Overganger til trådløse systemer

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
Ole Hansen
Pro Member
Innlegg: 423
Registrert: 18 apr 2008, 13:26
Sted: Kvinesdal

Overganger til trådløse systemer

Legg inn av Ole Hansen »

Noen som vet om det finnes overganger slik at en kan bruke feks AKG hodebøyle på Sennheiser eller Shure beltpack og omvendt? Tenker da på noe lignende som de DPA bruker.
Tungvindt at produsentene ikke har standarisert disse kontaktene så de kan brukes om hverandre.
Gud sa: Bli lys! (Men han sa ingenting om lyden).
Marius Lindaas
Active Member
Innlegg: 159
Registrert: 29 mai 2007, 15:00
Sted: Lørenskog

Re: Overganger til trådløse systemer

Legg inn av Marius Lindaas »

Kan vel lodde noen? De fleste selger også løse plugger i hun og han utgaver... Har sett noen selvlagde overganger og de fungerer...
Marius Lindaas

Pro Systemer AS
Ole Hansen
Pro Member
Innlegg: 423
Registrert: 18 apr 2008, 13:26
Sted: Kvinesdal

Re: Overganger til trådløse systemer

Legg inn av Ole Hansen »

Det er det som er plan 2, men hadde håpet at det fantes adaptere slik DPA har. Vil nok bli en stor og klumpete plugg, men med færre potesielle feilkilder enn ved å lodde overganger.
Gud sa: Bli lys! (Men han sa ingenting om lyden).
edvard
Newbie
Innlegg: 14
Registrert: 28 okt 2007, 10:14

Re: Overganger til trådløse systemer

Legg inn av edvard »

Håper det er greit at jeg hiver meg på samme tråden og stiller et spørsmål.... Ny ledning til hodebøyler,- hvor får jeg tak i det? Har noen eldre hodebøyler hvor kabelen går i oppløsning, men har ikke funnet noen leverandør med hudfarget kabel. Må det forresten være 2-leder selv om ene lederen kobles mot skjerm?
Odd Arild Larsen
Active Member
Innlegg: 77
Registrert: 18 jul 2005, 13:49
Sted: Skudeneshavn

Re: Overganger til trådløse systemer

Legg inn av Odd Arild Larsen »

Sliter med samme problemet som Ole Hansen. Hvorfor i all verden er det en jungel av forskjellige plugger, standarder & en blanding av skjerm og en leder kontra skjerm og 2 ledere. Crown har f.eks. 2 ledere + skjerm, og kan ikke brukes på Evolution uten at senderen modifiseres. Jeg er fornøyd med Sennheiser Evolution trådløst, men den bøylen som følger med er en skam rent lydmessig. Jeg har funnet ut at AKG C-520 passer nivåmessig til Sennheiser senderne (AKG C-555 har for høyt utgangs-signal) men fikk en overaskelse når jeg klippet av pluggen og skulle lodde på en "Sennheiser-plugg". Kabelen er lakkisolert og lar seg ikke lodde. Tips mottas med takk!! Samme problemet med Mipro sin hudfargede Omni bøylemic (som koster 1500,- og låter helt ok). Den kan ikke loddes. Desverre har denne micen litt for høyt utgangs-signal til Evolution senderne. Hvorfor er det omtrent bare Mipro som lager en hudfarget bøylemic til under 2 lapper som låter bra og som er god å ha på seg??? Beyer lager en bøyle som ligner på Mipro sin, men koster mer og leveres uten plugg. Vet at JTS lager rimelige bøyler, men de er ikke gode å ha på seg...Sennheiser HSP 2/4 & DPA 4066/4088 låter selvsagt også bra, men koster skjorta. Løsningen min vedr.plugg til AKG ble å lage en overgang fra mini-XLR hann til skrubar minijack.
Odd Arild Larsen
Skudenes Lydservice
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold
Innlegg: 1208
Registrert: 07 mar 2004, 16:03

Re: Overganger til trådløse systemer

Legg inn av Helge A. Bentsen »

Lakkisolerte kabler kan loddes hvis du koker bort lakken med loddetinn og litt høy temperatur. Bruk mye tinn, og ha god ventilasjon, sikkert ikke de sunneste gassene som avgis.
Svar