Dyre trådløse mikrofoner

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
Odd Arild Larsen
Active Member
Innlegg: 77
Registrert: 18 jul 2005, 13:49
Sted: Skudeneshavn

Dyre trådløse mikrofoner

Legg inn av Odd Arild Larsen »

Fra tid til annen dukker det opp behov for dyre trådløse micer på en rider, f.eks. Shure UHF-R med KSM-9 hode. I Norge koster denne ca. 43 000,- veil pr. stk. Det sier seg selv at ikke alle utleiefirmaer har noen av disse på lager. Er Shure ULX eller SLX med KSM-9 hode (Kan kjøpes separat, og passer til alle Shure håndmicer) et brukbart alternativ? Selv har jeg 10 stk. Sennheiser G2 med 865 kond. hode, pleier å være greit i 90 % av tilfellene...
Odd Arild Larsen
Skudenes Lydservice
Ole Hansen
Pro Member
Innlegg: 423
Registrert: 18 apr 2008, 13:26
Sted: Kvinesdal

Re: Dyre trådløse mikrofoner

Legg inn av Ole Hansen »

Den nye Sennheiser 965, Neuman KMS 105/104 og Shure KSM9 er vel i samme klasse. Alle disse finnes i trådløst, men Shure og Neuman finnes vel bare i grisedyre systemer.
Sennheiser 965 trådløs håndmik fåes kjøpt enkeltvis i G3 500-serien til en betydelig rimeligere pris. G3 og G2 sendere/mottakere kan brukes om hverandre, så det er bare å kjøpe mikken så har du en bra håndmik. Synes denne løsningen er et veldig bra alternativ til å kjøpe de dyre Shure og Neuman systemene.
Sennheiser har jo også senket prisene med ca 15% de siste dagene. Kommer de andre etter?
Gud sa: Bli lys! (Men han sa ingenting om lyden).
Marius Lindaas
Active Member
Innlegg: 159
Registrert: 29 mai 2007, 15:00
Sted: Lørenskog

Re: Dyre trådløse mikrofoner

Legg inn av Marius Lindaas »

Jeg har erfart at ULX Mikrofonene med beta 58 hode ikke kan måle seg opp mot UHF-R mikrofonene med beta hode. ULX mikrofonene tålte ikke på langt nær samme lydtrykk, det hørtes ut som om det var litt mer håndstøy og rf støy i ULX serien også. ULX med beta hode låt ikke som Beta 58 skal låte og på ULX var det også mye mindre gain før feed i monitor.

Dette fant jeg ut da jeg var på jobb der begge systemer ble benyttet samtidig.

Vi bruker sennheiser og dette fungerer godt til nesten alt annet en kresne hiphop artister.
Marius Lindaas

Pro Systemer AS
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Re: Dyre trådløse mikrofoner

Legg inn av lydonen »

vi har to sett UHF-R med både SM58 og KSM9-kapsler. Må bare si at det er vanvittig flotte systemer, og selv om prisen er høy er de verdt hver krone. Skulle jeg kjøpt noe billigere og stolt på at RF-kvaliteten var optimal ville jeg satset på Sennheiser G3-500 med 865 eller 965, det bør låte knall!
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Innlegg: 1119
Registrert: 28 nov 2003, 17:52
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Re: Dyre trådløse mikrofoner

Legg inn av Frode Trondahl »

AKG DMS 700 er sterkt undervurdert.
Vi har handlet endel kanaler av dette, og det er et utrolig bra system.
Låter fantastisk, bedre dynamikk enn alle analog trådløs systemer jeg har prøvd (har ikke compander), ekstremt god RF rekkevidde (50mW).
Mvh
Frode Trondahl
Lydtekniker / Prosjektleder

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
Brukeravatar
Tom Hansen
Pro Member
Innlegg: 367
Registrert: 19 jan 2006, 22:06
Sted: 9325 Bardufoss
Kontakt:

Re: Dyre trådløse mikrofoner

Legg inn av Tom Hansen »

AKG har gode trådløse, som jeg overhodet ikke har noe imot og selge/anbefale. Men fordelen med og velge Sennheiser er at nesten alle har slike system og leie ut hvis man av og til må utvide. Min erfaring med 865 er kun positiv. En av de bedre. Blir det mye trøkk fra vokalisten, er det bare og byte ut hodet med 945.
Tom Hansen
_________________
he-he. Hadde vært artig å testa basstromma på anlegget til Pink Floyd......mens Eddie hørte på.
Brukeravatar
Frode Eide
Active Member
Innlegg: 289
Registrert: 27 jan 2009, 16:42
Sted: Hitra
Kontakt:

Re: Dyre trådløse mikrofoner

Legg inn av Frode Eide »

Frode Trondahl skrev:AKG DMS 700 er sterkt undervurdert.
Vi har handlet endel kanaler av dette, og det er et utrolig bra system.
Låter fantastisk, bedre dynamikk enn alle analog trådløs systemer jeg har prøvd (har ikke compander), ekstremt god RF rekkevidde (50mW).
Hvor handlet dere trådløs AKG Frode? Kunne tenkt meg å få høre litt fra deg om AKG D5 trådløst. :D
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Innlegg: 1119
Registrert: 28 nov 2003, 17:52
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Re: Dyre trådløse mikrofoner

Legg inn av Frode Trondahl »

Vi har handlet all vår AKG trådløs fra Fotophono(gamle importøren) og Lydrommet. Vi har 30 kanaler med WMS4000/DMS 700

Veldig fornøyd med DMS 700, synes det låter fantastisk og D5 er en kul mikrofon til veldig mye.

Eneste er at den plukker opp litt mer av band og trommer enn en beta 58, men jeg synes den har mer gain før feedback enn b58.
Mvh
Frode Trondahl
Lydtekniker / Prosjektleder

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
Brukeravatar
Frode Eide
Active Member
Innlegg: 289
Registrert: 27 jan 2009, 16:42
Sted: Hitra
Kontakt:

Re: Dyre trådløse mikrofoner

Legg inn av Frode Eide »

Da tror jeg valget faller på WMS4000 altså.
Svar