Presonus Studiolive 16-4-2/24-4-2

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
Geir Bjerkaas
Newbie
Innlegg: 46
Registrert: 20 apr 2004, 09:37
Sted: Harstad

Presonus Studiolive 16-4-2/24-4-2

Legg inn av Geir Bjerkaas »

Er det noen her som har brukererfaring med 16-4-2, den andre er vel ikke kommet i handel enda. I forhold til pris ser det veldig bra ut. Mange funksjoner,enkel å bruke, bra preamper(?). Men hvordan er kvaliteten? Vet at det ikke er motoriserte fadere, men dette er billige miksere.
Brukeravatar
Petter E. Fosse
Active Member
Innlegg: 102
Registrert: 12 des 2004, 16:52
Sted: Moss
Kontakt:

Re: Presonus Studiolive 16-4-2/24-4-2

Legg inn av Petter E. Fosse »

Jeg er fristet til å si at en digital mikser uten motoriserte fadere er ubrukelig.
Geir Bjerkaas
Newbie
Innlegg: 46
Registrert: 20 apr 2004, 09:37
Sted: Harstad

Re: Presonus Studiolive 16-4-2/24-4-2

Legg inn av Geir Bjerkaas »

På samme måte som om alle analoge miksere uten motoriserte fadere er ubrukelige? :D Prøv å tenk på de som kompakte analogmiksere med innebygde effekter. Veldig "analog" betjening.
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Re: Presonus Studiolive 16-4-2/24-4-2

Legg inn av lydonen »

ser at den koster rundt 20000,- med 16 mikkpreamper.. hvis det låter greit er det jo flott, men en 01V96VCM koster jo ikke stort mere da..
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Geir Bjerkaas
Newbie
Innlegg: 46
Registrert: 20 apr 2004, 09:37
Sted: Harstad

Re: Presonus Studiolive 16-4-2/24-4-2

Legg inn av Geir Bjerkaas »

Jo, den Yamahaen er sikkert et safe alternativ for noen. Men, den koster 25% mer, har 25% mindre pre-amper, Presonusen har i tillegg fått rykte på seg for å være superenkel betjeningsmessig. Du kan via Fire Wire koble 2 stk. sammen og da har du en 32ch med 10 aux, 4 grupper, evt kan du velge å bruke 4 grupper pr mikser, men alt summeres på master-mikserens outp. Jeg vurder å bytte ut min mixwizard 16.2, med denne, da slipper jeg å ta med ekstra effektrack også. Kanskje kjøper jeg en til, så har jeg mulighetene til en stor mikser, kobler vi tre sammen har vi 48 ch, :D
Per G. Søvik
Active Member
Innlegg: 63
Registrert: 15 nov 2009, 12:39

Re: Presonus Studiolive 16-4-2/24-4-2

Legg inn av Per G. Søvik »

lydonen skrev:ser at den koster rundt 20000,- med 16 mikkpreamper.. hvis det låter greit er det jo flott, men en 01V96VCM koster jo ikke stort mere da..
Kan vel ikke gjøre flersporsopptak med Yamahaen uten å kjøpe til deler som koster mer enn Presonusen?????
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Re: Presonus Studiolive 16-4-2/24-4-2

Legg inn av lydonen »

digitalt billigalternativ med motoriserte fadere
http://www.thomann.de/gb/phonic_summit.htm

Phonic da gitt.. har bare hørt søppel derfra :-/
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Odd Arild Larsen
Active Member
Innlegg: 77
Registrert: 18 jul 2005, 13:49
Sted: Skudeneshavn

Re: Presonus Studiolive 16-4-2/24-4-2

Legg inn av Odd Arild Larsen »

Jeg synes denne Presonus mikseren ser veldig interessant ut, både prismessig og størrelse/muligheter. Noen som har prøvd den, og kan si noe om hvordan den låter? Kan man lagre noen oppsett for å hente fram senere? Mulighet for minnepinne?
Odd Arild Larsen
Skudenes Lydservice
Geir Bjerkaas
Newbie
Innlegg: 46
Registrert: 20 apr 2004, 09:37
Sted: Harstad

Re: Presonus Studiolive 16-4-2/24-4-2

Legg inn av Geir Bjerkaas »

[quote="Odd Arild Larsen"]Jeg synes denne Presonus mikseren ser veldig interessant ut, både prismessig og størrelse/muligheter. Noen som har prøvd den, og kan si noe om hvordan den låter? Kan man lagre noen oppsett for å hente fram senere? Mulighet for minnepinne?[/quote)

Jeg kjøpte min 16-4-2 for ca. 6 mnd siden, så jeg har rukket å gjøre noen erfaringer. Lydkvalitet: Jeg Har hatt LS 9-32 før, har ikke noe dårligere lydkvalitet nå, men selvfølgelig ikke like mange muligheter.Du kan lagre oppsett,men siden du ikke har motoriserte fadere, får du opp visning av alle innstillinger grafisk, i display, og justerer i forhold til det. Den har ikke usb inngang, men firewire, så du kan koble til pc, og ta opp live 16 kanaler.Holder det med 16 kanaler og 6 auxer, så vil jeg anbefale denne. Mht. monitornivåer, så er det separate skruknapper på utgangsnivået for alle auxer. Trykker du i tillegg på mix knappen som sitter rett i nærheten av skruknappen på f.eks aux 1, så får du fram alle signalnivåene som går fra aux 1. Disse vises i displayet ovenfor hver enkelt kanal(grafisk med led). Trykker du på selectknappen for en kanal er du tilbake i foh mode.
PS, mulig jeg oppgraderer til 24-4-2 i høst, da blir min til salgs, pent brukt i 19"flight.
mvh
Odd Arild Larsen
Active Member
Innlegg: 77
Registrert: 18 jul 2005, 13:49
Sted: Skudeneshavn

Re: Presonus Studiolive 16-4-2/24-4-2

Legg inn av Odd Arild Larsen »

Ikke mototiserte fadere, men aux (monitor) og tonekontroller på hver kanal, er de lagret? Hvordan låter klangene?
Odd Arild Larsen
Skudenes Lydservice
Geir Bjerkaas
Newbie
Innlegg: 46
Registrert: 20 apr 2004, 09:37
Sted: Harstad

Re: Presonus Studiolive 16-4-2/24-4-2

Legg inn av Geir Bjerkaas »

Klangene er helt greie, har ikke brukt de så mye enda, da jeg har brukt min TC-M 2000 i tillegg, rett og slett for at jeg har den, og er vant til den. Men planen er å klare meg uten, er litt treg til å tilpasse meg nye ting. Aux/ monitor og tonekontroller kan lagres.
Svar