Har noen brukt en Roland RSS digital mikser på en jobb?

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
kristianjohnsen
Active Member
Innlegg: 254
Registrert: 03 okt 2008, 00:24
Kontakt:

Har noen brukt en Roland RSS digital mikser på en jobb?

Legg inn av kristianjohnsen »

ISF: Hvordan opplevde du å jobbe på den? Noe spesiellt å påpeke i positiv eller negativ retning?

Jeg har satt meg inn i både brosjyre og bruksanvisning så er ute etter "real-life" erfaringer.

Noen som vet hvem som er generalagent?
Ytter
Active Member
Innlegg: 63
Registrert: 05 nov 2004, 11:47
Sted: Nittedal

Re: Har noen brukt en Roland RSS digital mikser på en jobb?

Legg inn av Ytter »

Jepp,har en kollega på vestlandet som bedriver enkel utleie,han har bla en V400 mix m div stageboker etc.
Det hele låter helt greit,selv om selve feelingen av produktet føles noe plastic m knapper etc.
Enkelt å sette seg inn i,men er ikke no`å reise på turne med selv om det sikkert tåler mere enn det ser ut til.
Om du evt vurderer å kjøpe så er jeg ikke sikker på hvor lett aksept du får på å levere slikt til gjesteteknikere,men om du derimot bare skal bruke selv så?...
E.
Mvh
Einar Ytrelid

"Who said that size doesn`t matter? Hmmm? Look at XL4? Hmmm?"
kristianjohnsen
Active Member
Innlegg: 254
Registrert: 03 okt 2008, 00:24
Kontakt:

Re: Har noen brukt en Roland RSS digital mikser på en jobb?

Legg inn av kristianjohnsen »

Ytter skrev:Jepp,har en kollega på vestlandet som bedriver enkel utleie,han har bla en V400 mix m div stageboker etc.
Det hele låter helt greit,selv om selve feelingen av produktet føles noe plastic m knapper etc.
Enkelt å sette seg inn i,men er ikke no`å reise på turne med selv om det sikkert tåler mere enn det ser ut til.
Om du evt vurderer å kjøpe så er jeg ikke sikker på hvor lett aksept du får på å levere slikt til gjesteteknikere,men om du derimot bare skal bruke selv så?...
E.
Tusen takk for veldig fin info.

Jeg har mest erfaring med Yamaha 01v96 når vi snakker digitalt - har du noen erfaring med denne? ISF: Klarer du å kort oppsummere hvordan patching/EQ/dynamikk fungerer i forhold?

Stageboxene og cat-5 løsningen: Hva er ditt inntrykk der?
Ytter
Active Member
Innlegg: 63
Registrert: 05 nov 2004, 11:47
Sted: Nittedal

Re: Har noen brukt en Roland RSS digital mikser på en jobb?

Legg inn av Ytter »

Tro vel at jeg så langt har brukt det av digitale og analoge mixere som selges i den vestlige verden de siste 20 åra,så joda jeg har også brukt 01V96.Ikke favoritt-mixer,har så absolutt sine begrensinger men er jo en grei liten mixer til sitt bruk...
Når det gjelder V400-mixeren til Roland så er den temmelig intuitiv å bruke etter min mening,det som trengs av eq/inserts etc er enkelt å finne/bruke og låter greit.
Stageboxer etc er jo greie,om enn kanskje noe plastic-feeling,tror vel at jeg hadde satset på det største rack-baserte systemet istedet for de små 16 ch boksene som er noe rimeligere. Du får ta kontakt med Svenna på Procom-musikk i Drammen,han kan systemet greit,og selger det i butikken...
Lykke til!
E.
Mvh
Einar Ytrelid

"Who said that size doesn`t matter? Hmmm? Look at XL4? Hmmm?"
Kjell Roger Halberg
Active Member
Innlegg: 176
Registrert: 07 jun 2009, 19:39
Sted: Elverum
Kontakt:

Re: Har noen brukt en Roland RSS digital mikser på en jobb?

Legg inn av Kjell Roger Halberg »

Kristian Johnsen skrev:ISF: Hvordan opplevde du å jobbe på den? Noe spesiellt å påpeke i positiv eller negativ retning?


Jeg har satt meg inn i både brosjyre og bruksanvisning så er ute etter "real-life" erfaringer.


Noen som vet hvem som er generalagent?
Har veldig gode erfaringer med denne. Enkel i bruk, stor skjerm, oversiktlig og god lyd. Klangene er også overaskende gode. Minus er "plastfeeling", men det bryr meg personlig svært lite. Kjenner andre teknikkere som også er veldig fornøyd. Såpass lett å bli kjent med at t.o.m. moren min kunne skrudd ok lyd på den..
Har ikke fått testet fullt ut, men et veldig bra førsteinntrykk. For raider-puritanere så blir vel denne aldri godtatt. Eller...?

Vet at Procom fører disse til en veldig grei pris.
Svar