den faste på 214.....
Svar