Hvilket elektrisk trommesett kunne passet for meg?

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
Simen
Newbie
Innlegg: 13
Registrert: 22 sep 2008, 17:23
Sted: Hamar

Hvilket elektrisk trommesett kunne passet for meg?

Legg inn av Simen »

Hei! Jeg har spilt litt trommer for noen år siden, men flyttet til leilighet i Oslo og kunne derfor ikke ta med trommene... Men, jeg har gått til innkjøp av veldig bra trommesoftware på Macen(addictive drums, vanvittig bra lyd!), men er nå ganske lei av å spille trommer på midi-keyboardet mitt.

Så jeg har nå tenkt litt på å kjøpe et elektrisk trommesett, siden det både tar lite plass, og lager så høy lyd jeg selv ønsker.

Kort sagt er dette hva jeg må ta til betraktning:
  • Det må ha midi ut, slik at jeg kan spille med trommesoftwaren jeg allerede har på dataen min.
  • Det bør inneholde skarp, en bass, hihat, 2+ tam og en eller to cymbaler.
  • Prisen bør ikke være for høy. Jeg håper at jeg kan spare litt på det at jeg ikke trenger noe innebygd software på settet. Jeg er student, og det er vanskelig å si en pris på hvor mye jeg er villig til å gi, men ikke over 8000,-, om det er mulig å få noe bra for under det?
Kom gjerne med innspill og anbefalinger!
Jeg kommer nok mest sannsynlig til å kjøpe et brukt sett forresten.
Hans A. Moen
Active Member
Innlegg: 270
Registrert: 01 mar 2008, 02:32
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Hvilket elektrisk trommesett kunne passet for meg?

Legg inn av Hans A. Moen »

Ingen annbefalninger, men jeg fikk mye pepper for mitt Roland TD-10 sett da basslegga overførte nesten all kraft ned i gulvet. Mulig jeg kunne gjort noe med dette.. Kryssfinerplate på et liggeunderlag? et eller annet. Anywho. uten om det var settet brukbart.
Marcus Arnesen
Newbie
Innlegg: 34
Registrert: 24 des 2009, 14:48

Re: Hvilket elektrisk trommesett kunne passet for meg?

Legg inn av Marcus Arnesen »

hvis du skal ha det trommerelatert så er www.trommeportalen.no stedet.

Kan annbefale deg yamaha dtxplorer, roland td-3 osv.. Men skjekk ut finn. der er det mye snakker :)

Det du sier er riktig. fra bassslaget blir det sent ned i gulvet. men hvos ellers skal det gå ?

Eller så kan du gjøre som meg:
Bilde

Kjører mesh heads, Roland triggere, Roland td-12 modul, og roland cymbaler. funker fett, og riktig feel.
Hvis du skal ha det til pc, så skipper du modul, og dytter inn alesis trigger i/o


Marcus..
Marcus Arnesen
Svar